• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
kozl - майстор
пон дек 09, 2019 9:38 amnikolov333 написа:
Може да стане с инвертор и зарядно за акумулатор на 220V включени в запалката.
+1 и аз предложих подобно няколко поста по-нагоре. Обаче требе инвестиция. Само с кабел не стаа.
lpoik - специалист
Просто няма смисъл от тези измишльотини(да зареждаш втори акумулатор в колата).Сваляш от трактора акумулатора зареждаш го в къщи,хубаво е да е топло помещение.Сутрин го качваш на колата караш при трактора монтираш и палиш нормално.Ако не държи ток акумулатора,колкото и да го зареждаш няма да стане.Още с първото завъртане на трактора ако не запали втори път едва ще имаш шанс.Не се занимавай да слагаш втори акумулатор,защото можеш и без кола да останеш.От опит ти споделям.Има една такава приказка ПИТАЙ ПАТИЛО А НЕ СТАРИЛО. :? :partyman:
preslav - майстор
пон дек 09, 2019 11:14 amlpoik написа:
Просто няма смисъл от тези измишльотини(да зареждаш втори акумулатор в колата).Сваляш от трактора акумулатора зареждаш го в къщи,хубаво е да е топло помещение.Сутрин го качваш на колата караш при трактора монтираш и палиш нормално.Ако не държи ток акумулатора,колкото и да го зареждаш няма да стане.Още с първото завъртане на трактора ако не запали втори път едва ще имаш шанс.Не се занимавай да слагаш втори акумулатор,защото можеш и без кола да останеш.От опит ти споделям.Има една такава приказка ПИТАЙ ПАТИЛО А НЕ СТАРИЛО. :? :partyman:
То и аз от опит говоря, че няма никакъв проблем да ПОДДЪРЖАШ втори акумулатор в колата си (но не на запалката, а както вече беше казано), пак от опит говоря, че помещението не трябва да е топло, а проветриво. Идеята като цяло не е лоша ако палиш трактора веднъж на 1-2 седмици и всеки ден си караш колата, важното е схемата да се реализира така, че да няма БУМ, а това вече беше казано как да стане.
iliya_i - майстор
Голям страх да се свържат два акумулатора в паралел. А като не запалят зимата питат:
"Колега, имаш ли кабели, да ми подадеш ток?"
tzetz009 - специалист
пон дек 09, 2019 5:00 pmiliya_i написа:
Голям страх да се свържат два акумулатора в паралел. А като не запалят зимата питат:
"Колега, имаш ли кабели, да ми подадеш ток?"
:) "Колега, имаш ли ЧИТАВИ ДЕБЕЛИ кабели, да ми подадеш ток?" .

@kozl вече го написа и го подкрепям ! Големият акумулатор ще участва в стартирането на двигателя и дори ще се опита да отдаде повече ток от по-малкия . Вследствие на което тънките проводници ще станат на реотани , ако няма бАшон да изгори ( моят е 30А , ама и той ще изгори ) !!!

Аз викам да стартира начинанието по класическия начин с диод 5А и 60W ламБа от фар !

:partyman: :partyman: :partyman:
iliya_i - майстор
пон дек 09, 2019 5:37 pmtzetz009 написа:
Аз викам да стартира начинанието по класическия начин с диод 5А и 60W ламБа от фар !
:partyman: :partyman: :partyman:
Диод 5А няма да устиска на зарядния ток на алтернатора.

Тук става въпрос за два почти заредени акумулатора. И не са "голям" и "малък".
вт дек 03, 2019 8:24 ammaxaffey написа:
И двата акумулатора са 12в по 75 ампера.
А кога се пали с кабели се свързват един читав с един умрял.

А лидълската чудесия дето пали двигател с батерия за телефон? Още никой не го е предложил.
fbr - майстор
Зареждането на втори акумулатор през диод съм го срещал при едни мерцедеси с второ аку само за електрониката
Lisko - майстор
Лятос на почивката карахме ван (Фолксваген) който има нафтова печка (горелка под купето). За да може да духа цяла нощ топло и на другия ден да си палиш без проблем, бяха сложили два допълнителни акумулатора. Същите се използват и за хладилника през деня. Единствено казаха да не внимаваме да не са включени едновременно хладилника и печката (горелката). Предполагам че стартовия е бил разделен от тия така че когато те се разреждат той да не се.

Що се отнася до "лидълската чудесия", разбира се не е лидълска, има подобни на много места. Четох мнения (за различни модели и производители). Чисто статистически, преобладаващото мнение е че отначало работи но след година вече не ще. Дори да е ползвана само веднъж-дваж. За което аз нямам разумно обяснение, само предавам какво четох.
iliya_i - майстор
пон дек 09, 2019 6:39 pmLisko написа:
Що се отнася до "лидълската чудесия", разбира се не е лидълска, има подобни на много места. Четох мнения (за различни модели и производители). Чисто статистически, преобладаващото мнение е че отначало работи но след година вече не ще. Дори да е ползвана само веднъж-дваж. За което аз нямам разумно обяснение, само предавам какво четох.
Аз пък имам разумно обяснение. Просто след година батерията не е същата. Както всяка батерия старее с времето.

А за разделянето - не казвам, че е невъзможно. Просто не става с диод 5А. Виж, с 100А по може.

Въпреки, че пада на напрежение през диода ще води до недозареждане на единият акумулатор.
tzetz009 - специалист
:) .... и ламБа 60W съм написал . Последователно на диода ( ако трябва да го казвам изобщо ) . То аз , че не съм Фнимавал , че акумулаторите са с еднакъв капацитет това не накланя везните наобратно ! Най-малкото ще си делят тока от 50/50% до 30/70% ! И пак ежедневно ще се сменя бАшона !!!

( А за "чудесийката" , дето я предлагат за стартерната батерия мисля , че има доста просто обяснение . Вътре са три литиево -полимерни елемента . Щът-нещът трябва да сложат защитна платка с мосфет-транзистори . И стартерният ток минава през тях ! Колко броя транзистори трябва да са в паралел ??? "Жигосват" се бързо и дотам ! А пък батериите как се натоварват не е истина ! )

:partyman: :partyman: :partyman:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Тема "Зареждане на втори акумулатор в кола" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: