Винта може да се развие когато усилието на опън върху него е най голямо и това може да го разбере човек с елементарни познания като види ккинематичната схема на конструкцията. Абстрахираме се от стъпката на винта защото всички производители правят каквото си искат. На едни е със ситна стъпка на други едра. Съответно с голямата стъпка има някаква възможност да се получи този ефект. По сметки винта в началото на вдигане неговото усилие клони теоретично към безкрайност и при максимално вдигане пада многократно. Тоест това е що годе стабилното положение въпреки че самата му конструкция е толкова слаба че едно изкълчване при не застопорена дори и на равно място кола може да го сгъне и колата да падне. Та винаги трябва да се има в предвид това и без застопоряване със други пети или предмети не е никак здравословно да се бърника много по колата камо ли човек да се завира под нея. Тъпо е но съм вижда; дори да се опитват да охлабят гайките при вече вдигната кола и дори да стъпват върху ключа.
Най-простия начин да се предпазите при смяна на гума е да си сложите предварително новата гума под прага или друго подходящо място. Сваляте си старата и я слагате пак на такова място и вадите новата и я монтирате. Дори да изтърве крика колата няма да падне и ще се подпре на някоя от двете така че опасността да ви затисне крак или ръка е много по малка. А и ще предпази автомобила да легне по корем и да има и други последици за него.
Най-простия начин да се предпазите при смяна на гума е да си сложите предварително новата гума под прага или друго подходящо място. Сваляте си старата и я слагате пак на такова място и вадите новата и я монтирате. Дори да изтърве крика колата няма да падне и ще се подпре на някоя от двете така че опасността да ви затисне крак или ръка е много по малка. А и ще предпази автомобила да легне по корем и да има и други последици за него.