Всички имаме коли, нали ?
Делян - специалист
Майстора ти закачи ли ти колата изобщо на машина? Или просто я наду с компресор?! Малко несериозно ми се вижда да не източи фреона, за да се ориентира какво има вътре, и след това да вакуумира.
Между другото, надуването на системата се прилага в краен случай, защото въздуха под налягане вътре може да кондензира и водата да запуши дехидратора. А след това задължително се вакуумира.
А ти пробва ли на следващия ден например дали не е тръгнал климатика? Често се случва в тези горещини, като караш на "надут" климатик дълго време, на LOW, радиатора вътре да заскрежи и да спре притока на студен въздух. Може свистенето да е идвало от това. Лекува се като пуснеш парното да духа топло и да стопи скрежа. А от дренажа изтичат 2-3 л вода. Пак казвам, фреона мирише много натрапчиво и би трябвало да го усетиш, ако ти е изпуснал вътре в купето.
nikito_sv - специалист
Делян написа:
Майстора ти закачи ли ти колата изобщо на машина? Или просто я наду с компресор?! Малко несериозно ми се вижда да не източи фреона, за да се ориентира какво има вътре, и след това да вакуумира.
Между другото, надуването на системата се прилага в краен случай, защото въздуха под налягане вътре може да кондензира и водата да запуши дехидратора. А след това задължително се вакуумира.
А ти пробва ли на следващия ден например дали не е тръгнал климатика? Често се случва в тези горещини, като караш на "надут" климатик дълго време, на LOW, радиатора вътре да заскрежи и да спре притока на студен въздух. Може свистенето да е идвало от това. Лекува се като пуснеш парното да духа топло и да стопи скрежа. А от дренажа изтичат 2-3 л вода. Пак казвам, фреона мирише много натрапчиво и би трябвало да го усетиш, ако ти е изпуснал вътре в купето.
Монтира някви манометри ли са не знам син и щервен на входа и изхода на системата сложи маркучите и наду с компресор от хладилник :) такъв си е тоя майстор.... колкото до пробата включих го на следващия ден но не на топло а на студено... не вярвам да има някакъв скреж защото той не работи от миналата година... имам някъква надежда че е от нещо друго приблема не от пробив. Не знам само как бих могъл да разбера... освен да се ориентирам към друг разбирач и да го накарам да пробва да източи системата ако има нещо в нея де за някакъв ориентир.... но действително този при когото ходих нищо не предприе с източване...даже не го спомена като вариант..
montoya - майстор
От друго не разбирам, но знам, че пуснеш ли климатика, пресостата разрешава пускането му, ако цъкне компресора и заработи, задължителна трябва да тръгнат и перките. Ако перките не тръгнат ще вдигне голямо налягане и може би пресостата трябва да го изключи, ама не винаги се получава. Така преди месец взривих един от маркучите на моя климатик и 70 лева във въздуха, щанс.
Сега си седя и чакам ред при майстор, който да ми навърже кабелите правилно и да го напълня пак
BlackBox - специалист
montoya написа:
Така преди месец взривих един от маркучите на моя климатик и 70 лева във въздуха, щанс.
Сега си седя и чакам ред при майстор, който да ми навърже кабелите правилно и да го напълня пак
Пасат 3-ката има климатик?? Ти сам ли си го слага? Какъв майстор, нали сам си ги правеше?
montoya - майстор
Сам си го слагах климатика, като сам го свалих от друг пасат - донор. Ама нямам машина за пълнене с фреон и ходя на майстор за нея. Малко помощ ми трябваше с ел инсталацията, че 2 дни гледах в схемите и не успях да се ориентирам. В крайна сметка се оказа, че заради датчика за външна температура, който го нямаше в донора, късото което съм направил за да го шунтирам, се е размотало и заради това не тръгват перките.
Удоволствието си платих с пътуване от София до Русе и обратно. Големи благодарности на приятелите там, които оправиха инсталацията за 20 минути.
В пасата вече вее студ от порядъка на 4-5 градуса през духалките :prayer: :prayer: :prayer:

Ако искаш по подробно да ти разкажа, със снимки, пусни тема за климатик при пасат Б3 и ще разкажа подробно, кое и как се сваля и къде и как се монтира. Отне ми почти 1 ден сваляне и 2 дни монтаж
BlackBox - специалист
montoya написа:
Ако искаш по подробно да ти разкажа, със снимки, пусни тема за климатик при пасат Б3 и ще разкажа подробно, кое и как се сваля и къде и как се монтира. Отне ми почти 1 ден сваляне и 2 дни монтаж
Разкажи, имам интерес и на моя да слагам. Но донор пасат Б3 с климатик май трудно се намира. И кажи колко пари ти излезе?
montoya - майстор
90 лева за две зареждания с фреон и една разходка до Русе ми излезе. Забравих, 60 лв дадох за нов голям охладителен радиатор, просто не ми се монтираше дъртия кален и вероятно пробит радиатор от донора. Всичко останало ми беше подарък. Колата се разглобява цялата, сменява се кутията на парното с клапите, пробиват се отвори в щита към мотора за тръбите, сменяват се жабката и полицата с капачето под нея, нови врътки с копчета и панел за тях. Климатичната инсталация е отделна и се изважда цялата, от перките, компресора, клапана задвижващ клапата за рециркулация, пресостата и датчика за външната температура до бушониерата на колата. Както казах вече, големия радиатор, радиатора за климатика и перките трябват, компресора, филтър дехидратора, ремъци, шайби за водната помпа и за коляновия вал, стойката на компресора, генератора и хидравличната помпа.
Ето ти няколко снимки от процеса на работа https://photos.google.com/share/AF1QipO ... dRcm5pcVlB
BlackBox - специалист
montoya написа:
90 лева за две зареждания с фреон и една разходка до Русе ми излезе. Забравих, 60 лв дадох за нов голям охладителен радиатор, просто не ми се монтираше дъртия кален и вероятно пробит радиатор от донора. Всичко останало ми беше подарък.
Ясно..Паднало ти е - сложил си..Аз мислех, че си купува комплекта компресор и т.н...
ESPACE - майстор
BlackBox написа:
montoya написа:
Ако искаш по подробно да ти разкажа, със снимки, пусни тема за климатик при пасат Б3 и ще разкажа подробно, кое и как се сваля и къде и как се монтира. Отне ми почти 1 ден сваляне и 2 дни монтаж
Разкажи, имам интерес и на моя да слагам. Но донор пасат Б3 с климатик май трудно се намира. И кажи колко пари ти излезе?
Не си струва, по добре смени колата.
montoya - майстор
BlackBox написа:
montoya написа:
90 лева за две зареждания с фреон и една разходка до Русе ми излезе. Забравих, 60 лв дадох за нов голям охладителен радиатор, просто не ми се монтираше дъртия кален и вероятно пробит радиатор от донора. Всичко останало ми беше подарък.
Ясно..Паднало ти е - сложил си..Аз мислех, че си купува комплекта компресор и т.н...
Втора употреба се продават климатици за около 300 лева, колко ще е пълен комплекта обаче не мога да кажа. Нова система, няма да можеш да си намериш кутията с клапите вътре, иначе компресор 7v16 нов е около 700лв, тръбите са около 200, радиатора и той сто и кусур лева, филтър дехидратор 40-50лв, пресостат 50-60 кинта, изпарителя вътре в купето около 200 лева. Трябват ти и 4 релета и стотина метра кабели за инсталацията. Тотал: ........

Тема "Проблем с климатика на Vectra C 2.2 dti" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: