Всички имаме коли, нали ?
kr1100 - майстор
вт юни 19, 2018 7:26 amDMN написа:
kozl, не знам дали си видял внимателно на снимката, но този акумулатор няма капачки на клемите, а единият от инструментите("тресчотката") е опрян на едната клема на акумулатора..
Да но е на минусовата клема, така ,че споко.
Този алуминиев блок е с повърхностно покритие от никасил в микрони. .
Никасиловото покритие пада след голям пробег, а новите сегменти допълнително правят "шлайф" на покритието .
За да не ти гори масло , Голфа трябва да е на малък пробег -под 150 000км или караш само градско без високи обороти над 3000 об/мин.
Опъни я на магистрала с 130-140 км /ч постоянна скорост поне 100 км пробег .

Ето ти инфо за ремонт на алуминиев блок :
intertruck.biz/wp-content/uploads/2012/02/ks_50003947-26_web.pdf

Във VW форума много от хората с 1,4 и 1,6 алуминиеви блокове се оплакват,че след смяна на сегменти разхода на масло намалява за кратко време / пробег/.
stoianov_n - специалист
пон юни 18, 2018 10:03 pmDMN написа:
...Ми ха коментирайте тази снимка, прясна ,прясна от днес - ремонт на климатика на колата на приятел в сервиз.
Добре бе, как може човек да си нареди инструментите върху акумулатора, и да се води "майстор"?
Ем точно за това е майстор, щото знае как да нарежда... :wink:
Хиляди пъти съм го правил и няма проблеми.
Майстор съм. :wink:
вт юни 19, 2018 11:22 amkr1100 написа:
..За да не ти гори масло , Голфа трябва да е на малък пробег -под 150 000км или караш само градско без високи обороти над 3000 об/мин.
Опъни я на магистрала с 130-140 км /ч постоянна скорост поне 100 км пробег .
Много точно. :2thumbs:
DMN - майстор
Я, имало още желаещи да пишат в темата :) . Тя темата отиде в друга посока - както винаги... Повече се надявах на отговори насочени по темата. Дали някой е получавал предупреждение или пък са го върнали от ГТП заради газовете. Възможните технически причини на един двигател да увеличи вредните емисии и т.н. :) .

kr1100, с последния ти пост съм почти съгласен, погледнато от техническа гледна точка би трябвало да е така и сигурно е така. Но когато колата ми гореше литър масло на 1000км., и сега когато вече не доливам масло, я карам по един и същ начин и по същите пътища. :) .
stoianov_n написа:
Ем точно за това е майстор, щото знае как да нарежда...
Аааа, знам, знам, че знаят...Те такива знаещи и квалифицирани електротехници(и не само електротехници) мислещи по този начин има доста вече не между живите... то веднъж става...Макар, че в случая тока от акумулатора не може да убие никой, но нещо друго може не дай си боже да се случи при късо съединение на акумулатора.
На мен лично като го видях това ми се "повдигна", при такъв "мастор" не бих отишъл, пак казвам - за мен това е немърливост, той така се отнася и към цялата си работа най-вероятно...
Кво като е опрян инструмента на минусовата клема? Кво ще стане като се подпре "мастора" залисан в работата с единия край на гаечен ключ на плюсовата клема, а другият "случайно" се опре в инструмента опрян на минусовата клема? Поне да беше взел мерки да покрие акумулатора с нещо, тъй като клемите му не са изолирани и защитени.
Дали и в немски сервиз така си нареждат инструментите?
Работил съм в чужбина и знам колко много държат на тези неща(безопасността) - защо ли?
Hursa - майстор
пет юни 15, 2018 8:57 pmDMN написа:
Това е от ваг-кома:
Това на загрят двигател ли е снето? Показаната температура не е ли малко ниска (за вашия двигател), макар и на празен ход, ако двигателя е загрят? Оборотите на празен ход колко трябва да бъдат, според книжката за експлоатация. Не са ли малко ниски?
DMN - майстор
Hursa написа:
Това на загрят двигател ли е снето?
А сега де :? . Е на това му викам аз въпрос от мислещ човек :) . Благодаря, съвсем е основателен.
Върна ме към един съвсем бегъл спомен, че стрелката на таблото май сочеше към 90 градуса :? , това трябва да го проверя отново - какво показва стрелката на таблото и какво показва ваг кома.
Пък и като гледам графиката, температурата не се покачва, а се задържа около тези градуси - 78, според ваг-кома. Червената линия са оборотите, в един момент подадох газ и затова амплитудата се променя, но температурата не се вдига...
Термодатчикът го сменях преди 3-4 години, защото рязко на моменти стрелката на индикатора на таблото забиваше за секунда до нула и пак се вдигаше. Направих си диагностика и излезе като грешка точно той. А и в чаша с гореща вода го потапях и някъде при 60-70 градуса мултицета отчиташе прекъсване в съпротивлението. Датчикът има два "кръга", чиито съпротивление се променя от температурата. Явно единият е за индикатора на таблото, а другия за компютъра, и може да имат разлика...

А за оборотите - нямам книжка, но мисля че са толкова за този двигател на празен ход при загрят двигател - около 750(без да съм абсолютно сигурен).
:partyman:
kr1100 - майстор
[quote=Hursa Оборотите на празен ход колко трябва да бъдат, според книжката за експлоатация. Не са ли малко ниски?
[/quote]
Не съм проверявал точно за този двигател , но със цел икономия още от Голф 3 АЕЕ 1,6 мултипойнт се стремят към ниски обороти За АЕЕ на Голф са 650 об/ мин на ПХ.Обаче за Пуловеро със същия тип двигател са по високи с около 100
Hursa - майстор
Без да претендирам, че съм прав – мисля, че ламбда сондата показва (в снетите показания), по скоро обогатена смес. Макар, че при такъв датчик (какъвто е при вас - "теснолентов" до колкото мога да преценя) е трудно да се съди (поне за мен е трудно) – показанията му постоянно „плават”, както и режима който регулира. И всъщност мисля, че е нормално на празен ход – „сместа” да е по обогатена - особено когато двигателя държи такива относително по ниски обороти за бензинов двигател. Вероятно и по ниската температура в охлаждащия контур, също е сигнал да се подава по обогатена смес (термостата може да не затваря добре или да отваря по-рано - при по-ниска температура, устройството му е такова, че "заминавайки" си да "отваря"), но тогава „регулатора” на „празния ход”(алгоритъма) би увеличил подаването на допълнителни количества въздух и двигателя би поддържал до определена степен повишени обороти.
За прегледа – ако действително двигателя не е бил загрял – ще се подава по обогатена смес, съответно и „емисиите” ще са завишени. При вас не знам как е, казвате че автомобила е относително стар (и евро 2) – тогава изискванията за „количествата” емисии не са били толкова високи. За бензиновите автомобили по значително се завишиха изискванията в това отношение при евро 4 (до колкото знам). Поради това, вероятно ламбда сондата ви не е с допълнително подгряване. Когато не е загряла, а работната и температура е около и над 300 градуса – нейните показания не се отчитат в управляващите алгоритми, така че тя не би оказвала влияние – не би „снижила” обогатяването на горивната смес. Подава се смес според заложените горивни карти, съгласно отчетените разход на въздух и температури, но обратна връзка по съдържание на кислород – от ламбда сондата няма, докато не се загрее от изгорелите газове. Причина за завишените количества въглеводороди в изгорелите газове, при празни обороти (според мен) – може да бъдат завишени показания от разходомерния датчик за въздух – тогава „бордкомпютъра” подава по големи количества гориво, съгласно „погрешните” показания. Може да бъде и не добро управление, механическа задръжка на „клапата за празен ход” – ако има такава, управлявана да подава допълнителни количества въздух при празен ход - байпасно на дроселната клапа на двигателя. (пс катализатора също трябва да се "прогрее" за да "заработи" - но това май, беше вече написано в темата. При хибридите - дори катализаторите "прогрявали" на "ток", допълнително - веднага след "стартиране", за да "заработят" по-бързо (при тях ел енергията е достатъчно), скоро го прочетох :) )
Когато „натиснете педала” и вдигнете оборотите – количествата изгорели газове се увеличават с малко, въпреки завишените обороти. Количеството подаван към двигателя въздух (всмукван) през почти затворената дроселова клапа не се увеличава много – поради това количествата горивна смес за такт на цилиндър се намаляват (относително) – двигателя не е натоварен, просто работи „на празен ход”, но на по-високи обороти. За това не му е необходима много енергия. Поради това в повишения разход на въздух „през двигателя” е достатъчно впръскването на относително неголеми количества гориво и относително бедна смес за да компенсира (не особено) повишените загуби в двигателя въртящ се без натоварване. Поради това и замерените емисии на тези обороти са относително ниски (измерената относителна концентрация на замерваните газове), по бедната смес изгаря значително по пълноценно - концентрациите на неизгорели въглеводороди са много по ниски, поради доброто изгаряне (поради по пълноценното изгаряне - май е по правилно да се каже) концентрацията на въглероден окис също е ниска, концентрацията на въглероден двуокис – поради по бедната смес – също. Концентрациите азотни окиси са ниски поради значително по-ниската компресия в края на такта „сгъстяване” в цилиндъра (пълни се при относително голямо разреждане) – съответно и температурата на изгаряне е ниска (но азотните окиси, май у нас не се и мерят в пунктовете за ГТП).
(Не знаех, че са толкова ниски оборотите на празен ход при голф 3. Мислех, че са снижили оборотите на празен ход при по съвременните автомобили (бензинови) - за да "влязат" в прекалено завишените еко норми.)
DMN - майстор
Hursa, благодаря за отделеното време и това, което си написал. Но ме караш да се чувствам неудобно, защото използваш учтивата форма на обръщение към мен. Давай на "ти", тук според мен всички сме еднакво важни/неважни :) .
Hursa написа:
Поради това, вероятно ламбда сондата ви не е с допълнително подгряване.
Ламбда сондата има подгрев. Куплунгът й е с 4 проводника. На двата от тях показваше съпротивление около 3,4,5 ома или там някъде, не мога да се сетя точно. Съответно при работа на двигателя или на контакт измерих, че там достига напрежение около 12-14V. На диагностиката не ми излиза грешка за ламбда сондата. По време на работа на двигателя откачих куплунга за ламбда сондата, но някаква разлика в работата на двигателя не чух.
Hursa написа:
Без да претендирам, че съм прав – мисля, че ламбда сондата показва (в снетите показания), по скоро обогатена смес. Макар, че при такъв датчик (какъвто е при вас - "теснолентов" до колкото мога да преценя) е трудно да се съди (поне за мен е трудно) – показанията му постоянно „плават”, както и режима който регулира.
На мен тези показания не ми говорят нищо, защото нямам познания там :sad:
Видях и прочетох някъде в нета, че осцилограмата на правилно работеща ламбда сонда е доста близка до тази, която ми показва ваг-кома, но съм до там, може и да има отклонения, които аз не мога да видя, щото толкова си знам/не знам :) .
За другото, което си писал по-надолу в твоя пост, аз съм само като човек, който е седнал на първия ред и само слуша :)
kr1100 - майстор
DMN е прав сондата е с подгрев/а и пише, че е измерил съпротивалението//Още от предното поколение Голф са с подгрев сондите.
Проблема най-вероятно е от незагрял до 90 гр двигател / а и кой нормален човек ще стои с работещ двигател докато му дойде реда да влезе в пункта./Понякога се чака и над 30 мин.
Отделно не се знае стенда колко е в час и кога е и дали е минавал истинска проверка в метрологията.
Показанията могат да се манипулират с поизваждане на сондата на стенда / по навън от ауспуха - по-малко вредни емисии.
А и дроселовите клапи не са идеални. Много хора имат проблеми с високи обороти или с неустойчиви - клатене аха да изгасне и вдигане на обороти. Това от помията бензин /от руски петрол/ със завишени проценти сяра, отделно и баенето в бензиностанциите с "добавки.

Почистване на дроселова клапа и Одисея с адаптацията и :-D
Hursa - майстор
съб юни 23, 2018 9:45 pmDMN написа:
...
Не съм се включил защото, съм мислил, че мога да помогна с нещо. А просто защото темата ми е любопитна и беше написано, че е дискусионна. :) Също така и за спора
kr1100 написа:
Никасиловото покритие
Не съм специалист в областта засягаща автомобилните двигателите, само ми е интересна, предимно теорията. Така че, това което съм написал е до колкото го разбирам - може да е погрешно и само да си мисля, че го разбирам. :)

Тема "За вредните автомобилни газове, сажди и т.н..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: