Всички имаме коли, нали ?
появи се леко тропане в задна дясна гума
като я натисна с крак се усеща луфт
лагерите не вият дали са за смяна въпреки това
колата е сеат ибиза 95г
Ако луфта е като я натискаш напред-назад, най-вероятно разбити тампони на заден мост.
Първо се увери че не е буца лед, после вж дали са ти затегнати болтовете.
Вдигаш на крик,проверяваш луфта на лагерите-горе/долу и ляво/дясно. Виж също така ,дали нямаш някаква издатина на борда на гумата.Получава се от вътрешно разкъсване на кордата. При малка скорост 5-10км/ч. се чувства биене и тресена на задницата!? Това го знам от личен опит:(.
Класически проблем при ФВ груп за тези години. Луфт колкото и странно да звучи трябва да има ,ама привикнало око и ухо ще познаят дали е в повече или е нормално. При пълно обиране на този луфт следва смяна на лагери за по малко от 30 км. шофиране. Закарай колата на майстор ако те притеснява хлопането. Имай едно на ум ако е лявата има опасност да те изпревари докато караш(лагера блокира и развива гайката) При дясната или тя сама щете спре ,или някой ще ти каже ,че задна дясна гума пуши , това ако не се усетиш навреме.
При задните лагери трябва да има един "технологичен" луфт. Докарва се с притягане и леко обратно връщане на ключа. Има една шайба, която трябва да можеш с натиск да я мръднеш. Тогава е стаегнато правилно. Не можеш ли да я мръднеш-пренатегната е гайката, хлопа ли пък, нуждае се от леко натягане
keymaker написа: Имай едно на ум ако е лявата има опасност да те изпревари докато караш(лагера блокира и развива гайката)

Тези лагери много трудно блокират. Трябва да са останали тотално без грес. Отделно имат и доста яка шайба с пъпка, която влиза в един "шпонъчен" канал. Трябва да превърти шайбата , трябва и да скъса осигуряването на гайката и шплента. А докато стигне дотам, ще има стабилно мятане в колелото.
Ако има луфт като се "рита" гумата отзад, без да е дръпната ръчната разбира се- тампони на гредата. Те са за смяна. Познава се и като се кара дори и по леки неравности , да "удря" отзад като от скапан амортисьор.
Гайката не е"коронна", а обикновена с коронна капачка от доста тънка тенекия. И доста пъти съм оправял грешките на пишман майстори. ВАГ незнам защо са го решили по тоя начин ама щом толкова години го правят и при правилно стягане няма инциденти значи върши работа. Стягам с един "Г" образен върток като за рамо ползвам късата страна ( 30 - тина мм.) без удължение само с ръка и пробвам да приплъзна шайбата със съвсем леко усилие с отвертка с дължина около 18 -20 см. заедно с дръжката. По тази система евтини китайски лагери ги карах на пасат б3 комби почти 300к.км.
------------
Нищо лично към прежде писалия, след като писах видях ника му. Нямам предвид него.

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Автомобили”