Всички имаме коли, нали ?
preslav - майстор
Според мен това е съвсем нормално поведение и е умишлено заложено в софта.
Има го при всички съвременни коли, независимо от това бензин или дизел - при някои обаче е доста по-осезаемо, при други софта е по-софт.
Нямам идея какво целят конструкторите, допускам да е за предпазване на ангренаж или турбо, но по-скоро си мисля, че е направено с цел удобство при преминаване от една на друга предавка. Като млад шофьор имах постоянно проблеми с едно прихълцване на Москвича когато преминавам през предавките във възходящ ред, особено силно се усещаше при преминаване от първа на втора, от втора на трета по-малко, а от трета на четвърта почти нямаше проблем. С годините свикнах и "посрещах" преминаването на по-горна предавка с допълнително газ - с новите коли такъв проблем не съм имал, отдавам го на точно това задържане с 1-2 сек. на газта след сваляне на крака от педала.
С две думи (според мен), гони се комфорт, а не някакви шменти-капели - ако трябва да разширим гамата на автомобилите, такъв ефект на задържане имаше при Опел Вектра 1.8 бензин, Шкода Фабия 1.2 бензин, Рено Сценик 1.9 Dci.
Карай си Пегеота, използвай мотора за спирачка, особено при голям и дълъг баир - тогава разходът на гориво е нулев и не ти се палят спирачките.
LazarGanev - "Велик майстор"
нед юни 17, 2018 7:08 ampreslav написа:
Карай си Пегеота, използвай мотора за спирачка, особено при голям и дълъг баир - тогава разходът на гориво е нулев и не ти се палят спирачките.
preslav, ти прочете ли първия пост, т.е. за какво става дума в темата? :cool:
preslav - майстор
нед юни 17, 2018 11:48 amLazarGanev написа:
нед юни 17, 2018 7:08 ampreslav написа:
Карай си Пегеота, използвай мотора за спирачка, особено при голям и дълъг баир - тогава разходът на гориво е нулев и не ти се палят спирачките.
preslav, ти прочете ли първия пост, т.е. за какво става дума в темата? :cool:
Ако визираш собствения си пост - да прочетох и останах учуден на твърдението ти защото и аз съм с 1.9 Dci 120 коня. Много леко забележим е този момент, но го има, а това, че ти не го усещаш означава, че франсетата са си свършили добре работата.
kozl - майстор
нед юни 17, 2018 7:08 ampreslav написа:
С две думи (според мен), гони се комфорт, а не някакви шменти-капели - ако трябва да разширим гамата на автомобилите, такъв ефект на задържане имаше при Опел Вектра 1.8 бензин, Шкода Фабия 1.2 бензин, Рено Сценик 1.9 Dci.
Карай си Пегеота, използвай мотора за спирачка, особено при голям и дълъг баир - тогава разходът на гориво е нулев и не ти се палят спирачките.
Така и правя, но почна да вие при 60 км/час и на 3 и 4 и на 5. Вероятно - диференциал.
Ползвал съм опел вектра 1,8 бензин. Отдавна беше и не помня да е имало такъв ефект. Дълго време ползвах и тойота корола и там нямаше такъв ефект, при отпускане на педала на газта на скорост да продължава подаването на газ за 1 - 2 сек.
Пасата е дизел комън рейл и при него няма такъв ефект. При освобождаване на педала за газ и веднага се усеща спирачния ефект на двигателя. Сега понеже пасата застаря и при едно такова пускане на газта се усеща и лек удар от двигателя. Същото се получава и при подаване на газ. Има луфт в тампоните и двигателя се лашка напред назад, дори с ръце като го разклатя и се вижда как мърда. В сервиза посъветваха така да се ползва, защото тампоните били омекнали, но има още живот в тях, а тези които се предлагали не изкарвали много.
kozl - майстор
нед юни 17, 2018 2:33 pmpreslav написа:
Много леко забележим е този момент, но го има, а това, че ти не го усещаш означава, че франсетата са си свършили добре работата.
Навика може да притъпи много усещания. Аз пак повтарям, че когато се качих от Пасата на Партнера имах чувството, че като пусна газта Партнера се ускорява.
Аз имам и друг проблем с Партнера, за който съм писал в този форум и наложи се да свиквам и с него.
шоп - майстор
съб юни 16, 2018 8:27 pmben84 написа:

Един познат кара Мазда 6 бензин и при него било така.
Твърди, че пазело ангренажните ремъци от стрес, ама на мене нещо не ми се види много правдоподобно.
Разбира се, че не е правдоподобно. Бензиновите мотори на Мазда 6 са с верига :-D

Карам мазда 6 1,8 бензин, купена чисто нова от Стар Моторс през 2009. И този проблем го няма. :)

Фирмата на жена ми има 3 нови ситроена 1,6 ХДИ 90 и 110 кс проблеми няма :)

Има и две нови инсигнии дизели и бензини...пак проблеми няма

Имам и една нова 9 генерация сивик и пак този проблем го няма...

Горните коли съм им навъртял по 10-30 хил км и мнението ми е от личен опит.
mishuk - напреднал
Не е по темата но,какъв ти е пассата?
LazarGanev - "Велик майстор"
нед юни 17, 2018 2:33 pmpreslav написа:
Ако визираш собствения си пост - да прочетох и останах учуден на твърдението ти защото и аз съм с 1.9 Dci 120 коня. Много леко забележим е този момент, но го има, а това, че ти не го усещаш означава, че франсетата са си свършили добре работата.
Не, имах предвид поста на питащия, но явно аз не съм го разбрал, извинявам се! Бях разбрал, че изобщо няма спирачен ефект.
kozl - майстор
нед юни 17, 2018 3:46 pmmishuk написа:
Не е по темата но,какъв ти е пассата?
2,0 TDI 2008 г. доста трошлив или сервизите калпави.
preslav - майстор
нед юни 17, 2018 6:23 pmkozl написа:
нед юни 17, 2018 3:46 pmmishuk написа:
Не е по темата но,какъв ти е пассата?
2,0 TDI 2008 г. доста трошлив или сервизите калпави.
Може и да греша, отдавна не ги следя тези неща, но май през 2008 народните коли все още са били с дюза-помпа, а не с common rail. Това не променя особено много процеса по управление на впръскването, но в известен смисъл го усложнява. Допускам, умишлено да не е заложено "задържането" на горивоподаването при тези автомобили, но се съмнявам, че това е пропуск на инженерите.
За сервизите и аз достигам до подобен извод, но това е положението, масово са пенкилери и масово се работи на принципа "проба-грешка" - мен са ме скопосвали приятели, но не от нежелание, а от незнание.

Тема "Въпрос за поведение на МПС с комън рейл двигателна система" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: