Всички имаме коли, нали ?
toshetozaz - специалист
Зависи от маслото.Вече има масла пълна синтетика,които изкарват без проблем 15 000 км.
nikolov333 - майстор
Да..и аз съм с такова на дизела. Последно го сменях на 15000 с маслен филтър на Bosch. По-принцип за маслото е важно да се сменя всяка година, независимо от изминатите километри, защото с времето се натрупват примеси от конденз в него и се "разваля", дори двигателя да не е работил..
DundyTheCroc - майстор
Интервала за смяна на маслото не зависи само от километрите, но и от режима им. Едно е 15к извънградско, друго е всеки ден ходене на работа, студени стартове, висене в задръстване и т.н.
шоп - майстор
toshetozaz написа:
Зависи от маслото.Вече има масла пълна синтетика,които изкарват без проблем 15 000 км.
Преди няколко години си купих едно Гранд Пикасо 1.6 бензин
маслото се сменя на 30 хил км. :wink:
Antonii - майстор
На турбиниран двигател маслото трябва да се сменя на неповече от 10000km, пак ако ще по каталог да изкарва и 30000km.
lov - майстор
И ако слушаме гаражните майстори май е по добре на всеки хиляда километра нищо че завода производител е преценил на колко. Да не говорим че има двигатели дето маслото им е няколко тона и минават няколко стоти хиляди километра. :?
Сменя се на колкото е препръчал завода и се кара с такова което препоръчва а не с разни измислици дето са супер пупер дупер и не знам какво си още. :lol: Не казвам че не вършат работа. ма то и на един кошник каквото и да му налееш пак няма да му помогне кой знае колко и в най добрия случай си имаме ''убав'' и запазен мотор бегачка а че купето е заприличало на филнстоун от ръжда какво ни дреме. Нали върви и на бръмчене го докарва. :lol:

:partyman:
infomar
Не знам как ги докарват тези километри за маслото. До преди 4-5 години не знаех, че се сменя всяка година и на Форд Фиеста, която имах, го сменях на 3-4 години, когато направи километри. На година навъртявах около 2500-3000 км. Карах я така около 15 години и не забелязах някаква промяна нито в двигателя нито където и да е. Продадох я на 135000 км, и двигателят и бе без никакви забележки, една свещ не бях сменял... въобще освен каране друго не съм правил.. а забравих, две биаелетки ли как се наричат на управлението, изгнил ауспух и два предни тампона са сменяни.
Сега като чета, едва ли не на половин година трябвало да се сменя, щото нещо корозирало или се вмирисвало в него... настръхват ми косите. Как съм карал толкова години спокойно без да съм знаел. Просто сега се чудя. По някога си мисля, че както се говори и доказва нещо за глобалното затопляне, така, и за да се продава маслото, се развиват някакви теории да се плашат хората. Познавам хора, които продължават да го сменят заедно с филтърът на 2-3-4 години и нямат проблеми.
Да, ама сега като знам, че нещо му става вече се страхувам. Ако някой институт напише статия, как се вижда промяната на молекулите му от стоене в двигателя, хептем ще се стресна.
lov - майстор
Отваряш си документацията на колата и четеш. Изредили са поне 2-3 вида модела и марки масла. Дори и с какво излиза от завода. В техническото обслужване е записано кое какво и как се сменя. Примерно смяна след еди колко си километра или период от време с такова или такова. Хората конструирали колата са доста по големи специалисти от кварталните гаражни майстори. Като и доста са се презапасили от ресурс щото да не берат ядове. А и у нас някой ако ми реве че има трафик дълбоко се лъше. Та там моточасовете са доста повече от колкото ако се водим по километража. Та наливай каквото са предвидили в сроковете и не се вкарвай в глупости.
kozl - майстор
Партнера е дизел и маслото се сменя на 30 000 км. Но заради гаранционните условия със и без пробег всяка година при техн.преглед в гаранционния сервиз (СФА в случая).
Всъщност има указател за смяна на маслото, който обаче е настроен на км. и календар и се управлява от компа. Вероятно го настройват в сервиза кога пак да напомни за смяна на маслото. Аз до сега за година навъртам към 10000 к.
Когато наближава презгодишната датата, и оставащите км до смяна масло почват да се смаляват.
Пасата също е дизел и отдавна не е в гаранция. Маслото се сменя в сервиз и каквото настроят на указателя за смяна, но някъде м-у 20 000 км. и и не през година.
Някога си сменях сам маслото през 10 000 км. И както вече писаха още в първите постове с маслото и филтъра, че и другите филтри. Въздушен филтър съм сменял и по-често, но това зависи от околната среда.
preslav - майстор
infomar написа:
В моментът съм на 5000 км. Трябва ли да го сменям или да изчакам поне 10 000 км?
Инфомаре, голяма скица си - все пускаш едни такива теми, че на човек да му стане хем весело, хем тъжно.
Въпроса за честотата на смяната на масления филтър го зададох когато бях на 23 и тъкмо си бях купил първата кола. Отговорът беше "ти на колко къпания си сменяш гащите". Приключих с питанията и започнах да чета (тогава нямаше нет и форуми, сега е още по-лесно) - в ония години вече се бяха появили всесезонните масла, но нямаше кой знае какъв избор, та на Москвето сипвах "Диона" (правеха я по вашия край), така и си отиде на брак с "Мобил" в картера.
Остави сега темата за маслата, че очевидно другаде ти е силата - кажи какво стана с обесените надолу с главата домати, че ми е любопитно, а ти изчезна от хоризонта?

Тема "На колко километра сменяте маслен филтър на бензиновяа кола?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: