Според мен това е съвсем нормално поведение и е умишлено заложено в софта.
Има го при всички съвременни коли, независимо от това бензин или дизел - при някои обаче е доста по-осезаемо, при други софта е по-софт.
Нямам идея какво целят конструкторите, допускам да е за предпазване на ангренаж или турбо, но по-скоро си мисля, че е направено с цел удобство при преминаване от една на друга предавка. Като млад шофьор имах постоянно проблеми с едно прихълцване на Москвича когато преминавам през предавките във възходящ ред, особено силно се усещаше при преминаване от първа на втора, от втора на трета по-малко, а от трета на четвърта почти нямаше проблем. С годините свикнах и "посрещах" преминаването на по-горна предавка с допълнително газ - с новите коли такъв проблем не съм имал, отдавам го на точно това задържане с 1-2 сек. на газта след сваляне на крака от педала.
С две думи (според мен), гони се комфорт, а не някакви шменти-капели - ако трябва да разширим гамата на автомобилите, такъв ефект на задържане имаше при Опел Вектра 1.8 бензин, Шкода Фабия 1.2 бензин, Рено Сценик 1.9 Dci.
Карай си Пегеота, използвай мотора за спирачка, особено при голям и дълъг баир - тогава разходът на гориво е нулев и не ти се палят спирачките.
Има го при всички съвременни коли, независимо от това бензин или дизел - при някои обаче е доста по-осезаемо, при други софта е по-софт.
Нямам идея какво целят конструкторите, допускам да е за предпазване на ангренаж или турбо, но по-скоро си мисля, че е направено с цел удобство при преминаване от една на друга предавка. Като млад шофьор имах постоянно проблеми с едно прихълцване на Москвича когато преминавам през предавките във възходящ ред, особено силно се усещаше при преминаване от първа на втора, от втора на трета по-малко, а от трета на четвърта почти нямаше проблем. С годините свикнах и "посрещах" преминаването на по-горна предавка с допълнително газ - с новите коли такъв проблем не съм имал, отдавам го на точно това задържане с 1-2 сек. на газта след сваляне на крака от педала.
С две думи (според мен), гони се комфорт, а не някакви шменти-капели - ако трябва да разширим гамата на автомобилите, такъв ефект на задържане имаше при Опел Вектра 1.8 бензин, Шкода Фабия 1.2 бензин, Рено Сценик 1.9 Dci.
Карай си Пегеота, използвай мотора за спирачка, особено при голям и дълъг баир - тогава разходът на гориво е нулев и не ти се палят спирачките.