При проявяване на повечко фантазия може да се приеме за един и същ. При повечко старание от твоя страна би могъл да го покажеш по-правдоподобно ... Ще ги покажа и моите при първа възможност. Тъмнее (единият повече) отвътре. Не отричам, че някои биха могли да се оправят. Ако моят е бил непоправим, "майсторът" трябваше да ми го каже!!! Той в крайна сметка зачекна, че евентуално отвътре ... но той това не го оправел. Ако много съм държал да си търся такива дето го правят ... Е аз и на тях като дам още толкова, какъв е смисъла?
Всички имаме коли, нали ?
Hoвoceлckи
- майстор
141 мнения в "Полиране на фарове"
emosms
- специалист
- Мнения: 583
Най накрая успях на спокойствие да му хвана цаката.
Комбинираната паста на мирка е дуракоустойчива и много лесна за употреба.
Също така, става за ползване ръчно и дава супер резултати.
Първоначалното избистряне става много бързо, а лъсването като стъкло - при последващо търкане с памучен плат, без добавяне на нова паста, до изчистване на вече нанесената.
На ръка, без никакви машини.
Точно това ми е липсвало на предните полирания - окончателното излъскване, което да премахне замъгления вид.
Ръчно и със сух парцал - по-добре и от вълната и от оранжевата гъба на шайба, които и без това не е удобно да се ползват без истинска шлайф машина.
Аз просто съм го оставял леко омазано, след шайбата.
След изтъркване със сухия парцал не се мие с препарати, защото пак замъглява. Направо слагаш фолиото .
п.п. не съм пробвал какво става с обезмаслител, ако ще се лакира после...
След търкането с парцал, на светлината и под ъгъл се виждат кръгчетата от търкане.
За да се махнат, трябва да се ползва най-фина, или дори супер фина - 'антихолограмна' паста.
Поне 3М 09376, или направо ултрафина 3М50383 - или на мирка най-фината.
'Комбинираната' на мирка, предполагам, е средна между 3М09375 и 3М09376, в зависимост от кечето и силата на натиск. Така обясняват че се постигало 'комбинирана' функционалност. Ползваш вълна или оранжева гъба без много натиск.
Би трябвало да е най-близка до 3М fast cut plus, зелената - 3М 50417.
Също така, антихолограмната май не може ръчно, а трябва машинно, с подходяща гъба.
Кръгчетата от полирането личат повече на боя, тъмни цветове.
На фаровете е по-скоро за окончателен лукс .
Е аз ще трябва още малко да си поиграя - фара, който прегрявах с пистолет и на фурна, има още видими под ъгъл следи.
Но могат да се третират локално.
Търкаш с едра шкурка, прескачайки стъпки, и още на едра стъпка с парцал и паста избистряш (доколкото може), за да видиш изостанали дефекти, и така.
Мисля че може с по-малко стъки шкурка и достатъчно търкане, с комбинираната, ръчно, да постигнеш същия резултат, за по-кратко време.
Забележка за използването на пистолет - пластмасата на кожуха на единия фар е препечена и по-крехка на места - почти сигурен съм, че е от предишно отваряне с пистолет, и свързаното с това неравномерно нагряване.
Комбинираната паста на мирка е дуракоустойчива и много лесна за употреба.
Също така, става за ползване ръчно и дава супер резултати.
Първоначалното избистряне става много бързо, а лъсването като стъкло - при последващо търкане с памучен плат, без добавяне на нова паста, до изчистване на вече нанесената.
На ръка, без никакви машини.
Точно това ми е липсвало на предните полирания - окончателното излъскване, което да премахне замъгления вид.
Ръчно и със сух парцал - по-добре и от вълната и от оранжевата гъба на шайба, които и без това не е удобно да се ползват без истинска шлайф машина.
Аз просто съм го оставял леко омазано, след шайбата.
След изтъркване със сухия парцал не се мие с препарати, защото пак замъглява. Направо слагаш фолиото .
п.п. не съм пробвал какво става с обезмаслител, ако ще се лакира после...
След търкането с парцал, на светлината и под ъгъл се виждат кръгчетата от търкане.
За да се махнат, трябва да се ползва най-фина, или дори супер фина - 'антихолограмна' паста.
Поне 3М 09376, или направо ултрафина 3М50383 - или на мирка най-фината.
'Комбинираната' на мирка, предполагам, е средна между 3М09375 и 3М09376, в зависимост от кечето и силата на натиск. Така обясняват че се постигало 'комбинирана' функционалност. Ползваш вълна или оранжева гъба без много натиск.
Би трябвало да е най-близка до 3М fast cut plus, зелената - 3М 50417.
Също така, антихолограмната май не може ръчно, а трябва машинно, с подходяща гъба.
Кръгчетата от полирането личат повече на боя, тъмни цветове.
На фаровете е по-скоро за окончателен лукс .
Е аз ще трябва още малко да си поиграя - фара, който прегрявах с пистолет и на фурна, има още видими под ъгъл следи.
Но могат да се третират локално.
Търкаш с едра шкурка, прескачайки стъпки, и още на едра стъпка с парцал и паста избистряш (доколкото може), за да видиш изостанали дефекти, и така.
Мисля че може с по-малко стъки шкурка и достатъчно търкане, с комбинираната, ръчно, да постигнеш същия резултат, за по-кратко време.
Забележка за използването на пистолет - пластмасата на кожуха на единия фар е препечена и по-крехка на места - почти сигурен съм, че е от предишно отваряне с пистолет, и свързаното с това неравномерно нагряване.
Hoвoceлckи
- майстор
- Мнения: 2531
Адмирации за ентусиазма ти и подробното споделяне! Би ли споделил в обобщение за колко време и за колко пари ентусиаст би си лъснал фаровете ако следва препоръките ти (или ти самият)? Да не ти прозвучи като провокация или заяждане! Принципно съм ентусиаст, но обичам да си правя и сметка за времето с ангажиментите.
Благодаря предварително!
Благодаря предварително!
emosms
- специалист
- Мнения: 583
Не знам колко време
Аз почнах да стържа на някои места със 120...
Ако започнеш с 600 до 2000 и не се налага да се връщаш, може би за час. Като не си го правил, на фар..
Аз обаче, всеки път виждам останали дефекти.
Все по-малки и по-малки, и трябва да спреш в един момент....
Наличието на остатъчни драскотини не пречи на пастата да си свърши работата - на моите още има хиляди.
В общи линии шкуриш, после с парцал (имах от чаршаф) и паста. Ако с парцал и паста не ти харесва - оранжева гъба Ф150.
Последно търках с винтоверт с ръба на гъбата - полира повече, отколкото на ръка.
Но има места, където не може да се бръкне - от вътрешната страна.
После със сухо с парче плат, докато почне да скърца като джам.
Накрая с парцал и обезмаслител - спрей за спирачки вюрт, става екстра.
Ето само с комбинираната паста Мирка:
https://ibb.co/23Lhy9P
https://ibb.co/q01ZYqQ
- 'стъклата' имат безброй дефекти и драскотини, вкл. 'микропукнатини' в дълбочина на материала.
Само че... На снимките не може да се видят .
А ето как беше, като свалях лака:
https://ibb.co/7W9tfRV
Ето прегрятото от фурната:
https://ibb.co/tQb27F9
Заради него фара е вдлъбнат от шлайфане и още си личи полупропрозрачно леке, но ме е страх да съдържа повече.
Дефекта се вижда малко, като повъртиш стъклото на светлина.
п.п. - да мина ли и с ултрафинна паста за разкош ?
Аз почнах да стържа на някои места със 120...
Ако започнеш с 600 до 2000 и не се налага да се връщаш, може би за час. Като не си го правил, на фар..
Аз обаче, всеки път виждам останали дефекти.
Все по-малки и по-малки, и трябва да спреш в един момент....
Наличието на остатъчни драскотини не пречи на пастата да си свърши работата - на моите още има хиляди.
В общи линии шкуриш, после с парцал (имах от чаршаф) и паста. Ако с парцал и паста не ти харесва - оранжева гъба Ф150.
Последно търках с винтоверт с ръба на гъбата - полира повече, отколкото на ръка.
Но има места, където не може да се бръкне - от вътрешната страна.
После със сухо с парче плат, докато почне да скърца като джам.
Накрая с парцал и обезмаслител - спрей за спирачки вюрт, става екстра.
Ето само с комбинираната паста Мирка:
https://ibb.co/23Lhy9P
https://ibb.co/q01ZYqQ
- 'стъклата' имат безброй дефекти и драскотини, вкл. 'микропукнатини' в дълбочина на материала.
Само че... На снимките не може да се видят .
А ето как беше, като свалях лака:
https://ibb.co/7W9tfRV
Ето прегрятото от фурната:
https://ibb.co/tQb27F9
Заради него фара е вдлъбнат от шлайфане и още си личи полупропрозрачно леке, но ме е страх да съдържа повече.
Дефекта се вижда малко, като повъртиш стъклото на светлина.
п.п. - да мина ли и с ултрафинна паста за разкош ?
stridata
- специалист
- Мнения: 587
нед дек 01, 2019 10:14 pmemosms написа: Опитвах се да снимам драскотините, но не излизат.Зависи коя от шкурките е оставила "драскотините"? Иначе с някой абразивна паста /да речеме бяла капачка 3М/ и повечко търкане би трябвало да излезнат!
И си мисля - вместо да взимам по-фина паста, за повече блясък, не трябва ли всъщност да взема по-едра паста, която да шлайфа драскотините?
П.п.
Обяснявах ти аз, че с 5лв. повече за шкурки всичко щеше да ти е излязло, ама нали си дървен философ!
stridata
- специалист
- Мнения: 587
пон дек 02, 2019 2:50 pmradius написа: Аз което разбрах е, че някои шкурки не са с гарантирана зърнометрия и едно по-голямо камъче да има, нищо не правиш. Явно емо не го разбира или вярва...Много може да се говори за шкурките, но тука става въпрос за това, че не си отговарят на едрините. Демек ако шлайфаш със Р120 е нормално Р180 да извади следите от 120 и така нагоре. Това най-много личи при шкурките от Р600 нагоре, демек точно когато трябва да вадиш финиш ти си го компроментирал и изваждането на "охлювите" е страшно трудоемко. Ако пък си направил грешката да търкаш на ръка става още по-зле. При нащо момче, най-вероятно освен, че шкурките дето ползва са боклук, е и прескочил някоя друга едрина от Р120 щом е почнал. Ама щом има желание ще се оправи.
emosms
- специалист
- Мнения: 583
Не знам кой размер шкурка са драскотините, различни, има тук таме и по-едри, но като цяло не се усещат с нокът.
Най много и равномерно разположени са едни доста фини.
Беше казал 100 лв за шкурки
Преди в строителните съм взимал на мирка, но сега има само смирдекс.
Друго не съм виждал.
Бялата капачка на каква едрина трябва да отговаря? Какви драскотини тр. да изличава?
https://markita.net/polir-pasta-3m-fast-cut-09374.html
Най много и равномерно разположени са едни доста фини.
Беше казал 100 лв за шкурки
Преди в строителните съм взимал на мирка, но сега има само смирдекс.
Друго не съм виждал.
Бялата капачка на каква едрина трябва да отговаря? Какви драскотини тр. да изличава?
https://markita.net/polir-pasta-3m-fast-cut-09374.html
Тема "Полиране на фарове" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!