• 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
Всички имаме коли, нали ?
Lutchezar - майстор
Срещу стъргане на стъкло. Тъпо и лесно.
Прикачен файл:
Screenshot_20221118_102253.jpg
kr1100 - майстор
като духне силен вятър и аит. Ходи я търси. Ако не е плътно легнала по стъклото и вятъра е няфу=ига при дъжд пак ще има стъргане на лед. Ако вали дъжд и паднат температурите вечерта стъргането е гарантирано. Подобни боклуци имаше и=в ЛИДЛ - при силен вятър = на парцал.
Офф в нета има подобни , които се защипват от вратите - там няма опастност от излитане при бурен вятър. Цената беше 22-23 лв за 2 бр на промоция.

За локомотивите има фабрични нагреватели с по 2-3 нагревателни свещи - та белким вземат малко да постоплят антифриза та да не карат с ушанки машинистите . :-D
За бензинките нЕма проблем със загряването .А пък някои са с предно и задно парно.
Lutchezar - майстор
Е тази се връзва за огледалата и се защипва с вратите.

Kozl, възхищавам ти се на дългите писания които напоследък са на език намирам от търсачката, ама май ти беше писал че ти трябват очила :-D.

Не казва къде в София, рядко е урганен вятърът, тогава отнася комарници, щори и какво ли не още.
Няколко зими наблюдавам че се увеличава броят на потребителите на такива системи.

Лично аз като има сняг отварям, паля, изтривам целия сняг, докато стигна до стъклата вече няма лед, те са последни. Е карам комбита и ванове обикновено та има сняг за снежен човек поне. Ако няма сняг, няма и лед, тогава е по-тегаво. Но си има трикове срещу потящи се стъкла. Всичко е индивидуално и въпрос на избор.
Ще си взема от лидълските 2 броя ако са достатъчно големи.
hakama - специалист
Доста ме разкандардисахте :D
Преди две годи... зими :D се бях заровил в една тема на оффроад, за печки, може би сухата печка е по-оптимален вариант, тъй като ще може и в следващата кола да се "внедри" и не трябва да са и с полувисше по електроника. Тогава ми се видяха скъпички... но кеф цена няма. Мократа, най-добре е така да си я купиш колата, но това са една на 100.
Хубавото е че в работата имам пряк достъп (60-120м) - там мога да паркирам така, че дори да тръгне (при вариант 1) колата, няма къде да избяга или потроши 5х по-скъпа кола; а от балкона ми (е фифти-фифти, но само дърветата пречат в лошия случай)
Това платнище от Лидл колко % ще пази?
Идеята е да минимизирам чистенето на ръка навън - максимално. Запотяването отвътре изчезва след броени минути - французите поне са направили много добро парно. Тези разтвори, за първо време ще ги пробвам - кои визирате?
Това не върши ли същото:
600мл спирт
200мл вода
2-3 капки течен сапун.
Chefo77 - майстор
пет ное 18, 2022 6:07 pmkr1100 написа:
За бензинките нЕма проблем със загряването .А пък някои са с предно и задно парно.
И много дизели нямат проблеми. Бипъра загрява да започне да духа хладко за 200-300 метра, топлото иде малко след това.
kozl - майстор
пет ное 18, 2022 8:28 pmhakama написа:
600мл спирт
200мл вода
2-3 капки течен сапун.
Това со спирта го разбива леда, но ако е "Лед Цепелин" :-D
Ако е друг лед мноо не помага.
Аз не можах да установя кога спиртосаните течности за лесно махане на заледявания са супер ефективни и кога слабо действащи.
Другото за което писах съдържа мисля глицерин и леда не може да се залепи за стъклото. Обаче ако се напръска вечер и вали, а на сутринта се заледи ефекта му не го търси оти дъжда му го изми.
Също и един преперат отстраняващ дъжда по стъклата намялява залепващата сила на леда.

Чефо с какъв двигател е Бийпъра. Аз с Партнера 1,6 HDI се намръзнах. То и за това си купих подгряваща дупелка :roll:
И ако требе да го чакам тоя двигател да ме сгрее с работа на място #-o
По сгряващо е да зачистя снега от купето и ледо на стъкло :-D

Дъртите дизели - топлеха :supz: , опушваха :sad: и най-същественото моеха да чукат :lachtot:
Chefo77 - майстор
1.4 HDI. Peugeot мотора, не италианските, които слагат в последствие. Изрично търсих да е с такъв.
Невероятно бързо загрява до ниво да топли. То че купето не е особено голямо, е факт - но говоря за температура от духалките.
kr1100 - майстор
пет ное 18, 2022 7:29 pmLutchezar написа:
Е тази се връзва за огледалата и се защипва с вратите.
Tочно такова от ЛИДЛ стана на парцали от силен вятър. То във Варна кога ли не духа?
пишман_майстор - майстор
Старите дизеляци топлят, спор няма, щото повечето са предкамерни , а предкамерните нагряват тиквата , оттам водата и след няма и 2км в кучи студ почва парното, а след 15 вече е почти като в немска баня , след 50 е като в руска :-D
Новите заради КПД на мотора не остава топлина за греене на купето и се мръзне, яко се мръзне. Заради това са тия чалъм , свещи , ел.пита в радиатора на парното и други.
Седнете в кола която има ЕГР охладител и ще видите как почва рано да топли в градски условия ( тогава е най-активна системата) .
А за печката , било мокра/суха, там както казах това е най-доброто, с дистанционно пускаш от 150-200 метра паленето половин час преди да се тръгне и сичкото лед/сняг по нея вече го няма . Мотора и той позатоплен ( за мокра) .
Има и едни на газ ( пропан-бутан ) сухи печки с външен комин, т.е. не се надишваш в купето от нея, джамовете сухи . От тях има малки , големи , всякакви , лесно се слагат , проблема е, че се налага да се слага бутилка , ако е голяма кола ( ван/бус ) лесно, за другите... нямам мнение.
kr1100 - майстор
съб ное 19, 2022 9:54 amпишман_майстор написа:
... ако е голяма кола ( ван/бус ) лесно, за другите... нямам мнение.
Повечето ван/ бус има 2 ра печка с радиатор отзад , ама и бая количество антифриз.
Аз карам 19 гр предно парно на минимум, 22-24 задно зимата.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

Тема "Духалка, захранваща се от запалката - мнения" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: