Всички имаме коли, нали ?
kety - помощник
Здравейте,вчера си взех едно ауди В4 1,9ТД 92г. ходих с един приятел видяхме,че пуши леко със сив дим ,той си мислеше,че с една центровка на помпата ще се оправи,но според мен е нещо по сложно,минах 300км. и маслато намаля.А пък нито пуши от щеката, нито от капачката за масло във водата не духа.Днес е неделя и не ме свърта,няма отворен сервиз,може ли да са гумички на клапани идали са скъпи тия части на аудитата
velsi - Почетен майстор
Гумичките не са скъпи. Но според мене едва ли проблема е от тях. Може да е гарнитура на главата (не е задължително да надува), може да е пукнатина в главата, но най-вероятната причина според мене е турбото. То се смазва директно след маслената помпа, оборотите и температурата там са високи, износва се бързо и просто от там неизбежно преминава по малко масло, което попадайки в нагрятите колекторни тръби изгаря частично и пуши по този начин.
kety - помощник
може ли да се ремонтира турбото или трябва да се замени със здраво,извинявайте,че питам но скъп ли е ремонта или втора ръка турбо
velsi - Почетен майстор
Може да се смени, може и да се ремонтира. За скъпо... зависи кой как гледа на това. Вероятно от 300 лв нагоре.

Може да погледнеш тука.
kety - помощник
разгледах турбото, маркуча който излиза от капака на главата през някакво устройство е омаслен,другия маркуч по-дебелия,който излиза от турбото и влиза в цилиндрите и той е омаслен вътре по турбината също се вижда омасляване . На какъв принцип работи това чудо и как му става смазването
velsi - Почетен майстор
Най-просто казано: две перки (турбини) на една обща ос. Едната перка се завърта от излизащите с висока скорост от двигателя изгорели газове. Тя задвижва другата перка, която засмуква въздух и го нагнетява в двигателя. Лагеруването е посредством специални керамични втулки, а маслото се удържа от сегменти. Мазането се осъществява от мазилната уредба да двигателя. Режима на работа е много тежък предвид високите обороти (около и над 30000 об/мин) и високата температура (над 400 градуса). Ремонта на турбокомпресор в домашни условия или в обикновен сервиз е невъзможен, защото и най-малкия дисбаланс води до разрушаване на устройството, а за балансирането му са необходими специални стендове.

Изображение
kety - помощник
а имали нещо което да му казва при какви обороти да се включи или си е постоянно включено
velsi - Почетен майстор
Не, няма такова нещо. Включено е винаги и се върти, когато двигателя работи. При определени обороти започва да действа ефективно, така наречената "турбопауза".
kety - помощник
много ви благодаря,радвам се че научих нещо ценно

Тема "искам съвет" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: