Имам автомобил, но движението ми в града(и не само) главно се осъществява с велосипед или пеш(уточнявам го, щото не знам, дали или накъде ще се развие темата ).
Преди месец минах ГТП на автомобила. Пунктът за прегледи,на който всеки път отивам с колата е на 100 метра от местоживеенето ми(там съм си свикнал и ми е близо и удобно ).
Нали знаете, че правят измерване на газовете излизащи от ауспуха. Ама нали живея наблизо, двигателят(бензинов, нямам газово) е почти студен, когато "ме" преглеждат. Човекът по едно време вика - "загрял ли е двигателят?", аз му викам, че не е . Чакаме няколко минути. После ми вика да натисна малко газта и да задържа(това друг път не са ме карали да го правя). След това оня приключва измерването. Питам го дали нещата са наред с газовете, а той клати отрицателно глава. Каза, че когато двигателят е работил на около 2000 оборота, тогава е влязъл в нормите, но когато съм отпуснал газта т.е. на празен ход, показанията пак са се вдигнали. Между другото, ако не бях го попитал, нямаше да ми каже тези неща, че съм извън нормите. Каза - "Ако отидеш в София, ще те арестуват" , цитирам го дословно. Питах го, колко пъти е над нормата, той вика 3 пъти. Човекът според моето усещане по принцип не е много технически грамотен, предвид един-двата въпроса, които му зададох, а той вдигна рамене...Както и да е, иначе изглежда добър човек .
А единият ми въпрос към него беше - "по принцип двигателят работещ на празен ход(без натискане на газта), не отделя ли най-много вредни съставки"? А той не можа да ми отговори нищо. Питам го - откъде може да е този проблем, а той каза, че трябва да я закачат на компютър. Аз му казвам, че това сам си го правя с ваг-ком(марката на колата вече е почти ясна ).
Прегледът мина "успешно", но ме гложди мисълта, че може би на много хора тия неща не им ги казват, ако не бях питал нямаше да знам това. Обаче имам и някакви съмнения относно верността на тези измервания .
Я дайте сега да видим - кои може да са възможните причини за повишените норми на вредните газове при ДВГ . Някой знае ли - кой/кои точно газове измерват на ГТП? Щото газовете отделени от ауспуха не са само един-два.
Катализаторът...Тук си поставям упрек, щото не знам колата ми дали има такъв(може да е махнат), водят е EURO 2 по талон. Трябва да я проверя. Та в тая връзка - колко пъти е разликата в изхвърлените вредни вещества от ауспуха - със нормално работещ катализатор и без катализатор?
Та пак в тая връзка - какво означава - норми на вредните газове?
Какви са нормите?
При дизеловите двигатели нормите са едни, при бензиновите други, а при тези на газ?
Що ли ми се струва, че един бензинов двигател извън нормите може да е с по-ниски показатели на вредни вещества от един дизелов, който е в нормите приети за дизелов двигател
Вредните вещества не зависят ли и от обема/кубатурата на двигателя?
Всъщност - какво измерват на ГТП(или мобилните проверяващи на пътя) и как определят, че точно еди кой си двигател е извън нормите?
Преди месец минах ГТП на автомобила. Пунктът за прегледи,на който всеки път отивам с колата е на 100 метра от местоживеенето ми(там съм си свикнал и ми е близо и удобно ).
Нали знаете, че правят измерване на газовете излизащи от ауспуха. Ама нали живея наблизо, двигателят(бензинов, нямам газово) е почти студен, когато "ме" преглеждат. Човекът по едно време вика - "загрял ли е двигателят?", аз му викам, че не е . Чакаме няколко минути. После ми вика да натисна малко газта и да задържа(това друг път не са ме карали да го правя). След това оня приключва измерването. Питам го дали нещата са наред с газовете, а той клати отрицателно глава. Каза, че когато двигателят е работил на около 2000 оборота, тогава е влязъл в нормите, но когато съм отпуснал газта т.е. на празен ход, показанията пак са се вдигнали. Между другото, ако не бях го попитал, нямаше да ми каже тези неща, че съм извън нормите. Каза - "Ако отидеш в София, ще те арестуват" , цитирам го дословно. Питах го, колко пъти е над нормата, той вика 3 пъти. Човекът според моето усещане по принцип не е много технически грамотен, предвид един-двата въпроса, които му зададох, а той вдигна рамене...Както и да е, иначе изглежда добър човек .
А единият ми въпрос към него беше - "по принцип двигателят работещ на празен ход(без натискане на газта), не отделя ли най-много вредни съставки"? А той не можа да ми отговори нищо. Питам го - откъде може да е този проблем, а той каза, че трябва да я закачат на компютър. Аз му казвам, че това сам си го правя с ваг-ком(марката на колата вече е почти ясна ).
Прегледът мина "успешно", но ме гложди мисълта, че може би на много хора тия неща не им ги казват, ако не бях питал нямаше да знам това. Обаче имам и някакви съмнения относно верността на тези измервания .
Я дайте сега да видим - кои може да са възможните причини за повишените норми на вредните газове при ДВГ . Някой знае ли - кой/кои точно газове измерват на ГТП? Щото газовете отделени от ауспуха не са само един-два.
Катализаторът...Тук си поставям упрек, щото не знам колата ми дали има такъв(може да е махнат), водят е EURO 2 по талон. Трябва да я проверя. Та в тая връзка - колко пъти е разликата в изхвърлените вредни вещества от ауспуха - със нормално работещ катализатор и без катализатор?
Та пак в тая връзка - какво означава - норми на вредните газове?
Какви са нормите?
При дизеловите двигатели нормите са едни, при бензиновите други, а при тези на газ?
Що ли ми се струва, че един бензинов двигател извън нормите може да е с по-ниски показатели на вредни вещества от един дизелов, който е в нормите приети за дизелов двигател
Вредните вещества не зависят ли и от обема/кубатурата на двигателя?
Всъщност - какво измерват на ГТП(или мобилните проверяващи на пътя) и как определят, че точно еди кой си двигател е извън нормите?