• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всички имаме коли, нали ?
profesionalist_wood - майстор
kolev_k написа:
Junak написа:
Хайде стига писахте глупости. Налягането в системата се осъществява с клапан, и независимо от надморската височина е едно и също.
Няма пружина, силата на която да зависи от околното налягане или от надм. височина :-D
Е тука не можах да се сдържа.Не знам кой пише глупости.Ай сложи тенджерата под налягане на котлона,и сложи една тухла върху клапана(онзи дето свирка),а другия стегни до края,да видим дали няма да търсиш капака на улицата и тенджера цъфнала като майска роза.Точно атмосферното налягане играе ролята на тухлата.Някои хора май са спали в часовете по физика.
Малко оффтопик


Интересно становище...Та малко ще се отклоня от темата. Та примерно дали заради атмосферното налягане гърмят бойлерите? Нали при прегряване трябва да имат клапа както на тенджерата да изпуска парата да не гръмне? :?

По темата:
Ние с колегата карахме една скапана шкода и двигателя един път беше наистина прегрял и той изключваше мотора при надолнище да се охлади мотора. Правилно ли е това?
stoianov_n - специалист
profesionalist_wood написа:
Ние с колегата карахме една скапана шкода и двигателя един път беше наистина прегрял и той изключваше мотора при надолнище да се охлади мотора. Правилно ли е това?
Вие сте толкова и шофьори с колегата ти.
Баси, кви хора карат по пътищата. :x
ben84 - специалист
Не е правилно.
Не е желателно мотора да спира, когато е прегрял. Тогава започва да изстива неравномерно, различните материали се свиват с различна скорост и променят обемите си. По тоя начин заклинват, кривят се и запичат разни работи в него.
По надолнище двигателя е разтоварен и е по-добре да работи, та помпата да върти охладителната течност
profesionalist_wood - майстор
ben84 написа:
Не е правилно.
Не е желателно мотора да спира, когато е прегрял. Тогава започва да изстива неравномерно, различните материали се свиват с различна скорост и променят обемите си. По тоя начин заклинват, кривят се и запичат разни работи в него.
По надолнище двигателя е разтоварен и е по-добре да работи, та помпата да върти охладителната течност
А ако перката не работи ко праим? На скапаната шкода не работеше дълго време,нали шефа е чорбаджия :-D
Шкодата беше оная ръбестата фелиция комби с прост двигател 500 000 км :lol: отпреди 1999г
LazarGanev - "Велик майстор"
profesionalist_wood написа:
ben84 написа:
Не е правилно.
Не е желателно мотора да спира, когато е прегрял. Тогава започва да изстива неравномерно, различните материали се свиват с различна скорост и променят обемите си. По тоя начин заклинват, кривят се и запичат разни работи в него.
По надолнище двигателя е разтоварен и е по-добре да работи, та помпата да върти охладителната течност
А ако перката не работи ко праим? На скапаната шкода не работеше дълго време,нали шефа е чорбаджия :-D
Шкодата беше оная ръбестата фелиция комби с прост двигател 500 000 км :lol: отпреди 1999г
Е как ко праим? Перката не работи, значи няма обдухване на радиатора на място. Но в движение, особено по нанадолнище радиатора се обдухва и се охлажда добре, само че като е изгасен двигателя няма кой да върти горещата вода от двигателя през охладения радиатор. Защо трябва да се гаси двигателя? Неправилно е.
kozl - майстор
Сещам се за един такъв случай "ако", дето освен да спреш двигателя друг избор няма.
На предното Пежо 305Д му се сцепи маркуч в движение. Колега шофер ми свирна на сфетофара, че ми азтича антифриза та спаси двигателя от прегряване. Антифриза се изля до последната капка. Отбихх на тротоара и загасих веднага. Намерих съд и вода, но още с първата проба да налея се оказа, че е сцепен маркуча пред водната помпа, в най-ниската точка на охл.система и наливането е безсмислено. Следващата дейност бе да дотътря возилото до най-близкия сервиз. За късмет на не повече от стотина метра. Маркучите бях сменял преди няколко години, но някои от тях се оказаха ментаци и се одървили. А този маркуч е от долния изход на радиатора към помпата и свързва купето с двигателя, а двигателя е на тампони и мърда спрямо купето, поради което е необходима еластичност на съединенията.
Chefo77 - майстор
Разбира се, че има случаи, в които изключването на двигателя е задължително - не просто препоръчително!
Миналата седмица на 20 метра от мен един силистренски Сеат пръсна маркуч. Като казвам пръсна, наистина се пръсна - с гръма, с облаците пара ... както трябва. За 15-ината метра, които измина, за да се паркира, изхвърли всичко, което беше в системата. В такава ситуация каквото и да правиш, не можеш да подобриш положението :(
DMN - майстор
LazarGanev написа:
Докато един горещ ден вече виждам, че няма да станат нещата - температурата е на границата, а има още доста баир. Знам, че ако спра да изстине двигателя, после край. Затова обръщам буса и го пускам на празен ход на двигателя по надолнището .
Е това е много хитро, браво че си се сетил! И според мен е най правилния и бърз начин да охладиш двигателя :partyman: . Сигурно не бих се сетил за тоя начин, ако ми се случи да прегрея двигателя(никога не съм прегрявал такъв), макар че почти всяка седмица като се връщам от село ми се случва точно тази ситуация с охлаждането - колата ми едва достигнала 90 градуса да я спусна по наклон(около километър) на ППХ на четвърта скорост, и виждам как стрелката на градусите започва да пада. Това няма да се случи, ако изключа от скорост и двигателя работи на празен ход. Там е разликата между празен ход и принудителен празен ход(ППХ). Като все пак има разлика в ППХ на двигател с карбуратор и такъв с инжекцион.

Едно въпросче - и аз съм чувал, че ако се изгаси прегрял двигател той затяга и е до там. Що като изстине обаче не се връща в изходно незатегнало състояние :? .
preslav - майстор
DMN написа:
Това няма да се случи, ако изключа от скорост и двигателя работи на празен ход. Там е разликата между празен ход и принудителен празен ход(ППХ). Като все пак има разлика в ППХ на двигател с карбуратор и такъв с инжекцион.

Едно въпросче - и аз съм чувал, че ако се изгаси прегрял двигател той затяга и е до там. Що като изстине обаче не се връща в изходно незатегнало състояние :? .
Къде е разликата - предполагам, че визираш най-старите карбуратори, в които дори и при ППХ се подава минималното количество гориво за ПХ? Последните поколения карбуратори (дори руските) изключват подаването на гориво за ПХ при обороти над минималните и "отнет" цензура за гъза.
Лично не съм виждал "спекъл" от прегряване мотор, но ако това се случи вероятно е от маслото, което ако е М10Д или от някой комбайн има гадното свойство да се превърне в кокс.
DMN - майстор
preslav написа:
предполагам, че визираш най-старите карбуратори
Ами да, тях съм имал предвид, за по-новите карбуратори не знам нищо наистина :partyman: .
На кои модели руски автомобили внесени в България са слагани? - Просто за информация питам.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Критична температура на ДВГ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: