Всички имаме коли, нали ?
infomar
А бе така е, пише си го, че трябва да се сменя ежегодно или на изминати километри, но все не мога да разбера що така това висококачествено супер масло се разлага от стоене в картера на колата. На година при мен е не повече от 2500-3000 км. извънградски спокоен преход и ме боли сърцето да хвърлям на вид почти ново масло.
Относно доматите - номерът става, растат и с надолу главата, но има особеност - не всеки сорт е подходящ (не ми се експериментираше, а и не казват кой). Не бях очарован от добивът - не повече от обичайният когато са с главата на горе. Може да се икономиса място, но при мен се оказа, че произвеждам три пъти повече домати от колкото мога да изконсумирам и обработя за домашните си цели. За това си останах на традиционното долно засаждане и намалих бройката до оптималната.
preslav - майстор
На големите агрегати, където маслото е десетки, че и стотици литри никой не сменя на година, пробег или мото-часове, правят се анализи на маслото и се преценява какъв ресурс има още. Един такъв анализ струва повече от колата ти като цяло и надали ще си го позволиш - опциите са две, спазваш предписанията на производителя или караш като жабарите (само доливаш). Ама жабарите имат на кого да си набутат амортизираните трошки, а ти можеш само да го набуташ на някой с ясното съзнание, че го прецакваш.
Останал съм с впечатлението, че си любознателен човек и ще ти подам само няколко "захапки", а ти можеш да се ограмотиш търсейки информация в съответната посока.
Примерно - погледни до каква температура се нагрява маслото в обикновен двигател. Спомни си какво си учил още в отделенията за това какъв катализатор е температурата. Можеш да потърсиш и информация за това що е окислителен процес и до какво води той. После можеш да си припомниш как се вади маслото от млякото и да направиш аналогия с бъхтенето на коляновия вал - дали не му се пресича белтъка на маслото след бъхтене с 3-4000 об/мин в продължение на няколко часа? Мога да изброя още доста фактори, които променят качествата на маслото още с първото стартиране на твоята моторетка, но ще попитам по какъв начин определяш ти, че едно масло е все още годно, пипаш и мажеш с пръсти, гледаш цвета му и...???
Ще ти подскажа само още едно нещо от практиката - олиото (слънчогледово, рапично и т.н.) е с почти един и същи цвят когато е в бутилката на рафта, но когато отвориш бутилката едното е вкусно, другото е с подчертан слънчогледов вкус, другото е гранясало т.е. цветът не е обективен критерий, а само някакъв ориентир.
В същност за какво си говорим, за някакви си 60-90 лв. годишно, че тя Минетката ти е по-скъпа, а има и гражданска, данъци, ГТП и т.н.
Твоя си е волята, можеш и с маргарин да си караш колата, но зад препоръката пробег или година стоят колективи от изследователи, години натрупан опит, усреднени резултати - твоята логика ми е непонятна, звучи ми като "скъпи на триците и евтини на брашното", но ти си знаеш.
infomar
Успя да ме убедиш, че едно масло и филтър пригодени да отговарят на стандартите за изминаване на 20000 км, след една година в двигателя, работещ само извънградско, при изминати 2000 км, стават негодни, не отговарят вече на стандартите и трябва да се сменят.
Тези дни ще поръчам масълце и филтър.

Тема "На колко километра сменяте маслен филтър на бензиновяа кола?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: