• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
montoya - майстор
Какъв е проблемът да се изгаси двигателя при спускане, ако се спуска на предавка? Всичко си върти, включително и генератора си зарежда


Mod edit: разделена тема оттук
Последна промяна от Virtex на ср юни 21, 2017 3:34 pm, променено общо 1 път.
Причина: Разделяне на дискусията от друга тема
BlackBox - специалист
montoya написа:
Какъв е проблемът да се изгаси двигателя при спускане, ако се спуска на предавка? Всичко си върти, включително и генератора си зарежда
Че няма хидравлика и серво на спирачките? Докато сервото е опасно, но е възможно да спреш, пробвал ли си да завъртиш волана на кола с хидравлика, която не работи? Аз съм отказвал така да ме дърпат и съм викал пътна помощ. Няма начин да завиеш за разумно време докато те дърпат или караш, ако нямаш хидравлика. А е трудно да спре, ако нямаш серво.
Аз лично следя температурата на двигателя постоянно и ако видя нещо нередно, правя почивка на някоя отбивка при първа възможност, за да проверя какво се случва. Не чакам хубавичко да прегрее и да се чудя какво да правя.
А според мен температура над 110 градуса е опасна. Истината е, че в много случаи аз когато съм се возил или мои познати са разправяли как температурата пълзи, пълзи..110...115 и БАМ! стрелката рязко се вдига и няма спирачки(за стрелката т.е).
Мен лично ме притеснява и спирам да проверя ако температурата се вдигне дори 10 градуса над нормалната, която съм приел при нормално шофиране.
preslav - майстор
BlackBox написа:
montoya написа:
Какъв е проблемът да се изгаси двигателя при спускане, ако се спуска на предавка? Всичко си върти, включително и генератора си зарежда
Че няма хидравлика и серво на спирачките? Докато сервото е опасно, но е възможно да спреш, пробвал ли си да завъртиш волана на кола с хидравлика, която не работи? Аз съм отказвал така да ме дърпат и съм викал пътна помощ. Няма начин да завиеш за разумно време докато те дърпат или караш, ако нямаш хидравлика. А е трудно да спре, ако нямаш серво.
Аз лично следя температурата на двигателя постоянно и ако видя нещо нередно, правя почивка на някоя отбивка при първа възможност, за да проверя какво се случва. Не чакам хубавичко да прегрее и да се чудя какво да правя.
А според мен температура над 110 градуса е опасна. Истината е, че в много случаи аз когато съм се возил или мои познати са разправяли как температурата пълзи, пълзи..110...115 и БАМ! стрелката рязко се вдига и няма спирачки(за стрелката т.е).
Мен лично ме притеснява и спирам да проверя ако температурата се вдигне дори 10 градуса над нормалната, която съм приел при нормално шофиране.
Очевидно и двамата не сте на ясно кое как работи по колата, така че по-добре без експерименти!
Генераторът няма да зарежда защото няма да има захранване към рагулатора на напрежение (бил той електронен или механичен). Хидравликата и сервото ще работят защото ремъците ще се въртят и хидравличната помпа ще работи, а в смукателния колектор ще има вакуум, това важи и за дизелите където има вакуум помпа за сервото, но тя също ще се върти.
Проблем може да изникне при автомобили където горивото за празен ход не се прекъсва при изключен контакт, тогава гърнетата се пълнят с пари и при първото запалване на мотора падат на земята с гръм.
Като цяло (особено при съвременните автомобили) е излишно да се гаси мотора по надолнище, а при стръмни баири е силно препоръчително спускането да става на скорост, образно казано на каквато предавка качваш баира, на такава го спускаш.
stoianov_n - специалист
BlackBox написа:
...пробвал ли си да завъртиш волана на кола с хидравлика, която не работи? Аз съм отказвал така да ме дърпат и съм викал пътна помощ..
Точно Ти... :shock: :shock: НЕ ГО ВЯРВАМ.Ти и пътна помощ... :lol: :lol: :lol:
А аз, не само съм пробвал, ами съм и карал много километри без хидравлика. :wink:
А пък един комшия си кара така вече години. :wink:
cholev - майстор
Като пускате по инерция, ППХ или ви теглят. Колата на контакт. Иначе ще се заключи волана и 'отиде коня у ряката' [-X
montoya - майстор
Значи, когато колата е на скорост, спираш и горивото и всичко продължава да си работи. Ако имаш копче газ/бензин или имобилайзер или връщаш контакта да угасне и пак даваш на контакт всичко си работи, включително и генератора.
BlackBox написа:
montoya написа:
Какъв е проблемът да се изгаси двигателя при спускане, ако се спуска на предавка? Всичко си върти, включително и генератора си зарежда
Че няма хидравлика и серво на спирачките? Докато сервото е опасно, но е възможно да спреш, пробвал ли си да завъртиш волана на кола с хидравлика, която не работи? Аз съм отказвал така да ме дърпат и съм викал пътна помощ. Няма начин да завиеш за разумно време докато те дърпат или караш, ако нямаш хидравлика. А е трудно да спре, ако нямаш серво.
Аз лично следя температурата на двигателя постоянно и ако видя нещо нередно, правя почивка на някоя отбивка при първа възможност, за да проверя какво се случва. Не чакам хубавичко да прегрее и да се чудя какво да правя.
А според мен температура над 110 градуса е опасна. Истината е, че в много случаи аз когато съм се возил или мои познати са разправяли как температурата пълзи, пълзи..110...115 и БАМ! стрелката рязко се вдига и няма спирачки(за стрелката т.е).
Мен лично ме притеснява и спирам да проверя ако температурата се вдигне дори 10 градуса над нормалната, която съм приел при нормално шофиране.
Карал съм си колата от хиж Ком до Берковица без масло в хидравликата, защото изтече, карал съм я и с изключен мотор и изключена от скорост на спускане на северния склон на Петрохан. Малко по трудно е, но е невъзможно. Кола с хидравлика, която не работи се върти трудно на място, но в движение ли са колелата става по лесно. По трудни са тези с електрическите хидравлични помпи и ел. усилватели на механична рейка, но пак стават за каране. Нали не си мислиш че всичко е измислено и направено в завода, ако останеш без хидравлика волана да се удърви и да се убиеш. Всичко продължава да си работи, малко по трудно, но работи
profesionalist_wood - майстор
Монтоя,карал съм Фордо с изключено серво. Беше изтекло хидравличното масло :roll: Ужасно е дървен волана като на претоварен камаз :lol: След каране имах мускулна треска
BlackBox - специалист
stoianov_n написа:
Точно Ти... :shock: :shock: НЕ ГО ВЯРВАМ.
Точно така. Платих си 80лв за 23км возене. Защото не ми се рискуваше да карам кола, която не завива и не спира. Проблемът беше, че аз трябваше да я изкарам от града, а в града постоянно ти се налага да завиваш и да спираш. Извънградско да те дърпат почти няма спиране.
preslav написа:
Хидравликата и сервото ще работят защото ремъците ще се въртят и хидравличната помпа ще работи..
Ремъците ще се въртят само ако го има. При мен падна ангренажното колело, заедно с всички ремъци. Тогава нищо не се върти и сам можеш да заключиш какво се случва. Подсказка - самоубийство е да те дърпат в такова положение.
montoya написа:
Карал съм си колата от хиж Ком до Берковица без масло в хидравликата, защото изтече
Има голяма разлика между това да имаш хидравлика пълна с масло, която не работи и да имаш хидравлика без масло, която не работи. В единият случай буташ и маслото. А воланът видимо се вдървява
preslav написа:
...сервото ще работят защото ремъците ще се въртят и хидравличната помпа ще работи
За това ли като ми изгасна един път колата в движение имах едно натискане, а на второто нямах серво на спирачките?
А ако "хидравликата" не е хидравлична, ами е електрическа?Знаеш ли, че до сега съм нямал една кола, където когато двигателят бъде изгасен в движение, педалът на спирачките да не се втвърди поне малко?
Искам да ти кажа, че в движение с Вентото при изгасен двигател и хидравликата си се губеше. Едно е да имаш двигател, който върти с 3000 оборота, друго е да си на инерция по нанадолнището и двигателят да се върти с 300 оборота. А пък аз както обичам да гася по нанадолнището от скорост само ми трябва и двигателя да изгася и да се превърна в камикадзе. :lol:
Значи караш си ти, гасиш двигателя. По някое време изключваш от скорост, за да свалиш предавка да го запалиш пак. Ако ти е паднала скоростта и е неподходяща за най-високата. Точно в тоя момент не си на скорост и ти се налага да ползваш спирачки. Честито на печелившите. :rock:
На мен ми се живее и такива тъпи икономии не правя. Не оставям и колата да прегрее, ако виждам нещо нередно, по-добре да си почина на първата отбивка под дървото, отколкото да си купувам нов двигател!
:) :) :)
montoya - майстор
BlackBox написа:
При мен падна ангренажното колело, заедно с всички ремъци. Тогава нищо не се върти и сам можеш да заключиш какво се случва. Подсказка - самоубийство е да те дърпат в такова положение.
От Враца до Берковица карах опел със скъсан ангренаж. Колегата отпред дето теглеше, не му работеше километража, а жена му се возеше при мен в теглената кола, защото беше нейна. По едно време взе да му се обаждау че тегли със 110 км/ч пък нищо ни не работи :finga:
Та кара се и със и без масло и със и без ремъци, със и без серво. Просто не е толкова лесно като с работещи системи, но ако се напъне човек става.
preslav - майстор
На теб май не само инструментите в багажника ти хлопат, защо не четеш какво са писали другите, а държиш да се изходиш по всеки един въпрос? Какво общо има тегленето на буксир при счупен ангренаж с "Критична температура на ДВГ"? То хубаво, че си напорист и искаш да демонстрираш познания в широк спектър от дейности, ама придържай се към темата и поставените въпроси - с многобройните си постове си обезсмислил не една тема, нормален човек като види 10 страници тема, от които 7 са твое дело и се отказва да отсява зърното от плявата.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Шофиране на автомобил без хидравлика" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: