preslav написа:Мога да изброя поне 10 елемента, които на 2 метра от вкъщи не можеш да смениш сам, камо ли на път, което обезсмисля носенето на сандък с инструменти, не случайно новите автомобили са с 5 ключа на кръст, останалото е тиксо и червило от чантата на жената.При желание мога да сменя дори полуоска на пътя - ако я имам и ако имам инструменти.
Да, чувал съм понятието "умора на материалите". Но трябва да признаеш, че в по-новите автомобили от доста неща се пести. Например в Опел Зафира и Форд-овете има транзистори по помпите или проблеми с компютрите поради умишлено пестене - да спестят от някой метър кабел, да спестят от охлаждане... Имаше алуминиеви блокове със съмнително покритие от силумин, което като се изяде и сменяш половината двигател.
Има и по-нови автомобили с хронични проблеми с окачването и т.н и т.н
С това се опитвам да кажа, че по-старите автомобили не са за подценяване. И на новите се чупят най-различни датчици, турбини, маркучи за турбото, електронни дросели, моторчета на ръчната - всичко това струва доста пари.
Можеш да изброиш много неща навярно, но има много дребни, които могат да се оправят на пътя. Жила, маркучи, скоби, тройници и прочие. Най-вече дребни неща често създават проблеми.