• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
gecatax - помощник
Здравейте,
тъй като колата на времето е имала аларма(заради някакво изискване за каско) никога не е имала централно(пак заради изискване е било махнато уж) и беше купена като такава.Преди няколко дни махах кората за смяна на говорители и установих че има машинки за централно на 4-те врати и на багажника, като им подам ток и си работеха.Та на въпроса, понеже всички машинки са с 2 кабела и съответно няма как да функционират без модул и дистанционно, си мислех дали може да заменя тази на шофьора с такава, която е с 5 кабела и да ползвам следната схема с 2 релета за да управлявам другите машинки с по 2 кабела?Идеята е да си ползвам централното само с ключа, но не знам машинката с 5 кабела дали върши работа при тази схема, защото 2 от кабелите са за мотора, а другите 3 за микро ключето в нея, ама какъв сигнал дават?
Поздрави и ще се радвам на мнения как най-евтино да подкарам централното!
plamen6703 - майстор
Това би трябвало да ти помогне да се справиш http://www.stbbg.com//files/upload/beca ... 16a711.pdf
gecatax - помощник
Забравил съм да пусна схемата на релетата, мисля че няма да стане така, защото единия кабел за заключване има постоянен минус, а другия получава сигнал само в едно от положенията.

Прикачен файл

Untitled.jpg
Untitled.jpg (65.23 KиБ) Видяна 3175 пъти
Antonii - майстор
Китайците имат такива готови модули за около 5лв.
gecatax - помощник
Колата е била с някаква афтърмаркет аларма, с премахнато централно заради каско в някоя си държава от която е дошла, а не че е лада на която тепърва да слагам топла вода за боба.
Идеята не е да си купя комплект за 19.50лв. и да си реша проблема, а там че имам една чанта с релета(като масово модулите са с 2 релета вътре и ако им се е откъснало от сърцето на китайците, някое съпротивление, кондензатор и т.н.) имам си и машинки и то немски.
Поздрави!
Последна промяна от Virtex на пет сеп 29, 2017 10:07 am, променено общо 1 път.
Причина: премахната връзка към изтрито мнение със зяждане
iliya_i - майстор
gecatax написа:
Колата е била с някаква афтърмаркет аларма, с премахнато централно заради каско в някоя си държава от която е дошла, а не че е лада на която тепърва да слагам топла вода за боба.
Идеята не е да си купя комплект за 19.50лв. и да си реша проблема, а там че имам една чанта с релета(като масово модулите са с 2 релета вътре и ако им се е откъснало от сърцето на китайците, някое съпротивление, кондензатор и т.н.) имам си и машинки и то немски.
Поздрави!
Virtex, не знам защо прие мнението ми като заяждане, но бях написал нещо в смисъл, че като си купиш кола втора (или н-та употреба) има по-важни неща от централното заключване и утре автора като разбре за тях, изобщо няма да му е до централно. Сега, ако си пич го върни.
Аз също карам кола втора употреба (третата ми по ред такава) :wink: та го казвам и от опит.
Hoвoceлckи - майстор
С риск да го квалифицирате като подмазване ще подкрепя действието на модератора. Крайно време е някой да напомни, че ако някой нама с каво да помогне е по-добре да не пише. Преди за тези неща се държеше. Известно време форума беше оставен на самотек и се е препълнил с кухи постове.
Илия, извинявай, нищо лично, но поста ти е "оф топик" - не по темата, отвсякъде. Призовавам за въздържане от празни постове, включително и от рода на "отивай на майстор/в сервиз", "купи си нов" и "ти нищо не разбираш".
Virtex - майстор
iliya_i написа:
Virtex, не знам защо прие мнението ми като заяждане, но бях написал нещо в смисъл, че като си купиш кола втора (или н-та употреба) има по-важни неща от централното заключване и утре автора като разбре за тях, изобщо няма да му е до централно. Сега, ако си пич го върни.
Аз също карам кола втора употреба (третата ми по ред такава) :wink: та го казвам и от опит.
Да, трябваше да оставя мнението с информация защо е променено. Това е по предложение от друга тема. И ще гледам вече да го правя.

Човека пита конкретно нещо. Няма нужда да му се обяснява кой как си поддържа колата. Кусури на всеки може да се намери за нещо.

Напоследък зачестяват темите, когато някои пита нещо и започват да му обясняват колко е зле, колкото не може да направи това, колко е далавераджия и т.н.

За съжаление става като в онзи виц:
Американски форум: питаш и ти отговарят.
Руски форум: питаш и те питат.
Български форум: питаш и ти обясняват колко си ТЪП.
Има го и другият момент - че питащият трябва да може да търпи и малко критика, особено ако иска да направи нещо както трябва и няма идея как. Но има тънка граница между желание за помощ и обида за умения/знания/възможности, която важи и за двете страни :)
gecatax - помощник
Да добавя до къде стигнах с разсъжденията.Мисля че няма да стане с машинка с 5 кабела, защото схемата която искам да ползвам с 2 релета се нуждае от импулс за да работи, а машинката с 5 кабела има едно ключе което има един нормално отворен и един нормално затворен контакт, което значи че при някое от положенията (откл. заклч.) ще отива постоянен сигнал до релетата, а не импулс.Та в случая май въпроса трябва да се промени на "Каква схема от релета би работила с машинка за централно с 5 кабела, за да може да се командват останалите машинки и да се откл. , закл. с ключа"
Поздрави!

До iliya_i продължаваш да говориш за неща който не съм упоменал, никъде не бях казал че колата е 20+ годишна, сега никъде не съм писал че вчера съм си купил колата и утре ще има проблеми.Сега ти изяснявам случката и се надявам да си спокоен, че няма да се счупи.Колата е при мен от 3години, знам и болежките който са отстранени, понеже вече съм сигурен в останалата част от колата, искам да си направя централното.
iliya_i - майстор
Има модули за централно с тригери - Например:
http://unique.bg/%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D1% ... 46323.html
24 лева и си ти. Има схема с варианти за положителен и отрицателен тригер.
Успех!
  • 1
  • 2

Тема "Въпрос за централно заключване" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: