Само да спомена, че онзи ден си смених 4-те гуми на колата с импакт-а, не гайковерта, който пускаха наскоро. На последните 2 болта падна батерията. Миналата година м исмениха гумите в сервиз с пневматичен гайковерт. Импакта ги разви и зави без проблеми.
Всички имаме коли, нали ?
manobg
- специалист
49 мнения в "Правилни методи за развиване на болтове за джанти"
пишман_майстор
- майстор
- Мнения: 1526
Гайковерта им на ток върши работа, изпробвано на алуминиеви джанти на лек автомобил, стегнати на 12кг миналата година . За тези които нямат компресор , си струва покупката , 80лв е . Под 2 сек. е отвиването на болт. Няма плавни обороти . На звук е подобен на пневматичен. Нямам представа дали ще се справи с по-яко затегнати болтове, ще споделя след два-три дни как се е справил с болтове ( или гайки ) на бус , стегнати при гумаджия.
koveslav
- майстор
- Мнения: 2214
вт апр 02, 2019 12:51 amfore написа: Та тия дето пишеха че 25 литров можел, много им здраве...................С 25 литров компресор с моя гайковерт развивам поне 3-4 гайки на гуми на лека кола и чак тогава компресора включва.Но верта не е лидълски,много е нагоре от него като сила и много по-икономичен като разход на въздух.
Вземи си хубави пневмоинструменти с евтин компресор и ще свършиш работа,докато ако направиш обратното е много съмнително.
fore
- майстор
- Мнения: 2054
вт апр 02, 2019 9:18 pmkoveslav написа:Лидлският двучуков сигурно ще работи на 25 литровият. Аз пробвах едночуковият но с тънкият маркуч, а не с 10мм.вт апр 02, 2019 12:51 amfore написа: Та тия дето пишеха че 25 литров можел, много им здраве...................С 25 литров компресор с моя гайковерт развивам поне 3-4 гайки на гуми на лека кола и чак тогава компресора включва.Но верта не е лидълски,много е нагоре от него като сила и много по-икономичен като разход на въздух.
Вземи си хубави пневмоинструменти с евтин компресор и ще свършиш работа,докато ако направиш обратното е много съмнително.
Като цяло едночуковият почва да развива на 50 литровият от 10 до 8 бара. А двучуковият при 6,5 отвива. Като казвам отвиват болтове стягани началото на сезона с гайковерта на гумаджията и после може и да съм притягал с кръстатката поне на Пасата.
На вилата с 25 литровият мъчих на Мерцедеса на предното колело два болта. На него не съм ги минавал с кръстатката, щото жената ходи да и сменят гумите. Нямаше развиване само пляка. После извадих оригиналният ключ от багажника и за да отвия трябваше да скачам с крака отгоре. Бяха си запекли здраво на алуминките. Около 350 - 400 н/м.
25 литоривият е безсилен при тези кила дори на 10 бара.
Направи ми впечатление, че и едночуковияят и вдучуковият въртят много мощно на 50 литровият, а на вилата едночуковият върти много по слабо, а какво остава за удрянето.
Така че ме съмнява дори и с по дебелият маркуч и с двучуковият да успея да постигна 350- 400 н/м на 25 литровият.
-------------
Така като чета по горе коментарите някой и с винтоверта може да си развиват болтовете на гумите. Ама аз, а и хората ползващи гумаджии караме нормални коли и болтовете на джантите се стягат здраво и си иска после истински гайковерт за развиване.
Някой развиват с импакта, други с аку гайковерта, а скоро и с винтовертите ще почнат сигурно. Бих се обзаложил.......
Мога да кажа само едно по този въпрос - защо гайковерта има ударен режим че и двучуков.......
-------------------
...
Последна промяна от Virtex на ср апр 03, 2019 9:52 am, променено общо 1 път.
Причина: премахната част с заяждане
Причина: премахната част с заяждане
koveslav
- майстор
- Мнения: 2214
вт апр 02, 2019 10:10 pmfore написа: Бяха си запекли здраво на алуминките. Около 350 - 400 н/м.Най-вероятно малкия ти компресор е с малък дебит на редуцир-вентила.Няма как да има друга разлика след като имаш нужното налягане в бутилката.И още по-вероятно е да имаш на по-големия компресор директен извод от бутилката(какъвто при 25 литровите обикновено няма) преди редуцира и да връзваш там гайковерта и затова да има разлика в усилията.Гайка на полуоска примерно мога да я сваля и вътре в халето с големия компресор,но се налага понякога това да става и на плаца с преносимия малък компресор.А гайките на гумите ги духа на майтап и с двата.Въпроса е гайковерта да го може,компресора е второстепенния в случая.Единствено ако наистина е супер малък дебита му може да се налага да поизчакваш,но същата работа пак може да се свърши и то със същия резултат.
25 литоривият е безсилен при тези кила дори на 10 бара.
Направи ми впечатление, че и едночуковияят и вдучуковият въртят много мощно на 50 литровият, а на вилата едночуковият върти много по слабо, а какво остава за удрянето.
-------------
В старата работилница имахме правен 27л компресор с мотор от някаква хладилна витрина.Гайковерта бачкаше нормално и с него,но с изчакване след всяка гума...Иначе и аз имам и малък гайковерт на 400нМ,прилична марка е но и той не може да се справи с повечето гайки на гуми.Него го ползвам единствено за дребни неща понеже е по-компактен и се завира в теснотийте.
The master
- специалист
Gadnyara
- специалист
- Мнения: 509
ср апр 03, 2019 4:50 pmkoveslav написа: Най-вероятно малкия ти компресор е с малък дебит на редуцир-вентила.Няма как да има друга разлика след като имаш нужното налягане в бутилката.И още по-вероятно е да имаш на по-големия компресор директен извод от бутилката(какъвто при 25 литровите обикновено няма) преди редуцира и да връзваш там гайковерта и затова да има разлика в усилията.Гайка на полуоска примерно мога да я сваля и вътре в халето с големия компресор,но се налага понякога това да става и на плаца с преносимия малък компресор.А гайките на гумите ги духа на майтап и с двата.Въпроса е гайковерта да го може,компресора е второстепенния в случая.Единствено ако наистина е супер малък дебита му може да се налага да поизчакваш,но същата работа пак може да се свърши и то със същия резултат.Може ли една конкретна машина, на която сваляте гайка/болт на "полуоска" и с какъв гайковерт го правите с 25л компресор?!
В старата работилница имахме правен 27л компресор с мотор от някаква хладилна витрина.Гайковерта бачкаше нормално и с него,но с изчакване след всяка гума...Иначе и аз имам и малък гайковерт на 400нМ,прилична марка е но и той не може да се справи с повечето гайки на гуми.Него го ползвам единствено за дребни неща понеже е по-компактен и се завира в теснотийте.
koveslav
- майстор
- Мнения: 2214
ср апр 03, 2019 7:51 pmGadnyara написа: Може ли една конкретна машина, на която сваляте гайка/болт на "полуоска" и с какъв гайковерт го правите с 25л компресор?!Фолксваген Голф,Хюндай Матрикс,Митсубиши Спейс Стар-на първо четене по това се сещам,че се е налагало да се работи нещо спешно отвън на крик,докато е заето в халето.А спешна смяната на гуми на паркинга отпред се е налагало на може би всички марки за които се сетите.Гайковертите са Чикаго CP7748 и Хацет(Хацета е 7-8 годишен и вече не помня модела,но мога да снимам) на 1/2,съответно с 1300 и 1600Nm на развиване.Компресорите са Abac малкия(27л е,да сме точни),а Gys е големия,100л. Компактния верт 400Nm за който споменавам,че често трудно се справя с гайки на гуми,но пък ми е полезен за други неща е Sealey.
fore
- майстор
- Мнения: 2054
ср апр 03, 2019 4:50 pmkoveslav написа:За съжаление, още веднага изкарах въпросният директен извод на местото на тапата на бутилката. Модела е А1 на Парксаит. Демек първият им прототип........вт апр 02, 2019 10:10 pmfore написа: Бяха си запекли здраво на алуминките. Около 350 - 400 н/м.Най-вероятно малкия ти компресор е с малък дебит на редуцир-вентила.Няма как да има друга разлика след като имаш нужното налягане в бутилката.И още по-вероятно е да имаш на по-големия компресор директен извод от бутилката(какъвто при 25 литровите обикновено няма) преди редуцира и да връзваш там гайковерта и затова да има разлика в усилията.Гайка на полуоска примерно мога да я сваля и вътре в халето с големия компресор,но се налага понякога това да става и на плаца с преносимия малък компресор.А гайките на гумите ги духа на майтап и с двата.Въпроса е гайковерта да го може,компресора е второстепенния в случая.Единствено ако наистина е супер малък дебита му може да се налага да поизчакваш,но същата работа пак може да се свърши и то със същия резултат.
25 литоривият е безсилен при тези кила дори на 10 бара.
Направи ми впечатление, че и едночуковияят и вдучуковият въртят много мощно на 50 литровият, а на вилата едночуковият върти много по слабо, а какво остава за удрянето.
-------------
В старата работилница имахме правен 27л компресор с мотор от някаква хладилна витрина.Гайковерта бачкаше нормално и с него,но с изчакване след всяка гума...Иначе и аз имам и малък гайковерт на 400нМ,прилична марка е но и той не може да се справи с повечето гайки на гуми.Него го ползвам единствено за дребни неща понеже е по-компактен и се завира в теснотийте.
.................
По спецификации той е с -
8 бара, 1800 вата еднобутален и засмуква 270 л/м. Колко изкарва не се споменава, но би следвало да е 100 л/м.
Аз го повдигнах до 10 бара !
...................
Погледнах и Парксайта- последен модел -50 литровият на 10 бара-
1800 вата и 260 л/м !!! Тук даже пада с 10 л/м засмукването. За изходно пак няма нищо.
------------------
Въпросният Енхел - 1800вата - 50/10 еднобуталлен е с 100 л/м изходен дебит по спецификация и 270 л/м входяща. Като на 25 литровият демек.
Значи еднакви са по всичко и двата. И на 50 литровият Енхел и на 25 Парксайт - 100 л/м изходен дебит, а смукат 270 л/м и са с 1800 вата мотор. Само бутилката е два пъти по малка на 25 литровият.
На 25 литровият има директен извод от тапата на бутилката.
Пробвах го с едночуковият, който на 50 литоривият пука болтовете без проблем.
Единствено не взех от София 10мм дебелият маркуч. А го тествах с 8мм от комплекта. И двата са по 10 метра.
Ето защо другият път ще замъкна и двучуковият и 10мм маркуча. Но вече се съмнявам че нещо ще се промени.
25 няма силата нито да върти нито да чука.
Тема "Правилни методи за развиване на болтове за джанти" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!