• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всички имаме коли, нали ?
Junak - майстор
Лада Самара :)
preslav - майстор
DMN написа:
preslav написа:
предполагам, че визираш най-старите карбуратори
Ами да, тях съм имал предвид, за по-новите карбуратори не знам нищо наистина :partyman: .
На кои модели руски автомобили внесени в България са слагани? - Просто за информация питам.
Така наречения "озон" се е слагал на Лада 2105/7, Москвич 2140Д още преди 1988 г. на по-новите модели имаше друг карбуратор, но със същите "екстри".
Отделен е въпросът, че поради незнание болшинството хора елиминираха ситемата за изключване на подаване на гориво при ППХ, ама те и сега се махат катализатори, слагат се емулатори, икономисва се от горивни филтри и т.н. "майсторски" изпълнения.
Пример е снимката на москвичов карбуратор - много хора не знаеха, че оборотите за празен ход се регулират от винт 1 и бъзикаха 2, който е за състава на сместа.

Прикачен файл

москвич.jpg
москвич.jpg (32.55 KиБ) Видяна 1219 пъти
DMN - майстор
Та значи метода на LazarGanev за бързо охлаждане става и за "по-новите" останали автомобили с карбуратор. Като видят зора нагоре по баира, обръщат, включват на подходяща скорост и се спускат обратно надолу на ППХ. Като се съберат няколко човека с прегрявания може и весело да стане. А пък някой по-находчив може и кръчма там да отвори:
"Под баира, на студена бира, за всички прегрели, дето тука са се спрели"
:partyman:
Последна промяна от DMN на нед юни 18, 2017 7:12 pm, променено общо 1 път.
preslav - майстор
DMN написа:
Та значи метода на LazarGanev за бързо охлаждане става и за "по-новите" останали автомобили с карбуратор. Като видят зора нагоре по баира, обръщат, включват на подходяща скорост и се спускат обратно надолу. Като се съберат няколко такива с прегрявания може и весело да стане. А пък някой по-находчив може и кръчма там да отвори:
"Под баира, на студена бира, за всички прегрели, дето тука са се спрели"
:partyman:
Метода на Лазар, доколкото разбрах, е да се върнеш по баира с изключен от предавка мотор (но не изгасен) - тогава само си охлаждаш спирачките и продължаваш. Аз бих спуснал на скорост, ако ми стигне времето да обърна обратно. Ако се отбие и се остави да работи маторя на празен ход с включено парно е напълно достатъчно да продължиш сед 10 мин. без да се връщаш обратно. Да не ми се сърди Лазар, ама никога не съм използвал аргументи от сорта завършил съм със 7 техникум и знам всичко за ДВГ.
Едвам изкретах в една селска гимназия, ама това дето съм разглобил никога повече не е сработвало - това в кръга на майтапа, ама то си ми и личи де!
LazarGanev - "Велик майстор"
DMN написа:
Та значи метода на LazarGanev за бързо охлаждане става и за "по-новите" останали автомобили с карбуратор. Като видят зора нагоре по баира, обръщат, включват на подходяща скорост и се спускат обратно надолу. Като се съберат няколко човека с прегрявания може и весело да стане. А пък някой по-находчив може и кръчма там да отвори:
"Под баира, на студена бира, за всички прегрели, дето тука са се спрели"
:partyman:
Изображение Изображение
DMN - майстор
Да, preslav, писал си докато си поправях мнението, за принудителен празен ход(ППХ) имам предвид. Т.е. двигателя е зацепен към скоростната кутия и към двигателните колелета. Така над определени обороти в цилиндрите не се подава гориво, следователно няма изгаряне, следователно не се отделя топлина. Но всички системи продължават да си работят от въртенето на двигателя, влючително и водната помпа.
:partyman:
Junak - майстор
kolev_k написа:
....Точно атмосферното налягане играе ролята на тухлата.Някои хора май са спали в часовете по физика.
kolev_k, яко изби рибата с тая тенджера :)
preslav - майстор
DMN написа:
Да, preslav, писал си докато си поправях мнението, за принудителен празен ход(ППХ) имам предвид. Т.е. двигателя е зацепен към скоростната кутия и към двигателните колелета. Така над определени обороти в цилиндрите не се подава гориво, следователно няма изгаряне, следователно не се отделя топлина. Но всички системи продължават да си работят от въртенето на двигателя, влючително и водната помпа.
:partyman:
Аз теб много добре те разбрах, но "Знам, че ако спра да изстине двигателя, после край. Затова обръщам буса и го пускам на празен ход на двигателя по надолнището . Докато се охлади - сме стигнали Айтос" писано от Лазар го разбрах като да са ти яки спирачките, а маторя да си брои по 700-800 оборота всяка минута.
preslav - майстор
Junak написа:
kolev_k написа:
....Точно атмосферното налягане играе ролята на тухлата.Някои хора май са спали в часовете по физика.
kolev_k, яко изби рибата с тая тенджера :)
То за тухлата и тенджерата е ясно, ама ти вероятно не си видял въпроса ми за редуцирите на битовите газови бутилки.
Съвсем принципно ме вълнува въпроса дали те не се влияят от атмосферното налягане. Не съм разглобявал, но май вътре има мембрана освен пружината.
DMN - майстор
preslav написа:
Аз теб много добре те разбрах, но "Знам, че ако спра да изстине двигателя, после край. Затова обръщам буса и го пускам на празен ход на двигателя по надолнището . Докато се охлади - сме стигнали Айтос" писано от Лазар го разбрах като да са ти яки спирачките, а маторя да си брои по 700-800 оборота всяка минута.
Да, прав си. Лазар е писал "празен ход", което не е "принудителен празен ход" и тук разлика има не малка.
Но на мен ми хареса идята му, която си е много практична :) . Ако вместо на празен ход се спусне по баира на принудителен празен ход, охлаждането би трябвало да е по-бързо. Ама не се знае баира дали позволява ППХ, защото ако е с по-малък наклон, то ако сме на скорост, дори и на най-високата, автомобила в един момент може да спре. Та всичко зависи от преценката на водача.
:partyman:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Критична температура на ДВГ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: