Всички имаме коли, нали ?
DMN - майстор
Имам автомобил, но движението ми в града(и не само) главно се осъществява с велосипед или пеш(уточнявам го, щото не знам, дали или накъде ще се развие темата :) ).
Преди месец минах ГТП на автомобила. Пунктът за прегледи,на който всеки път отивам с колата е на 100 метра от местоживеенето ми(там съм си свикнал и ми е близо и удобно :-D ).
Нали знаете, че правят измерване на газовете излизащи от ауспуха. Ама нали живея наблизо, двигателят(бензинов, нямам газово) е почти студен, когато "ме" преглеждат. Човекът по едно време вика - "загрял ли е двигателят?", аз му викам, че не е . Чакаме няколко минути. После ми вика да натисна малко газта и да задържа(това друг път не са ме карали да го правя). След това оня приключва измерването. Питам го дали нещата са наред с газовете, а той клати отрицателно глава. Каза, че когато двигателят е работил на около 2000 оборота, тогава е влязъл в нормите, но когато съм отпуснал газта т.е. на празен ход, показанията пак са се вдигнали. Между другото, ако не бях го попитал, нямаше да ми каже тези неща, че съм извън нормите. Каза - "Ако отидеш в София, ще те арестуват" :?, цитирам го дословно. Питах го, колко пъти е над нормата, той вика 3 пъти. Човекът според моето усещане по принцип не е много технически грамотен, предвид един-двата въпроса, които му зададох, а той вдигна рамене...Както и да е, иначе изглежда добър човек :) .
А единият ми въпрос към него беше - "по принцип двигателят работещ на празен ход(без натискане на газта), не отделя ли най-много вредни съставки"? А той не можа да ми отговори нищо. Питам го - откъде може да е този проблем, а той каза, че трябва да я закачат на компютър. Аз му казвам, че това сам си го правя с ваг-ком(марката на колата вече е почти ясна :-D ).
Прегледът мина "успешно", но ме гложди мисълта, че може би на много хора тия неща не им ги казват, ако не бях питал нямаше да знам това. Обаче имам и някакви съмнения относно верността на тези измервания :? .


Я дайте сега да видим - кои може да са възможните причини за повишените норми на вредните газове при ДВГ . Някой знае ли - кой/кои точно газове измерват на ГТП? Щото газовете отделени от ауспуха не са само един-два.
Катализаторът...Тук си поставям упрек, щото не знам колата ми дали има такъв(може да е махнат), водят е EURO 2 по талон. Трябва да я проверя. Та в тая връзка - колко пъти е разликата в изхвърлените вредни вещества от ауспуха - със нормално работещ катализатор и без катализатор?
Та пак в тая връзка - какво означава - норми на вредните газове?
Какви са нормите?
При дизеловите двигатели нормите са едни, при бензиновите други, а при тези на газ?
Що ли ми се струва, че един бензинов двигател извън нормите може да е с по-ниски показатели на вредни вещества от един дизелов, който е в нормите приети за дизелов двигател :?
Вредните вещества не зависят ли и от обема/кубатурата на двигателя?
Всъщност - какво измерват на ГТП(или мобилните проверяващи на пътя) и как определят, че точно еди кой си двигател е извън нормите?
kozl - майстор
Прикачен файл:
Gazanal_infrakar.jpg
Е тука пише
А аз нейде имах за ладичката един газ покализатор. Махаш една от свечите и го завитваш на нейно место. Прдставлява свещ с лупа в средата и може да виждаш цвета на горенето в цилиндъра.
Значи тургам, пала и зяпам. Грабам отвертка и почвам да ръчкам жегальорите (карбуратора беше "Озон") за празен ход докато пламъка от оранджеви китари, оранджево гори, стане син като небе без облак :wink: Е тогиз двигателя почва да претриса като упиянчено магаре, ама некога връщаха от преглед в КАТ за по-големи показанаия на СО. Па и мене лично, но не като шофор, а като навигатор са ме връщали за радиосмущения с москвето :? Два пъти ни отстраняват още на опашката пред КАТ и ни пращат у некакъв сервиз за омекотяване на смущенията. Така де ората сакат музикалнно да се наслаждават, а не да цъкат в такт на оборота на Москвето :roll: В сервиза де мязаше на разхвърляна стая ми урезаа кабелите на високото и ги снадии с некакви цилиндърчета, в двата края, на които стърчаха рогите на хилави рапидки. И после па на опашката, до де не се яви ония с антенката и па ни изгони в посока на кабелорезачите. Последва отново резание и снаждание и па на опашката. А оня с антенката па цъфна. ма вече запонмил колата. Па и двигатело беше по-музикален оти в тактовете се чуваха и чукаши цилиндърчета като дайрето на Джелма от серийния "на всеки по километър". Ама стрелката на уредо отново заби вдесно. Ма минаме с тескерето, че на поправка е било колето.
DMN - майстор
:-D

Ама знам аз, че с газ анализатор ги измерват тия работи, но само толкова знам :-D .
По-интересна ми беше методиката на измерване, щото ако бях от по-нахалните, щях да сляза от колата и да гледам, питам и разпитвам - какво показва газ анализатора, кое и колко трябва да бъде. На следващия ГТП може и да го направя :) .
Първото, което на мен ми хрумна(според моите крехки знания в тази област - ДВГ), че може да имам проблем с ламбда сондата, щото по принцип нали тя измерва там каквото измерва в изходните газове и определя съотношението на горивната смес. Но тогава пък, ако има проблем се нея, няма ли да се вдигне разходът на гориво? Според мен разходът е нормален(както го дават по каталог) и не се е променял откакто я имам колата. Двигателят пали от четвърт и работи равномерно. Но в интерес на истината, когато е студена и я запаля, от ауспуха замирисва доста на бензин, може би е богата горивна смес и точно това хващат на прегледа, ако изобщо вярно го "хващат" :? . Но това за студен двигател не е ли нормално - да работи с богата смес и да отделя повече вредни емисии? Какво измерват тогава?
Кога двигателят отделя повече количество вредни емисии - на 800 оборота или на 3000, имам предвид когато автомобила е на място и двигателят не е зацепен към скоростната кутия?
Ето тука малко реални данни от последната диагностика, която си самоправих, жълтата линия е формата и амплитудата на напрежението на ламбда сондата, която според това, което четох май е в нормите.
Голям ташак са тия годишни технически прегледи, що ли го питах проверяващия... Ако не бях питал, всичко щеше да бъде нормално, докато не ме арестуват в София де, но аз път натам нямам :-D :-D :-D
Това е от ваг-кома:
Прикачен файл:
2018-05-20_145729.png
2018-05-20_145729.png (60.11 KиБ) Видяна 2839 пъти



Темата не съм я отворил само за моя проблем, а мисля че е доста актуална, и като активен велосипедист мога да кажа, че усещам с пълни гърди тия вредни газове, които отделят автомобилите, а се оказа, че моят автомобил според измерванията на уредите в пункта за ГТП(с леки мои съмнения) също е извън нормите(норми, които не разбрах по кои критерии се определят).
kozl - майстор
Не знам кви са критериите за различните МПС-та по гориво, по дата на производство, по технология и т.н.......
Но помня, га ми проверяваха ладичката, двутактови трабанки и варбуци не проверяваха. Аз бех возмутен и не само аз и така мое би проверките секнаха или па апаратите се скапаха :?
Сега понеже се подвизавам в строителството за подземни гаражи с принудителна вентилация се прилагат системи за автоматично у-ние на вентилациято по съдържание на СО2. Но понеже датчиците скъпи и слагаме по некой таймер или паралелен пуск с осветлението или за най-безпаричните остава РУ.
DMN - майстор
РУ, ако означава ръчно управление, това е изпитана технология от хиляди години :-D .

Сега се замислих и за качеството на горивото и влиянието на това качество към отделянето на количествата вредни емисии...

А иначе Португалия-Испания 3:3, хубав мач :) .
Последна промяна от DMN на пет юни 15, 2018 10:52 pm, променено общо 1 път.
MamaMy - майстор
Всеобща заблуда захранвана от медиите е, че дизелите замърсяват повече от бензиновите автомобили. Това е вярно само за раздел димност и съдържание на твърди частици (сажди). За всички други отровни газове дизела е "по-екологичен". Друг е въпроса и за горивата и добавените боклуци още от бензиностанцията. :?
kozl - майстор
Е да де точно саждите са им много на дизелите. Отварял съм гърнето на ладата вътре чисто. На дизела пежо 305Д приспособих гърне от Алеко. Три гърнета смених уж неръждаеми и двете се разпаднаха и бяха пълни със сажди. Мазни плътно черни сажди. Но с мноо нафта се насмуках и па съм с дизел. С тая разлика, че съм гола вода с комповете (кабели, софтуер) и системата комън рейл.
КИМИ - специалист
Aко дойдат немците да ни правят като тяхното ГТП,
в София я останали 2-3 хил. коли в движение, я не,
а в малките градчета- по 10-15. :-D
kozl - майстор
Па да додат. Ние пък ще им подобрим техния Фау Ве софтуерен патент да излъжем стендо в точния момент :wink:
DundyTheCroc - майстор
Напълно нормално студена кола да е извън нормите, тогава сместа е по-богата и оборотите леко завишени. За да се влезе в нормален температурен режим трябват едни 10-15 минути работа на място, за дизелите и повече, зимата още повече. При работа на празен ход замърсяването е повече, отколкото при движение с постоянни обороти около 2000-3000. Винаги ми е било странно защо мерят газовете на празен ход, а не при някакви обороти, друг е въпроса колко мерят точно. Не ги знам дизелите колко замърсяват, ама зад бензинова кола, която не е някой маслояд де, не ми се е случвало да не мога да дишам както зад повечето дизели. Преди няколко години СЗО излязоха с данни, че дизелите са канцерогенни. Много ме кефи как новите дизели с филтри за твърди частици събират саждите в града и после като подкараш по магистралата изхвърлят всичко събрано там, страшна екология :)

Тема "За вредните автомобилни газове, сажди и т.н..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: