Всички имаме коли, нали ?
пишман_майстор - майстор
вт апр 02, 2019 7:56 pmпишман_майстор написа:
Гайковерта им на ток върши работа, .... ще споделя след два-три дни как се е справил с болтове ( или гайки ) на бус , стегнати при гумаджия.
Без име.png
Без проблем се е справил и с болтове на Джъмпер , това ми сподели днес приятел ( и той е със същият )
Gadnyara - специалист
ср апр 03, 2019 9:09 pmkoveslav написа:
ср апр 03, 2019 7:51 pmGadnyara написа:
Може ли една конкретна машина, на която сваляте гайка/болт на "полуоска" и с какъв гайковерт го правите с 25л компресор?!
Фолксваген Голф,Хюндай Матрикс,Митсубиши Спейс Стар-на първо четене по това се сещам.......Гайковертите са Чикаго CP7748 и Хацет(Хацета е 7-8 годишен и вече не помня модела,но мога да снимам) на 1/2,съответно с 1300 и 1600Nm на развиване.Компресорите са Abac малкия(27л е,да сме точни),а Gys е големия,100л.
Мерси.
Питах за сравнение, защото със 7748 на моя Пасат не можах да му развия болт на предно колело (лагер). Да не говорим за по-слаб гайковерт като електрическия DeWalt 292 или лидълския на въздух.
Болтът е стяган преди година с 200Nm + 180* (половин оборот) донатягане. По спецификация.
Фитилчо - майстор
ср апр 03, 2019 9:09 pmkoveslav написа:
Гайковертите са Чикаго CP7748 и Хацет(Хацета е 7-8 годишен и вече не помня модела,но мога да снимам) на 1/2,съответно с 1300 и 1600Nm на развиване.
Ковеславе,
тия инструменти и лидълския са деня и нощта :-D разликата е, че нЕма прилика
Хазета е 500 лева , и чикагото е над 350 :cool:
В същият клас са Ингерсол Ранд,Има Брандирани Факоми, Бетата също, Снап он и тнт...

Но нямат нищо общо с лидълския кенеф. Лидълския е като СУбару! Пише 200 конски сили, харчи като за 400 и върви като за 100 :lol:
koveslav - майстор
съб апр 06, 2019 9:03 amФитилчо написа:
Ковеславе,
тия инструменти и лидълския са деня и нощта
Не съм писал горното,за да се хваля.Идеята ми беше само една-ако ще се харчат едни пари,то по-разумно на една и съща обща цена е да имаш скъп пневмоинструмент плюс някакъв компресор,отколкото обратното.Хубавия инструмент изразходва за единица работа много по-малко въздух и щади компресора.Ако искаш гарантирано да свършиш работа,де.
koveslav - майстор
пет апр 05, 2019 1:33 pmGadnyara написа:
Болтът е стяган преди година с 200Nm + 180* (половин оборот) донатягане. По спецификация.
Замислял ли си се защо почти всеки гайковерт завива до доста по-ниски килограми,отколкото развива(има и гайковерти,предвидени за стягане и на леви резби,само те са с еднакви степени на стягане и развиване в двете посоки).На това чикаго примерно завиването свръхсили е до около 900Nm а на развиване е до 1250Nм.Причината е за да може да развива крепежите стегнати със самия него.След работа,корозия и т.н. за развиване на вече стегнат крепеж са нужни повече килограми,отколкото са приложени за стягане.А болт с глава с широка периферия като в твоя пример след престой може да изисква в пъти повече килограми за развиване,отколкото за стягане.Сцеплението и триенето на периферията са причината за препоръчване на допълнителни градуси,а не на допълнителни килограми още при стягането.Измери и тези допълнителни 180 градуса до които стягаш колко килограма изискват,за да се постигнат.Представи си сцеплението на тази периферия след няколко години.Сравни ситуацията с нормална тясна гайка за полуоска с отделна шайба под нея и защо такава гайка обикновено е подсигурена против саморазвиване с шплент,докато твоя болт не е.Конусната част на гайките и болтовете на гумите също осигуряват такава голяма площ и "самозаконтряне" като на твоята гайка и дори и правилно стегнати след време изискват доста повече килограми за развиване,в сравнение с килограмите с които са били стегнати.
Така си обяснявам аз тези ситуации и най-често нещата ми се получават...
agj - майстор
нед апр 07, 2019 2:33 pmkoveslav написа:

...Конусната част на гайките и болтовете на гумите също осигуряват такава голяма площ и "самозаконтряне" като на твоята гайка и дори и правилно стегнати след време изискват доста повече килограми за развиване,в сравнение с килограмите с които са били стегнати.
Абсолютно вярно :supz: Като дойде време за смяна на гуми,се виждам в чудо!В чудо се виждат и в гумаджийнцата, понеже болтовете стегнати в началото на сезона, не могат да ги развият в същата тая гумаджийнца , в края му!И проблема е най вече с алуминиевите джанти! :partyman:
batVenci - специалист
Нормално, алуминия спича болтовете, почти като заварени. Затова се налага да се очукват качествено. След тази процедура развиването е в пъти по-лесно...
nikolov333 - майстор
Я па с мойте алуминии не съм имал проблем с изпичането..ма сигурно щото карам с максимум 180.. :-D
plamen6703 - майстор
На мен като ми дойде време да си сменям гумите на автомобила отивам на гумар и изобщо не ме е грижа дали гумара вижда зор за отвиване на болтовете на джантите или ги отвива от раз :wink: !
Това му е работата и за това е окачил ценоразпис на стената! :partyman:
nikolov333 - майстор
Ми то и аз не ги сменям на двора, ама може гумаджиите по нашия край да са по-яки в ръцете.. :-D :lol: :lol:

Тема "Правилни методи за развиване на болтове за джанти" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: