Всички имаме коли, нали ?
milen56 - специалист
Здравейте. Може ли някакъв съвет за свързване на LED-фарчета за дневни светлини. Вече втори комплект за 4 месеца изгаря. Изкарал съм 12в от +контакт през реле. Като дам контакт светват, но докато върти стартера фарчетата премигват и след това пак си светват. Дали от това премигване горят толкова често? Ако някой ползва такива фарчета по-дълго време, ако иска нека сподели какви са.
iliya_i - майстор
milen56 написа:
Здравейте. Може ли някакъв съвет за свързване на LED-фарчета за дневни светлини. Вече втори комплект за 4 месеца изгаря. Изкарал съм 12в от +контакт през реле. Като дам контакт светват, но докато върти стартера фарчетата премигват и след това пак си светват. Дали от това премигване горят толкова често? Ако някой ползва такива фарчета по-дълго време, ако иска нека сподели какви са.
Най просто е да сложищ още едно реле - с нормално затворен контакт, от контакта стартер на ключа да прекъсва. Но според мен основния проблем е, че слагаш менте светлини. И за къв ... са ти тези? Къси нямаш ли си?
ivan_v - специалист
Спадовете по време на стартиране на двигателя не са проблем. Изгарянето е причинено от големия ток причинен от 14,5-те волта. Ако се сложи нужния ограничаващ резистор( последователно) токът ще намалее и ще надживеят и колата и собственика :)
iliya_i - майстор
ivan_v написа:
... токът ще намалее и ще надживеят и колата .... :)
Колата със сигурност не и е останал много живот. Инъче дневните щяха да са фабрични...
Но за такива самоделни изг@зици глобите са яки!
DMN - майстор
iliya_i написа:
Но за такива самоделни изг@зици глобите са яки!
Амиии...не е точно така. Монтирал съм си допълнителни лед дневни светлини, още когато влезе в сила закона да караме задължително на къси или дневни светлини. Имах притеснения какво ще ми кажат на ГТП. Останах с впечатление, че проверяващия не знаеше как точно стои въпроса с такива допълнително сложени светлини, защото измънка нещо негативно, но проблем не ми направи. Забравих да кажа, че когато реших да слагам такива светлини, въпроса беше доста спорен дали са законни или не(то и сега не знам точно как е). Та отидох в КАТ да питам, някакъв офицер стоеше на пейката отвън с още няколко от колегите си, та попитах него, той ми отговори, че нямало проблем, даже е било по-добре, защото не натоварвали ел системата на автомобила(което прекрасно си го знаем де) - така ми каза тогава длъжностното лице.
Проблеми никога не съм имал с тези светлини, спирали са ме за рутинна проверка, но никога не са и обелвали дума, че не карам на къси, а с тези допълнително сложени светлини. Та другото интересно - отивам следващата година пак на ГТП, и пак същия проверяващ - взе да ме пита, как съм ги свързал и т.н., прояви интерес. На следващата година пак отивам на ГТП, пак е същия проверяващ, пак стана нещо дума за тях, казах му, че трета година карам с тези светлини, той рече - "О, пак като са изкарали толкова време, моите не издържаха и една година" - аааа, значи и той си е сложил :-D .
Моите обаче миналата година също сдадоха багажа, затова вече си сложих не готови модули, а си ги направих сам с лед светлини "орлово око", поне могат да се подменят единично само изгорелите, сложил съм по 5 броя от двете страни на предницата.
Прикачен файл:
01.jpg
01.jpg (4.68 KиБ) Видяна 4987 пъти
На мнение съм обаче, че има доста изпълнения, които са за отбиване на номера, като ще се слагат такива светлини, то трябва наистина да светят както трябва(интензитет).
Моите съм ги свързал през допълнтелно реле(NC), което се захранва(релето) от габаритите, така като включа габарити и фарове релето сработва, и изключва дневните, както е по закон. А иначе си светват като дам на "контакт". Отдавна съм забравил що е то фарове и как се включват през деня.
milen56 написа:
Вече втори комплект за 4 месеца изгаря.
Калпави ти са модулите, затова изгарят.
DundyTheCroc - майстор
И аз съм с 2х5 от орловото око, 2 вече глътнаха вода и дадоха фира. Проблема им е в това, че лупата отпред просто е лепната колкото да не падне. Още преди да ги сложа им свалих лупите и ги залепих като хората, за съжаление не на всички излязоха, съответно точно те сега умряха, ма от Бай Китай толкова :)
шоп - майстор
Моя адвокат, който се занимава предимно с тежки ПТП та с пострадали и загинали пък си търка ръце. Парите се сипят в сметката му.

Малко хора могат да осъзнаят как небето може да им се срути на главата при ПТП и видоизменено МПС. Но...всеки си има глава на раменете.

Това, че си минал ГТП или не са те спрели от движение от КАТ, не означава, че при едно съдебно дело вещите лица и адвокатите ще изкарат истината на бял свят, че автомобила не се е движил със задължителните къси светлини или с МОНТИРАНИТЕ ФАБРИЧНО дневни светлини. Видоизменениято може да стане и СЛЕД ГТП то.

Успехи в тунинга и умната!
DMN - майстор
шоп написа:
Моя адвокат....,
Аз съм съгласен с теб, но....много закони в нашата държава са написани неясно. Казах, че съм ходил изрично в КАТ да питам, по-горе съм го написал. Офицерът спомена нещо и за закона, и че никъде нищо не било писано еди какво си... там е работата, че не мога да си спомня точно думите му, но не ми каза, че е забранено. Аз как да разбирам тогава нещата :? . Такива допълнително сложени светлини съм виждал даже и на учебни автомобили, кво прайм тогава, те нали са за пример? Къде е закона и за кого важи или не важи? Ако наистина са незаконни би трябвало на прегледите да направят проблем, а и на пътя катаджиите да спират и да глобяват, а те не го правят - защо?
И винаги ми е било смешно и забавно, когато точно за тези светлини се изтъква довода, че били конструктивно изменение на автомобила. Ами какво да кажем за автомобилите с десен волан по нашите пътища, от това по-голямо конструктивно изменение здраве му кажи, абсурди колкото искаш...Ако такъв автомобил направи ПТП, кой трябва да е адвоката?
milen56 - специалист
Мисля да направя още един опит с такива фарчета, но през модул за управление. Ако пак изгорят ще сложа модул на дългите на 25%. На другата кола имам такъв от както станаха здължителни фаровете. Но на тази искам да сложа LEDени. А късите постоянно ги забравям, отделно не искам да светят габарити и да се изпичат рефлекторите без причина. А колкото до видоизменянето на МПС, всяка втора или трета кола е видоизменена, най-малкото с различен размер джанти и гуми.
шоп - майстор
DMN написа:
шоп написа:
Моя адвокат....,
Офицерът спомена нещо и за закона, и че никъде нищо не било писано еди какво си... там е работата, че не мога да си спомня точно думите му, но не ми каза, че е забранено.



Ами какво да кажем за автомобилите с десен волан по нашите пътища, от това по-голямо конструктивно изменение здраве му кажи, абсурди колкото искаш...Ако такъв автомобил направи ПТП, кой трябва да е адвоката?

В МВР от доста години няма офицери. Това, че някой казал...не важи в съда. Ако имате официален документ от КАТ, ДАИ или Технотест това е друго нещо. ГТП то всички знаем, че е фиктивно. То доказва, че МПС то по време на прегледа е тех. изправно. На следващият ден ако се получи тех. неизправност или нелицензирано, тех. неграмотно лице направи промени в МПС то, пункта и лицата извършили ГТП няма как да носят отговорност за това.


МПС тата с десен волан са си напълно законни в България. Там няма конструктивно изменение.

Каквото имах да кажа по темата-казах.
Поздрави!

Тема "Дневни LED светлини" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: