• 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
Всички имаме коли, нали ?
kozl - майстор
ср ное 16, 2022 11:06 pmhakama написа:
Какво трябва да се направи, за да мога да запаля двигателя от 100м - за подгряване на купето и колко ще струва.
Стар Ситроен.
В цената требе ли да се включва гасенето, щото мое се окаже, че мноо по-лесно е паленето от гасенето :? :-D

Много несериозен въпрос със това "стар ситроен".
Ако не му е изправна стартовата система първо требе да се ремонтира, а колко ще струва :?
После ако е "супер стар" Цитроена :-D ДУ, реле към шалтера на стартера и или някаква защита срещу стартиране при включена скорост, но с цената е трудно за ориентация.
Lutchezar - майстор
Ето ти най-разпространената подобна система за допълнително монтиране.
https://starline.in.ua/ru/avtomatichesk ... narii.html.

Чети за изисквания.
Chefo77 - майстор
Първото, което се иска за да може такава система да работи, е колата да е автоматик. Или да я оставяш ВИНАГИ свободна от скорост.
Lutchezar - майстор
Личното ми мнение е че за България е безсмислено. Някъде където е - 20 средната температура може и да има смисъл. Изолация на двигателния отсек и едно чергило в наши условия ще имат същия резултат. Датчици за изключена от скорост, датчик за вдигната ръчна спирачка, елиминиране на имобилайзера, освен това е хубаво колата да е в зоната на видимост и да се наблюдава.
Интерфейсът е двупосочен, изисква връзка с алармата и т.н.

Човешкият фактор е важен. Изкушението да се повозиш в кола с работещ двигател като само ти духа през счупеното стъкло ще привлича желаещи...
kozl - майстор
Аз се глезя със заграваща подложка за седалка, закупена от Лидл, но не помня колко чинеше :roll:
vlax - майстор
чет ное 17, 2022 7:41 pmkozl написа:
Аз се глезя със заграваща подложка за седалка, закупена от Лидл, но не помня колко чинеше :roll:
И аз не помня,но другия четвъртък ще чини 34,99 пак от там.
:partyman:

Прикачен файл

Capture.PNG
hakama - специалист
Ako мога поне на служебния паркинг да си я "припаля" и спестя шкуренето на леда... - ние тука в София имаме и сняг и лед в малките часове. Тая подложка я имам, но мен ми трябва купето да е затоплено и джамците сухи.
ZX1 '92 - не случайно писах че иде реч за "Стара", т.е. без аларми, имобита и др. нито автоматик - не живея в Бояна или Редута. :drinkers:
Човешкият фактор е важен. Изкушението да се повозиш в кола с работещ двигател като само ти духа през счупеното стъкло ще привлича желаещи...
Това не го разбрах.
изправна стартовата система първо требе да се ремонтира,
Колата, пали и върви.. само радиаторчето има някакъв ел. проблем и ще трябва човек със знанията да го види ... та ако има възможност и "дистанционното" да вгради ще е екстра.
kozl - майстор
За стъклата има течности за лесно сваляне на лед. Аз съм ползвал някаква, но в момента не помня марка. Пръска се вечер при паркиране по стъклата и пречи на леда да се залепи, а на сутринта леда пада много по-лесно.

Ако стартовата система е изправна с дистанционно управление или с GSM модул може да се стартира двигателя от разстояние и това не е толкова сложно. Много по сложно е да се осигури защита срещу палене при включена скорост.
Тва че ще оставяш колата на ръчна спирачка и на нулева не е 100% гаранция против беля.
А и за такива дърти коли не е препоръчително да се оставят в минусови Т на ръчна спирачка, освен ако въжетата на ръчната не са нови и качествено монтирани.
Lutchezar - майстор
За нови коли се включва в canbus и поема управлението на модулите.
За стари коли бавно и славно се изгражда цяла система. Ако не си го правиш сам не можеш да си го поддържаш правилно, винаги ще изникват извънредни ситуации. Технически перфектна кола трябва, акумулаторът трябва винаги да е добре зареден.
Икономически неефективно е да гориш гориво при положение че има други средства и по-безопасно.
Някъде ми се мотае из главата че нямаш право да оставяш кола с включен двигател без надзор.

Навремето много четох при руснаците за тези системи, никога не става от първия път, свързването винаги иска допълнителни настройки, системата обикновено е със сим карта, на практика и цял компютър в колата който следи редица параметри, и ако всички са удовлетворителни подава сигнал за палене на двигателя. Следи темперарите и регулира включване и сила на парното. Освен това там винаги си виждат колата, задължително е да се вижда колата от прозореца.
пишман_майстор - майстор
Като печката няма ( суха/мокра ) . Благинка е такава екстра, но се сещаме за нея чак когато напреднат студовете. И логично цените са високи. Лятно време съм заварвал оферти, прилични оферти , употребявани и нови ( новите предимно в ибей ) . Разбира се няма как да бъдат супер евтини, но кеф цена няма. В ибей изпадат и предназначени за оригинално вграждане.
Аз бях правил разни хоуммейд изпълнения подгрев на охл. течност по таралясници. Става прилично , но изискват як алтернатор ( и акумулатор ) . И пак в голям студ минава време докато се усети нещо по-така.
Има и едни шведски ли какви бяха системи, ся не мога се сетя за името им, те ползват ел.мрежата на 220/230 в за да подгреят мотор и купе. Но изискват условия пак, контакт наблизо и т.н.
Ползвал съм духалки 12в. дето се вкл. в запалките. Еми... май само една ми направи леко впечатление , но си спомням , че бе една доста смела цена, нещо от порядъка на 120-150 евро.
А ако има начин да се приспособи охл. на ЕГР в колата ви и да се направи кадърно разбира се, тогава ще имате ефект- топлина в рамките на три-пет минути след палене . Това за дизел, за бензин няма как да стане.
Има оригинални изпълнения при по-нови коли . Аз бях взел един такъв охладител на ЕГР да го приспособявам на моя стара кола, но в момента точно тя не се ползва никак ( не се кара ) , отделно си има и ел.подгрев на антифриза + ел. подгрев ( ел.пита ) в парното. Исках да добавя за много по-бързо подгряване в градски условия и тоя охладител ( охлаждат се входящите газове преминаващи през ЕГР , като ефекта е, че пък подгрява антифриза, и след като загрее примерно на 60гр, водата да се направи да изключи преминаването на газовете и оттам спира да "подгрява" антифриза )
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

Тема "Духалка, захранваща се от запалката - мнения" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: