Всички имаме коли, нали ?
Chefo77 - майстор
За голямо съжаление, всичко в България е мижи да те лажем. Никой няма интерес от това да караме по-екологични автомобили. Затова няма лимити при регистрациите. Затова и данъците са по-ниски за старите коли. Ама нали ако спрат някой 20 годишен дизел, който гори 8 и чакат собственика да си купи нова кола, която гори 6, има да чакат и да се надяват, че ще стане. На 20 човека я има един, я не да поднови машината.
Много добре знам, че съм извън нормите на Евро 5 или Евро 6 и с двата си автомобила. Да, и двата пушат, ако и да са в перфектно състояние - просто такава им е технологията на изгаряне. Но знам и, че докато ми е изгодно да ги карам, ще ги карам - и трябва да съм абсолютен идиот да захвърлям нещо работещо, нечупливо и изгодно, за да го заменя с нещо което ги превъзхожда само с качество на отработените газове.
kozl - майстор
Беше отдавна коги западни страни се сбогуваха с двутактови коли. Ми забраниха ги за движение.
Но в соца тва се не случи оти в ГДР-то произвждаха таквиз коли.
Мога да отбележа, че бях се абонирал в ония години за френски автожурнал. Годините на рено фуего. В списанието имаше сведения за всички европейски коли, но двутактовите ГДР-ейки не попадаха в класацията. Обаче имаше москвич и лада :shock:
И до ден днешен ойщ не знам у нас двутактова кола да е запретена за употреба :?
Е те и без забрана окапаха от движение, защото за тех нема части за спсасение :roll:
kr1100 - майстор
[quote=DMN
Сега се замислих и за качеството на горивото и влиянието на това качество към отделянето на количествата вредни емисии...
[/quote]

АHW 1.4-16V - Не се споменава за разхода на масло :?
DMN - майстор
kr1100 написа:
АHW 1.4-16V - Не се споменава за разхода на масло
Не се споменава, щото такъв разход на масло няма вече :) . Имаше и то много голям, но след смяната на сегментите преди няколко години, масло вече не бута, от смяна до смяна на маслото не доливам и грам, щото няма нужда. А този двигател по принцип е известен с този проблем - кофти сегменти и горене на масло след определени километри.


А ето, че към вредните емисии, може да прибавим и горенето на масло, за него не бях се сетил, но дали се отразява това горене на масло на измерването с газ анализатора :? .
Chefo77 написа:
За голямо съжаление, всичко в България е мижи да те лажем.
Така е, но това е положението :-D .
Chefo77 написа:
Много добре знам, че съм извън нормите на Евро 5 или Евро 6 и с двата си автомобила.
Да си дойдем на думата или на моите въпроси по-напред.
Казваш, че си извън нормите за Евро 5 или Евро 6. А моят юбиляр(19-20 годишен) е Евро 2.
Точно това не ми е ясно - по какъв критерий определят на ГТП, че вредните емисии са извън нормите за точно даден автомобил? Щото примерно твоите автомобили може да са извън нормите за Евро 5-6, но да са по-екологични от моя например, който да речем, че покрива нормите за Евро 2 :? Демек са в различни стандарти и категории. А на прегледите, дали се съобразяват с тези данни или имат някакъв праг, който е всеобщ за всички автомобили :? . То трябва тях да питам де за тези неща, но не съм много сигурен, че ще получа задоволителен отговор от там...
kozl - майстор
За сега на прегледите не обръщат внимание на газовете - това поне аз усещам. Освен това едва ли оборудването им може да определя твърди частици. А ако положението се затегне ще измислят некви норми за разни таралясници. Те така по спомен га си купих пежо 305Д 1,9 дизел ми беха определили данък МПС за 161 коня по некви си там списъци. Та се наложи половин ден да висна в СФА и да си платя за удостоверение с данни за колата, та да доказвам колко коня е двигателя.
Та ако се появят проблеми първо ще е с 306Д. Щото е печка и ЕГР не работи, ама така беше дошла с изолиран клапан от Испания. Явно и там прилагат тарикатски номера. А и пропушва повече от дъртата 305Д, върреки че двигателите са почити еднакви и 1900 см3.
И така МПС-тата замърсяват, телефоните са вредни, ама как да се откажем оп тях :?
DMN - майстор
kozl написа:
А ако положението се затегне ще измислят некви норми за разни таралясници.
За сега явно не смеят, щото таралясниците са доста на брой, а в тях се возят избиратели, от които "Избраните" имат нужда :-D .
Ама и щом толкова са "загрижени" нашите управници и ония хрантутници в Европарламента за екологията, що не помислят да отпуснат средства за подпомагане на хората, които карат стари автомобили, и то техните стари автомобили от техните държави, от които са се отървали, а сега дошли у нас, поне по един катализатор да могат да си купят на по-ниски цени, пък ако трябва и безплатно да ги раздават. Толкова милиарди се хвърлят за други глупости...А въздухът в градовете наистина е доста мръсен и то точно до голяма степен от автомобилните газове в момента(аз лично го усещам), щото сега не се палят печки, както през зимата, за да се оправдаваме с тях за мръсния въздух.
kozl - майстор
Положението със замърсяването е неспасяемо. Автопарка ни е дърт. Аз до 2015 карах 32 год. кола. От 3 г. съм с нова, но нещо съм доста разочарован от качеставата на новия автомобил, от гаранционното обслужване, от това, че тоя двигател и комютърното у-ние на автомобила сего го опознавам и съм доста изостанал. А като си помисля и за кражбата на катализатори и има ли полза от новата кола :? Та у нас замърсяването ни е гарантирано. В автосервизите се топлят с отработено масло. Циганете палат гуми. Пушеци ке има.
preslav - майстор
Записвам се за темата, но ще пиша по-късно.
Колата ти е наред и не се шашкай прекомерно.
Всички бензинови мотори работят с обогатена смес до момента на пълното си подгряване. Не е коректно да се мерят вредните емисии на "студен" двигател, редно е да поискат от теб да се явиш на преглед с напълно загрял двигател и тогава да мерят, ама за тях е по-важно да си вземат петте лева от прегледа и затова са сговорчиви. Също така е редно емисиите да се мерят не на празен ход, а на обороти около номиналните т.е. отново двигателят да е в "режим". Не съм запознат със софтуера на пунктовете за ГТП, но уж всички данни се изпращат в реално време до някакъв си център и няма как да ти направят компромис ако не си в норми. Твоят случай, а и не само той показва, че такъв филм няма, нищо, никъде не се праща, а дори и да се праща не се съхранява, а моментално пада в кръглото чекмедже.
Разбирам те, че искаш да си изряден, но системата е така направена, че изрядните да не се стимулират, а неизрядните да се поощряват. Не се поощрява ходенето пеш, ползването на велосипед или градски транспорт, поощрява се купуването на трошки за да може кифлата (50 кила с мокри дрехи) да се покачи на 2 тона стара ламарина и да развее руси коси.
Логически погледнато на един ГТП трябва да се проверят определени параметри на дадена марка и модел автомобил, това трябва да е заложено в софтуера и щом се проверява автомобил ЕВРО 2 да се знае, че той отговаря на тези параметри, ЕВРО 5 на други, ако и двата стандарта са допустими в Държавата значи всичко е наред, ако Държавата каже "от утре, който не покрива ЕВРО "Х" няма да бъде допускан на пътя" ще трябва да се мисли за нова кола. Сега всичко е за парлама, по улиците все още се виждат Трабанти и Варбурзи, Лади кадящи като печка на въглища - всички са минали ГТП и документите им са заверени за следващата една година.
ben84 - специалист
нед юни 17, 2018 7:29 ampreslav написа:
Също така е редно емисиите да се мерят не на празен ход, а на обороти около номиналните т.е. отново двигателят да е в "режим"
Абе има си значение на празен ход какво излиза, щото в задръстване в града няма вятър и много коли на едно място тропат на халос.

Като карах Москвича не са проверявали какво прави на обороти. Нормалните коли ги мереха. Чудеха се иначе как толкова чист двигател. Ама него на мирис го регулирах и задължително преобеднявах сместа преди преглед :-D
Та мисълта ми беше, че съм останал с впечатлението, че на обороти мерят дали катализатора ти бачка. Нали на него му трябва температура.
При студен двигател горивото не се изпарява много и затова се компенсира с повече такова в цилиндъра. Когато колата тропа на ниски обороти е по богата сместа, за да гори по-дълго време, щото буталото по-бавно се движи. И като натиснеш педала, и нахлуе въздух, да не се окаже прекалено бедна.
Студен двигател=богата смес.
Ниски обороти=богата смес.
Ниски обороти и студен двигател=мноооого богата смес :finga:
Това за съм чел за старите карбураторни машини.
:partyman:
preslav - майстор
пон юни 18, 2018 8:13 pmben84 написа:
нед юни 17, 2018 7:29 ampreslav написа:
Също така е редно емисиите да се мерят не на празен ход, а на обороти около номиналните т.е. отново двигателят да е в "режим"
Абе има си значение на празен ход какво излиза, щото в задръстване в града няма вятър и много коли на едно място тропат на халос.

Като карах Москвича не са проверявали какво прави на обороти. Нормалните коли ги мереха. Чудеха се иначе как толкова чист двигател. Ама него на мирис го регулирах и задължително преобеднявах сместа преди преглед :-D
Та мисълта ми беше, че съм останал с впечатлението, че на обороти мерят дали катализатора ти бачка. Нали на него му трябва температура.
При студен двигател горивото не се изпарява много и затова се компенсира с повече такова в цилиндъра. Когато колата тропа на ниски обороти е по богата сместа, за да гори по-дълго време, щото буталото по-бавно се движи. И като натиснеш педала, и нахлуе въздух, да не се окаже прекалено бедна.
Студен двигател=богата смес.
Ниски обороти=богата смес.
Ниски обороти и студен двигател=мноооого богата смес :finga:
Това за съм чел за старите карбураторни машини.
:partyman:
Връщаш ме в едни стари времена когато съм правил "Озон" на съставни части или сед събирането му за всеобщо учудване двигателят пак заработваше.
Единственото, с което не можах да се справя е фабричната настройка на лостчето, което правеше връзка между клапата на смукача и дроселната клапа. В "Озона" имаше 3 отделни карбуратора, а като включим ускорителната помпа карбураторите стават 4. Всеки един от тях си има отделна настройка и ако тя е направена както трябва ауспухът ти е бял, а свещите керемидени. И до сега не съм убеден, че един съвременен дрънгел е по-екологичен от нов Москвич - за дизелите не твърдя нищо. Оптималното съотношение бензин въздух е определено преди да се измислят съвременните инжекциони, сега обаче кифлата не може да си забрави смукача и кихайки да отиде на работа, не може и да се пробва да запали без смукач. Кварталният майстор не може да ти "барне" центровката на запалването, не може да сбърка с реглажа на чукчето и наковалнята, не може да определи на слух качеството на горивната смес.
Мисля, че това е целта на цялото мероприятие и съдя по едно просто нещо - разход на 100 км. - 1500 кубика Москвич от 1900 и Балканската гореше точно толкова, колкото 1200 кубика Шкода от преди 7-8 години.

Тема "За вредните автомобилни газове, сажди и т.н..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: