• 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
Всички имаме коли, нали ?
Ще има ефект, зависи от духалката
hidrazin - майстор
чет яну 19, 2023 7:22 pmdededede написа:
Ще има ефект, зависи от духалката
Не, не зависи. Ти кое от например това не разбра?
Имах такава духалка преди години. Не върши никаква работа! Отиде на боклука.
Гнездото за запалката обикновено осигурява ток до 10А
10А х 12V = 120W
Накъде си тръгнал с тези мизерни 120 вата?
На Tesla S нагревателя по спомени беше 6000W а мизерните 120W едва ще ти стигнат за отопление на волана и шофьорската седалка...
И в купето ще е кочан...
:partyman:
kozl - майстор
На някои системи има ел.нагревател за антифриза. По спомени от разни модели от 45 до 80А. Но генератора трябва да е предвиден за такава мощност + другите консуматори.
На пасата има такава система и осигурява некъв топъл въздух от парното, който отвръща купето и е най-вече от полза да обдухва предното стъкло и да помага за махането на леда.
Ама на Партнера 1,6 HDI ме изненадаха с липсата на такава екстра.
Чел съм в пежо фарума, че на 406 има ел.калориферче за топъл въздух в купето, но нямам спомени за мощност. То и тази мощност трябва да е съобразена с мощността на генератора.
И понеже съм измервал и помня колко е консумацията на подгрева на задното стъкло на пежо 306 - тя е към 20А. И към 1 А към огледалото.
hidrazin - майстор
пет яну 20, 2023 7:30 amkozl написа:
Чел съм в пежо фарума, че на 406 има ел.калориферче за топъл въздух в купето, но нямам спомени за мощност.
Не е калориферче а електрически радиатор.
Монтира се до раиаторчето за парното. Ако го има. Влагането зависи от изпълнението и за коя държава е колата.
А движението на въздуха става от стандартния вентилатор за парното.
Управлението му е по CAN (поне при мен е така) и има алгоритъм кога и колко може да се използва.
Примерно на моята кола го няма но ако го имаше башона по схема му е 80А
А това отива към киловат което си е добре за едно купе.
Ето за Пежо 406 какво представлява:

Прикачен файл:
Пежо 406.jpg
Пежо 406.jpg (18.07 KиБ) Видяна 1093 пъти

На старите пасати беше малко казанче с няколко подгревателни свещи които директно топлят антифриза.
Но не е толкова ефективно колкото електрическия нагревател - при него топлото тръгва много по-бързо.
И затова на новите Пасати (а и не само на тях) вече масово се слага електрически радиатор до този за парното.

Прикачен файл:
Пасат нагревател.jpg
Пасат нагревател.jpg (56.95 KиБ) Видяна 1093 пъти

:partyman:
kr1100 - майстор
пет яну 20, 2023 6:32 pmhidrazin написа:
....И затова на новите Пасати (а и не само на тях) вече масово се слага електрически радиатор до този за парното.
И като реши да сменя радиаторче на парното - още по-голяма заигравка / още повече неща за демонтаж и монтаж/. То и самата смяна на радиаторчето е голяма заигравка де.
:partyman:
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Правих си подобна духалка към 120W.
Не стига почти да си стоплиш едната ръка, камо ли да размрази нещо.
Нещо към киловат поне, ама и то е слабичко при -10, -15гр.
hidrazin - майстор
пет яну 20, 2023 9:35 pmkr1100 написа:
То и самата смяна на радиаторчето е голяма заигравка де.
Кво радиаторче на парно бре?
При мен за да се смени филтъра на купето се разкача кутията с бушоните под жабката и част от корите и мокета.
Другия вариант е демонтиране на педала за газта + кори и мокет. :-D
Виж обаче крушка на фар се сменя за под минута с отварянето и затварянето на капака на двигателя.
:partyman:
kozl - майстор
Е па то е така. Колкото повече инсталации се вкарват в същия обем, толково по-трудно ще е с ремонта. Освен това се намесва и икономическия, финансов фактор за по-лесна, съответно по-евтина сглобка и да издържи гаранцията. Сетне за ремонта друг да му мисли.

Отново ще се повторя, че за електро подгряващи екстри трябва да се мисли и за мощността на генератора.
Давам пример със старото пежо 305. Генераторът му беше 55А, но като приеха движение с дневне светлини и почнах да страдам от недостиг на заряд за акумулатора. А колата ползвах предимно в градско и на светофари и задръствания, а двигателят работи на малки обороти и се оказа, че тия 55А генератора ги достига на по-високи обороти и така в престоите акумулатора не се зарежда, а се разрежда. Дозареждах го ръчно с външно зарядно. Първоначално не се усетих какво се случва и така си купих ампер клещи и се убедих, че примерно на пасата от 2008 г, генератора е предвиден да поеме всички заводски консуматори при обороти на празен ход, за разлика от други коли като пежото 305.

Та общо взето като се добавя допълнителен ел.консуматор трябва да се съобразява със възможностите на генератора.
пишман_майстор - майстор
Аз също сменях на старата си кола алтернатора с малко по-мощен с идеята уж да не кляка много под зор. Има ел. пита за отопление на купето, и доп. сложих и подгревател за антифриза с трите свещи. Но се оказа, че 140А е малко, стария беше 120А, сега съм на идея да го сменя със 180А ( ЕЖК каза, че ставал такъв при мен, ще видим ) . Той вече ще е тавана при мен, без да барам и променям захвати, офсет, шайби , ремък и т.н.
А най-добре за топлото е да се хвана и сложа охладител на ЕГР-а. Имам купен такъв колектор , заедно с охладителя и няма е много заигравката , уж де, но все не мога да отделя време . Притеснява ме единствено да не се закучи нещо и да остана без транспорт известно време....
ако бях сигурен или дори малко убеден, че това нещо работи
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

Тема "Духалка, захранваща се от запалката - мнения" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: