• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всички имаме коли, нали ?
lov - майстор
Винта може да се развие когато усилието на опън върху него е най голямо и това може да го разбере човек с елементарни познания като види ккинематичната схема на конструкцията. Абстрахираме се от стъпката на винта защото всички производители правят каквото си искат. На едни е със ситна стъпка на други едра. Съответно с голямата стъпка има някаква възможност да се получи този ефект. По сметки винта в началото на вдигане неговото усилие клони теоретично към безкрайност и при максимално вдигане пада многократно. Тоест това е що годе стабилното положение въпреки че самата му конструкция е толкова слаба че едно изкълчване при не застопорена дори и на равно място кола може да го сгъне и колата да падне. Та винаги трябва да се има в предвид това и без застопоряване със други пети или предмети не е никак здравословно да се бърника много по колата камо ли човек да се завира под нея. Тъпо е но съм вижда; дори да се опитват да охлабят гайките при вече вдигната кола и дори да стъпват върху ключа.
Най-простия начин да се предпазите при смяна на гума е да си сложите предварително новата гума под прага или друго подходящо място. Сваляте си старата и я слагате пак на такова място и вадите новата и я монтирате. Дори да изтърве крика колата няма да падне и ще се подпре на някоя от двете така че опасността да ви затисне крак или ръка е много по малка. А и ще предпази автомобила да легне по корем и да има и други последици за него.
shotik - майстор
Снимки на някои мои крикове

Прикачен файл

CIMG0007.JPG

Прикачен файл

CIMG0004.JPG

Прикачен файл

CIMG0005.JPG
kr1100 - майстор
и нови и почти нови хидравлични от ЛИДЛ изпускат бавно.
Имам 1 железен крик червячен от Тойотник бус - немя изтърване и пропадане..разтяга се като хидравличните.на 2 степени и е с подобна форма. Върти се с манивелка.
Hoвoceлckи - майстор
lov написа:
...това може да го разбере човек с елементарни познания като види ккинематичната схема на конструкцията.
Ти като човек с неелементарни познания би ли я показал въпросната кинематична схема за да го разберем и ние с елементарните познания?
Интересно ми е ако явлението си е нормално и "винта може да се развие когато усилието на опън върху него е най голямо" защо все пак това не се случва никога при винтовите спрягове на вагоните. А там опъна е доста по-голям (един товарен влак може да има маса над 2000 тона).
lov написа:
Абстрахираме се от стъпката на винта защото всички производители правят каквото си искат. На едни е със ситна стъпка на други едра. Съответно с голямата стъпка има някаква възможност да се получи този ефект.
Последно, да се абстрахираме ли от стъпката или "в нея е заровено кучето"? И фактически производителите имат пръст за това развиване при това положение?
teon - специалист
shotik написа:
Снимки на някои мои крикове
...имам едно 'Руско' винтово -не изтърва, по паспорт е до 1 тон...
Прикачен файл:
Picture 010.jpg
Picture 010.jpg (82.45 KиБ) Видяна 1402 пъти
Прикачен файл:
Picture 011.jpg
Picture 011.jpg (84.74 KиБ) Видяна 1402 пъти
Прикачен файл:
Picture 012.jpg
Picture 012.jpg (72.81 KиБ) Видяна 1402 пъти
Прикачен файл:
Picture 013.jpg
Picture 013.jpg (78.95 KиБ) Видяна 1402 пъти
Прикачен файл:
Picture 009.jpg
Picture 009.jpg (83.03 KиБ) Видяна 1402 пъти
kartechar - специалист
Като за 35 стотинки по днешен курс си е направо супер :-D !
lov - майстор
Новоселски не знам защо намеси и влаковете след като явно и там не ти е ясно как е зацепването и защо издържа стотици тонове. Ти си си дървен филосов и не може човек да ти го налее в главата. С подбирането на стъпката се определя и какво усилие ще му трябва да се вдигне определена тежест тоест даден автомобил. Колкото е по голяма стъпката толкова ще му е по трудно но и по бързо. А ако е по голяма от някава стойност ще има склоност и към саморазвиване над определено натоварване в зависимост от триенето в гайката като дори вида на резбата също е от значение.Конструкцията на тези крикове е такава че натоварвнето на винта на опън е различно от началната позиция до рапънат и вдигнат максимално товар. Но на теб конкретно просто няма човек никакви шансове да ти го обясни. Съжалявам ама тука не сме на начален курс по съпромат
shotik - майстор
lov написа:
Селски не знам защо намеси и влаковете след като явно и там не ти е ясно как е зацепването и защо издържа стотици тонове.

Той казва за винтовия спряг, с който се закачват вагоните.
При него особеното е ,че има лява и дясна резба, която е с полукръгъл профил и когато се закачва , се върти така, че гайките да се съберат към средата. С това е постига прилепване на буферите , с което се намалява свободния хода на вагоните, а в криви/ така е термина на завой в железниците/ се улеснява вписването им.
Стъпката е подбрана , така ,че дори усилие от товар 2400 тона , дори и повече , да не може да развърти този винт.
Това не значи ,че на него увисват или се товарят тези тонове, там мисля ,че бяха към 80 тона на опън при изпитване .
preslav - майстор
shotik написа:
lov написа:
Селски не знам защо намеси и влаковете след като явно и там не ти е ясно как е зацепването и защо издържа стотици тонове.

Той казва за винтовия спряг, с който се закачват вагоните.
При него особеното е ,че има лява и дясна резба, която е с полукръгъл профил и когато се закачва , се върти така, че гайките да се съберат към средата. С това е постига прилепване на буферите , с което се намалява свободния хода на вагоните, а в криви/ така е термина на завой в железниците/ се улеснява вписването им.
Стъпката е подбрана , така ,че дори усилие от товар 2400 тона , дори и повече , да не може да развърти този винт.
Това не значи ,че на него увисват или се товарят тези тонове, там мисля ,че бяха към 80 тона на опън при изпитване .
А освен това там има и едно тежко мандахерцало, което може и да се закеркенечи.

Прикачен файл

винтов спряг.jpg
Hoвoceлckи - майстор
shotik написа:
Стъпката е подбрана , така ,че дори усилие от товар 2400 тона , дори и повече , да не може да развърти този винт.
Това не значи ,че на него увисват или се товарят тези тонове, там мисля ,че бяха към 80 тона на опън при изпитване .
Да де, само дето направо се къса ... :wink:
Преслав, не се закача ръкохватката.


Ловчанлио, глей ся, айде по-кротко с квалификациите!!!
Никой не е искал от теб да обясняваш каквото и да е! Не вярвам, че има някой, който да не го свързва това само развиване с по-голяма стъпка. Прекалено на сериозно се взимаш за такива дребни неща. Показах клипа основно като атракция. Нищо не съм питал!
Ама ти нали пак да изпъкнеш ... "видите ли аз знам за кинематична схема на конструкцията на крик, а вие не може да сте чували за такива работи и затова просто не можете да се сетите що се развива крика".
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Винтов крик изпуска бавно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: