Всички имаме коли, нали ?
preslav - майстор
Дори Москвичите имаха тръба за вентилация на картерните газове свързана в пространството между филтърния елемент и дроселните клапи на карбуратора. Надали Бай Казак толкова е мислил за екологията преди 30-40-50 години - основната идея на тази вентилация е да се създава подналягане в картера, за да се облекчи работата на семерингите и гарнитурите. Гаражните доработки се правеха дори на нови автомобили "за по-сигурно", ама то какви ли не глупости са се правели, включая поставянето на въпросното дунапренче вместо маслоотделителя, който е фина стоманена мрежа и се мие, а не се сменя.
Увеличените картерни газове, а от там и омасляването на въздушния филтър е сигурен признак за издухани сегменти, а на такъв барутник катализатора му е последния проблем.
montoya - майстор
Какво под налягане ще направи картерната вентилация за да облекчи работата на семеринги и гарнитури, че не разбрах!? Един двигател, като работи, буталата при движението си надолу създават някакв налягане от въздуха, който изместват, което на високи обороти е сериозно, а на ниски, почти не съществува. На съвременните коли има клапан, който се отваря и затваря в зависимост от режимите на мотора и доизгаря маслените пари. Ако го няма тоя клапан, автомобил с турбо изважда маслото от мотора и го изгаря за 3-4 минути.
Та издухани на сегментите, когато извадиш щеката за маслото и ти измие очите, а не когато има омасляване по смукателния тракт на колата. Между другото това омасляване понякога е полезно и за смазване на дросела. На пасата, предишния дросел така беше изсъхнал, че едвам натисках газта, щото бях махнал вентилацията с маркуч като при жигулата.
Сега с моното, пак съм го махнал и виси маркуча надолу, но в този случай защото натрупалото се масло в отвора на пластмасовия капак, беше кондензирало и станало на пяна, зимата беше замръзнало и изплюва маркуча и ми омаза мотора, затова сега виси отзад зад рейката и си омаслява долната част на купето. И не, мотора не е издухал, отварял съм го преди стотина хиляди км, още имаше хонинг по цилиндрите
preslav - майстор
montoya написа:
Какво под налягане ще направи картерната вентилация за да облекчи работата на семеринги и гарнитури, че не разбрах!? Един двигател, като работи, буталата при движението си надолу създават някакв налягане от въздуха, който изместват, което на високи обороти е сериозно, а на ниски, почти не съществува. На съвременните коли има клапан, който се отваря и затваря в зависимост от режимите на мотора и доизгаря маслените пари. Ако го няма тоя клапан, автомобил с турбо изважда маслото от мотора и го изгаря за 3-4 минути.
Та издухани на сегментите, когато извадиш щеката за маслото и ти измие очите, а не когато има омасляване по смукателния тракт на колата. Между другото това омасляване понякога е полезно и за смазване на дросела. На пасата, предишния дросел така беше изсъхнал, че едвам натисках газта, щото бях махнал вентилацията с маркуч като при жигулата.
Сега с моното, пак съм го махнал и виси маркуча надолу, но в този случай защото натрупалото се масло в отвора на пластмасовия капак, беше кондензирало и станало на пяна, зимата беше замръзнало и изплюва маркуча и ми омаза мотора, затова сега виси отзад зад рейката и си омаслява долната част на купето. И не, мотора не е издухал, отварял съм го преди стотина хиляди км, още имаше хонинг по цилиндрите
Излишно е да се спори, очевидно си виждал това-онова по колата си, но си далеч от истината. Буталата слизайки надолу почти не създават налягане от изместения въздух защото този въздух изпълва обема под буталата отиващи нагоре. Не говоря за частни случаи на едно, три, пет цилиндрови машини. Основното налягане в картера се създава от газовете, които преминават покрай ключа на компресионните сегменти. Обикновено сегментите се износват значително по-бързо от стените на цилиндровата втулка, за това си видял хонинга си, което не значи, че сегментите не са износени, респективно с отворен вече ключ. Когато маслото избие от щеката вече положението е трагично, или сегментите са тотално свършили или има счупен сегмент. Въпросния клапан EGR, за който говориш не изгаря маслени пари, а връща част от изгорелите газове във всмукателния тракт от гледна точка на намаляване на вредните емисии - това няма нищо общо с турбото. Когато турбото се сдуха наистина за минути цялото масло от картера заминава през ауспуха, но това е съвсем друга бира. Натрупалото се масло в отвора на пластмасовия капак става на пяна от атмосферната влага - получава се най-често през зимата и при каране на къси разстояния, за това е хубаво маслоотделителната мрежичка да се чисти поне веднъж преди или след зимата. С две думи нищо общо с твоите представи за това-онова по автомобила - казвам го не за да се засягаш, а за да си оправиш возилото, най-малкото ако нямаше нужда от вентилация на картерните газове никой производител нямаше да си отваря работа с допълнителни щуцери, тръбички и маслоуловители.
Щях да пропусна, че и за мазането на осите на дроселните клапи си има отделна система, която няма нищо общо с вентилацията на картерните газове.
Последна промяна от preslav на съб юли 29, 2017 5:43 am, променено общо 1 път.
Hursa - майстор
И аз да се включа, че въпроса е по-скоро теоретичен.
При съвременните автомобили вече може да се говори за цяла система за вентилиране на картера. Тази система е различна при различните модели двигатели, различава се при дизеловите и при бензиновите двигатели, и още по „различна” е при турбинираните и при двигателите с компресор. При омасляване на филтъра, първо (според мен) трябва да се провери коректната работа на тази система. Проблемите по нея могат да предизвикат такова омасляване и те са по вероятните (според мен). Освен това проблеми с тази система са по-лесни и по-евтини за отстраняване (по сравнение с основния ремонт и смяна на сегменти ).
(Но, до колкото знам, има системи при които не може да се „омасли” филтъра.)
(Мисля, че ще е добре, да се направи теоретична тема за такива "вторични системи", като тази или системата за "рециркулация на отработените газове", "филтъра за твърди частици", "катализатора", че с настоящите еко норми няма автомобил без тях. А проблемите в работата им могат да доведат до значителни проблеми в работата на двигателя, като цяло.)
miroki - майстор
Та издухани на сегментите, когато извадиш щеката за маслото и ти измие очите, а не когато има омасляване по смукателния тракт на колата.
Имал съм на 2 двигателя. Първо почва от въздушния да излиза масло. Щеката е изкачала само веднъж на единия, а карах доста така. При извадена щека има леки пръски. Но имаше леки пръски и когато беше здрав двигателя, а и след ремонта. Та понякога е и от самия двигател.
При единия запекли сегменти, а на едното бутало и 3 те сегмента с отвора на едно място. Буталото проядено да мине семка. На втория двигател/ автомобил, счупени сегменти и междусегментния ръб на 2 бутала. И си карах така, докато един ден не изкочи щеката. Около месец поне, докато намеря сервиз да направи ремонт.
В случая, мерене на компресия дава веднага отговора.
Hursa - майстор
miroki написа:
В случая, мерене на компресия дава веднага отговора.
Е да, предполагам никой няма да тръгне към основен ремонт без тази стъпка :) . Само поради омаслен филтър
montoya - майстор
preslav написа:
montoya написа:
Какво под налягане ще направи картерната вентилация за да облекчи работата на семеринги и гарнитури, че не разбрах!? Един двигател, като работи, буталата при движението си надолу създават някакв налягане от въздуха, който изместват, което на високи обороти е сериозно, а на ниски, почти не съществува. На съвременните коли има клапан, който се отваря и затваря в зависимост от режимите на мотора и доизгаря маслените пари. Ако го няма тоя клапан, автомобил с турбо изважда маслото от мотора и го изгаря за 3-4 минути.
Та издухани на сегментите, когато извадиш щеката за маслото и ти измие очите, а не когато има омасляване по смукателния тракт на колата. Между другото това омасляване понякога е полезно и за смазване на дросела. На пасата, предишния дросел така беше изсъхнал, че едвам натисках газта, щото бях махнал вентилацията с маркуч като при жигулата.
Сега с моното, пак съм го махнал и виси маркуча надолу, но в този случай защото натрупалото се масло в отвора на пластмасовия капак, беше кондензирало и станало на пяна, зимата беше замръзнало и изплюва маркуча и ми омаза мотора, затова сега виси отзад зад рейката и си омаслява долната част на купето. И не, мотора не е издухал, отварял съм го преди стотина хиляди км, още имаше хонинг по цилиндрите
Излишно е да се спори, очевидно си виждал това-онова по колата си, но си далеч от истината. Буталата слизайки надолу почти не създават налягане от изместения въздух защото този въздух изпълва обема под буталата отиващи нагоре. Не говоря за частни случаи на едно, три, пет цилиндрови машини. Основното налягане в картера се създава от газовете, които преминават покрай ключа на компресионните сегменти. Обикновено сегментите се износват значително по-бързо от стените на цилиндровата втулка, за това си видял хонинга си, което не значи, че сегментите не са износени, респективно с отворен вече ключ. Когато маслото избие от щеката вече положението е трагично, или сегментите са тотално свършили или има счупен сегмент. Въпросния клапан EGR, за който говориш не изгаря маслени пари, а връща част от изгорелите газове във всмукателния тракт от гледна точка на намаляване на вредните емисии - това няма нищо общо с турбото. Когато турбото се сдуха наистина за минути цялото масло от картера заминава през ауспуха, но това е съвсем друга бира. Натрупалото се масло в отвора на пластмасовия капак става на пяна от атмосферната влага - получава се най-често през зимата и при каране на къси разстояния, за това е хубаво маслоотделителната мрежичка да се чисти поне веднъж преди или след зимата. С две думи нищо общо с твоите представи за това-онова по автомобила - казвам го не за да се засягаш, а за да си оправиш возилото, най-малкото ако нямаше нужда от вентилация на картерните газове никой производител нямаше да си отваря работа с допълнителни щуцери, тръбички и маслоуловители.
Щях да пропусна, че и за мазането на осите на дроселните клапи си има отделна система, която няма нищо общо с вентилацията на картерните газове.
Изобщо не съм говорил за ЕГР, имат си клапани за картерната вентилация, дори и инжекциони на ФВ имат клапан на вентилацията. Мрежичката е на моното примерно
Ето клапан за пасат 89 г с PF двигател, тоя е за някакво ауди, но е подобен.
Изображение
Тоя ако не се лъжа е за бензиново БМВ е46
Изображение
Този е за дизелово БМВ
Изображение

Ето и един отворен
Изображение

На по новите коли тоя клапан е вграден в капака и на разните му там аудита от последните 5-6 години, се сменява целите капаци заради този клапан
preslav - майстор
Караш ме на стари години да чета какви нововъведения са направили моторостроителите - схемата на снимката обаче показва, че клапанът за вентилация на картерните газове е повече от задължителен, същото споделят и участниците в специализирания форум за автомобили с турбо-компресори.

Прикачен файл

клапан за вентилация на картера.png
клапан за вентилация на картера.png (80.87 KиБ) Видяна 4586 пъти
montoya - майстор
Е аз в по предното мнение нали казах същото
preslav - майстор
montoya написа:
Е аз в по предното мнение нали казах същото
Да, казал си "Ако го няма тоя клапан, автомобил с турбо изважда маслото от мотора и го изгаря за 3-4 минути." ама си казал и разни други неща за извеждане на картерните газове в атмосферата, което не е добре за самия мотор, но не си единствения, който го прави.

Тема "Силно омаслен въздушен филтър" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: