• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Всички имаме коли, нали ?
vitorio83 - специалист
ср ное 06, 2019 2:57 pmstridata написа:
vitorio83, както фолиото има различни качества така и с лака. Предимството на лака е, че можеш да направиш колкото ръце си искаш и да направиш дебелината на покритието колкото ти е кеф. Докато с фольото си с фиксирана дебелина. И двете си имат предимства и недостатъци.
Общо взето ако и двете технологии се направят с качествени материали и се спази технологията, ще изкарат доста!
Да де,те затова дават на повечето места гаранция 1 година за лака,а на фолито получаваш 7 години.
Аз за предимства на лака не се сещам,даже и ценово.И пет ръце лак да сложиш си е все тая,явно не си свалял люпещ се лак от фар,а недай си боже верно да са 5 ръце :-D .
emosms - специалист
Ей го бе, винилче с ув защита:
- https://www.ebay.com/itm/Car-Exterior-T ... 1908457045

И аз си мисля че е по-добре да сваляш фолио, отколкото лак.
За паста и кече с велкро ще идат там 8-12 лв, ако мога да мина само с една едрина паста.
И надявам се да мина, щото полирането ми се явява един допълнителен товар към основната работа, която имам по фаровете.
Просто тези които намерих (за 100 лв комплекта), не са в перфектно състояние, но предпочетох така, вместо да си правя експерименти с моите и да стоя без фарове.
Така че, с неудоволствие се хванах да свалям стария им надраскан лак, и ще тр. да ги полирам :supz:

Иначе, препоръчаха ми и един спрей на Боди, който е ув защита и се пръска на две ръце - след полиране.

Пак да питам за рефлектора - със спрей на акрилна основа и без да матирам основата с шкурка ок ли е да го пръсна ?
Няма да пръскам целия рефлектор, за да не бие на очи пред кат, и за да светят габаритите.
С едни лед габарити и енджъл ай ринга, се надявам да минавам, все едно карам на дневни светлини... само на габарити, без да се пуска ксенона... :finga:
Илчо Илиев - майстор
Следя темата,че и моите фарове са замазани, но някой не е ли измислил технология да сменя "стъклата"..
Знам,че на някой марки и модели има тази опция,но за останалите :?
При полирането се зачиства външния слой на перцигласа,но проблема е в самото "стъкло", има микро пукнатини и те разсейват лъча...
emosms - специалист
Откъде ще намериш само 'стъкла'?
Ако намериш по-моргите нещо що годе читаво, то вероятно ще са цели фарове...
Все пак, има шанс да намериш фар от кола с удар - със счупени уши за захващане, пукната кутия, но здрави стъкла - по-евтино.

Иначе фаровете се нагряват във фурна до 80 градуса за 2-3 минути, оригиналното лепило (бутил каучук) се размеква, и отделяш джама от кутията.
-

После по обратния ред.
А в зависимост колко уплътнение има/ дали е оригиналното, съм гледал клипчета, където си ползват същото уплътнение, останало в каналите, за затваряне.

-

Иначе, купуваш лента бутил каучук. В ибей е към 3 лв/м за 4 метра ролка.
Тука го продават 2, 3 и повече пъти по-скъпо, каквото съм виждал, дано да греша.
Споменаха ми, че в складовете на Етем можело да се намери. Но там продават профили, лепила и всякакви ленти за строителството на едро... Нз. ще ти изкарат ли малко количество.

Може да ползваш отварянето за да почистиш рефлектора с микрофибър и течност за спирачки - скоро ще го пробвам на някое ъгълче и ще пиша.
Ако е олюпен/ има паднало покритие - кофти. Метализация на рефлекторите - скъпо е.

Упражнението е полезно, ако фара е бил отварян и пуска вода/ прави конденз.
Махане на всякакви говняни силикони и лайна, който някой набеден майстор е слагал, почистване на каналите, слагане на бутил, нагряване във фурната за размекване и запечатване на уплътнението.
radius - майстор
Едно време бяха стъклени... :evil: :evil: И моите са за полиране.
vitorio83 - специалист
чет ное 07, 2019 12:49 amemosms написа:
Ей го бе, винилче с ув защита:
- https://www.ebay.com/itm/Car-Exterior-T ... 1908457045
Емо пробвай го,но това е транспарантно фолио и за тези пари няма как да има ув,трябва да търсиш полиуретаново защитно фолио.
stridata - специалист
ср ное 06, 2019 3:13 pmvitorio83 написа:
ср ное 06, 2019 2:57 pmstridata написа:
vitorio83, както фолиото има различни качества така и с лака. Предимството на лака е, че можеш да направиш колкото ръце си искаш и да направиш дебелината на покритието колкото ти е кеф. Докато с фольото си с фиксирана дебелина. И двете си имат предимства и недостатъци.
Общо взето ако и двете технологии се направят с качествени материали и се спази технологията, ще изкарат доста!
Да де,те затова дават на повечето места гаранция 1 година за лака,а на фолито получаваш 7 години.
Аз за предимства на лака не се сещам,даже и ценово.И пет ръце лак да сложиш си е все тая,явно не си свалял люпещ се лак от фар,а недай си боже верно да са 5 ръце :-D .
Разбирам те, че се занимаваш с фолиа и ти е на сърце, ама говориш пълни глупости! Люпенето на лака е проблем на бояджията, а не на лака! Няма лак с една година гаранция, защото никой не дава гаранция на лак или боя! Те колите щяха да ги произвеждат не боядисани, а облепени с фолио! Много мраза като някой изказва експертно мнеие само от неговата камбанария! Казах ти, че и двете имат предимства и недостатъци, ама да ми кажеш, че фолиото е по-доброто в дългосрочен план го обясни на автомобило производителите.
nikolov333 - майстор
Ей го моя лакиран преди три години фар.. Не знам до колко ще си личи състоянието на лака, но е като нов..и колата не е мита скоро, че в момента автоматика ми е с авария и не я карам, та на мен си ми аресва така..без фолиЯ.. :-D

Прикачен файл:
FAR-LAK.jpg
FAR-LAK.jpg (98.96 KиБ) Видяна 93 пъти
vitorio83 - специалист
чет ное 07, 2019 8:50 amstridata написа:
ср ное 06, 2019 3:13 pmvitorio83 написа:
ср ное 06, 2019 2:57 pmstridata написа:
vitorio83, както фолиото има различни качества така и с лака. Предимството на лака е, че можеш да направиш колкото ръце си искаш и да направиш дебелината на покритието колкото ти е кеф. Докато с фольото си с фиксирана дебелина. И двете си имат предимства и недостатъци.
Общо взето ако и двете технологии се направят с качествени материали и се спази технологията, ще изкарат доста!
Да де,те затова дават на повечето места гаранция 1 година за лака,а на фолито получаваш 7 години.
Аз за предимства на лака не се сещам,даже и ценово.И пет ръце лак да сложиш си е все тая,явно не си свалял люпещ се лак от фар,а недай си боже верно да са 5 ръце :-D .
Разбирам те, че се занимаваш с фолиа и ти е на сърце, ама говориш пълни глупости! Люпенето на лака е проблем на бояджията, а не на лака! Няма лак с една година гаранция, защото никой не дава гаранция на лак или боя! Те колите щяха да ги произвеждат не боядисани, а облепени с фолио! Много мраза като някой изказва експертно мнеие само от неговата камбанария! Казах ти, че и двете имат предимства и недостатъци, ама да ми кажеш, че фолиото е по-доброто в дългосрочен план го обясни на автомобило производителите.
Стрида,казвам ти че колегите които полират фарове и след това ги лакират ти дават една година гаранция за тази услуга.А защо ли :-D ,не можеш да сраняваш лак на основа металик и на основа полиран фар,все едно да лакираш полиран алуминий.
stridata - специалист
Слушай кво ти пеее радиото! Проблема на адхезиата на лака е на бояджията, не на лака! Замисли се, че се боядисват стъкла, да не са по-малко гладки от полиран поликарбонат! А колко алуминиеви и хромирани джанти са лакиане по-света..... Има добавки и лакове дето полвината ти колеги не са чували за тях! Нека моето мнение по въпроса го формулирам така... Ако се иска бързо, читаво и бюджетно решение се прави с качествено фолио, ако обаче някой реши да го направи като хората се прави с лак. ПОДЧЕРТАВАМ, ЧЕ ТОВА Е МОЕТО МНЕИЕ!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Тема "Полиране на фарове" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: