• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
nikolovvd - майстор
Ще трябва да ви снимам как работи двигателя при мен на спускане, за да видите, че на съвремените двигатели е излишно да се спира двигателя.
Я да ми кажете как се спуска по баира с изключен двигател, когато колата е с безключово палене, т.е. с безключов достъп и с бутон за палене?
Hoвoceлckи - майстор
Junak написа:
Недей да подчертаваш нещо, в което не си сигурен. Има автомобили, при които волана се заключва при позиция на ключа "заключване" без изваждане на ключа.
Чети внимателно :wink:
Hoвoceлckи написа:
... То сигурно зависи и от колата ...
Като си казал "А", кажи и "Б" - коя кола е така?
nikolovvd - майстор
При мен положението е още по-гадно.
Без ключ и чип, не можеш да преместиш скоростния лост. Ако изгасиш двигателя, но не си на позиция Р, не можеш да извадиш ключа.
DundyTheCroc - майстор
Колкото е по-нова колата, толкова е по-опасно такова упражнение. Едно време Баба Жуца колко е вървяла по инерция, ама там няма ни хидравлика, ни усилвател на спирачките, а стоповете си светят и без контакт. На съвременна машина е силно препоръчително да не се правят такива експерименти.
nikolovvd - майстор
DundyTheCroc написа:
На съвременна машина е силно препоръчително да не се правят такива експерименти.
Те по-скоро са компютър с точила.
Въртиш волана, но компютър решава колко да го завърти в зависимост от скоростта.
Натискаш спирачката, но компютър решава кое колело колко ще спре и с какво интензивност.
Натискаш педала на газтта, но компютъра решава колко гориво и колко пъти да впръска във всеки цилиндър.
Да останалите глезотии да не говорим!
vrangelov - специалист
Hoвoceлckи написа:
Добре е да не пишете неща, които не сте проверили. То сигурно зависи и от колата, ама ... волана се заключва едва след изваждане на ключа.
Някои не успяват да взимат завои и при работещ двигател, та редовно навлизат в насрещното ("режат"). Други - не успяват да спрат. Като се прибираме от кръчма жената кара до пред гаража и вкарването си е моя работа, независимо на колко ракии съм. Та някои могат някои неща независимо от обстоятелствата. Други се ръководят от някакви правила и ... правят каквото могат.
Карам си колата (Пежо 206, а и Москвича някога) на загасен двигател (над 30 години) и изобщо не ме интересуват страхотиите, за които пишете. Намалявам си на ръчна. Ако се наложи натискане на педалa, веднага след това за секунда-две включвам на 5-а и отново имам спирачка. Колко пестя - за мен не е чак толкова малко. Почти при половината от движението си "в градски условия" (това си е най-високия разход) съм със загасен двигател. Теренът ни го предразполага. На скорост, дори и на 5-а да си компресията задържа и при не достатъчно голям наклон колата спира и трябва да подадеш гориво.
При продължително спускане по големи нанадолнища разбира се не гася двигателя - ползвам точно задържането на двигателя и знам, че нямам разход, тъй като притока на гориво е прекъснат. Някога на Москвича ръчно отвивах рейката на газта (поддържаща тихите обороти) :-D Тогава пък вървяха едни коментари, че няма мазане на двигателя ...


Като те чета, настръхвам! Все едно пише някой, който си е купил книжката.

Поздрави
Последна промяна от vrangelov на чет юни 22, 2017 12:16 pm, променено общо 1 път.
BlackBox - специалист
iliya_i написа:
На Пасатко дали е с ППХ?
На газ - не. Няма компютър, има един изпарител. Нищо не прекъсва горивото, то влиза с въздуха.
Hoвoceлckи - майстор
vrangelov написа:
Като те чета, настръхвам! Все едно пише някой, който си е купил книжката
През 1983г. не се продаваха книжки под и над път. От тогава до сега имам регистрирани всичко на всичко 3 нарушения - 2 за превишена скорост и едно за светлини. Иначе са ме удряли 3 пъти (от "засада" :-D )
vrangelov - специалист
Пожелавам ти безаварийно шофиране! Докато се смятам за добър шофьор, никога не бих изгасил мотора на автомобила в движение. Ако иска да прегрява, ако иска да гръмне. Ръчната отбягвам да я използвам в движение, ама като го правя е с цел да завъртя задницата на колата, а не да я накарам да намали. Между другото първата ми кола беше Москвич и мога да твърдя, че те и със запален двигател нямат много много спирачки, та камо ли пък с изгасен.
preslav - майстор
BlackBox написа:
iliya_i написа:
На Пасатко дали е с ППХ?
На газ - не. Няма компютър, има един изпарител. Нищо не прекъсва горивото, то влиза с въздуха.
Момче, предупредих те (включително и на лични), престани да се изказваш неподготвен! Това, че ти не си виждал нещо не означава, че то не съществува, това, че на теб не ти достига капацитет да си направиш нещо, не означава, че и другите са на същия хал.
Не казвам, че аз не съм допускал грешки, но когато се усетя или ме усетят се извинявам, а ти продължаваш да ръсиш некомпетентност - сменил си 100 ника и още на втория ти пост някой те усеща и се обръща към теб с Тинки, от там останалите те вземат за мезе и поредната тема пада в канала.
Позапри се!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Тема "Шофиране на автомобил без хидравлика" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: