• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
nikolov333 - майстор
То едва ли има такава защита.. :-D :)
gogo7777 - майстор
вт дек 03, 2019 6:12 pmESPACE написа:
Абе връзвай го директно в паралел, няма никакъв проблем. Тук за елементарни неща докторат могат да напишат някои.
+100
Чакай, чакай....още не са го питали к'ва марка е трактора....да не се окаже, че е за смяна. Най-добре е да отиде при квалифициран електро-багерист. :lol:
preslav - майстор
вт дек 03, 2019 6:10 pmmaxaffey написа:
Мерси за многото идеи. За жиците естествено че ке са същите квадрати като към основния, който е в багажника и няма да се налага да окабелявам цялата кола!

Акумулатора от трактора си е наред май и когато го слагам на колата ще е зареден.

Мислех си да сложа на едната жица някакъв ключ маса и да го включвам да се зарежда само когато отивам към трактора.

Другото което си мислех ама незнам дали съществува - ключ който да се задейства при определен волтаж и да се изключва при друг, т. е. когато падне волтажа на акумулатора под 12 волта да се включва, за да го зарежда а над примерно 13.5 волта да спира да го зарежда.
ESPACE и Илия са ти казали какво да направиш и за какво да внимаваш, остава да съобразиш как да укрепиш добре втория акумулатор за да не се кандилне или разхожда свободно из багажника ти.
kozl - майстор
А според мен ако искаш да зареждаш тракторния акумулатор в лекия автомобил по време на движение първо си провери способностите на алтернатора на леката кола. Требе да има резерв по мощност. Зимата отопление в купето >20А, ако се налага подгрев на стъклата сигур е над 30 А. Компа и той май глъта към 20А, поне на бензинова тойота толко премерих. Светлини, радио и т.н. какпка по капка вир. И препоръчвам DC-DC преобразувател и зарядно за акумулатор и заряден ток < или = 1/10 от капацитета. И ако капацитета е 200Аh то ети още към 20+5А загуби товар към алтернатора.
Освен това с ключ може да контролираш зареждането и последователно да сържеш предпазител, а тракторния акумулатор ще е само консуматор, а не активен към леката кола.
Ама целото упражнение по откачване и разнасяне на акумулатора защо не може да се прилага нощем в къщи на зарядно :?
lov - майстор
Откачалките с авто музиките за това слагат втори генератор.
nikolov333 - майстор
+..offroad-ърите за лебедката и те са с два алтернатора..
maxaffey - напреднал
Май го измислих.

Само кажете според вас дали би станало.

Ще зареждам втория акумулатор директно от запалката :)

Тя когато колата не е запалена запалката не работи, когато паля автомобила няма да дърпа ток от втория акумулатор през запалката и нямам нужда от дебели жици, защото те и зарядните за акумулатори на 220 волта са им тънки жиците за зареждане и от запалката ще ми дава ток над 14 волта, да с малък ампераж, но като е врключен по цял ден, когато съм в колата все ще го поддържа зареден!


как мислите?
ESPACE - майстор
Гениално си го измислил но си купи и предпазители от 10А за запалката, че ще ти потрябват. Често.
kozl - майстор
нед дек 08, 2019 11:43 pmmaxaffey написа:
Май го измислих.

Само кажете според вас дали би станало.

Ще зареждам втория акумулатор директно от запалката :)

Тя когато колата не е запалена запалката не работи, когато паля автомобила няма да дърпа ток от втория акумулатор през запалката и нямам нужда от дебели жици, защото те и зарядните за акумулатори на 220 волта са им тънки жиците за зареждане и от запалката ще ми дава ток над 14 волта, да с малък ампераж, но като е врключен по цял ден, когато съм в колата все ще го поддържа зареден!

как мислите?
Първо защо си сигурен, че няма да протича ток от втория акумулатор към стартера? На моя автомобил запалка се включва при завъртян КК (контактен ключ), а двигателя все още не е запалил. т.е предстои развъртане на стартера.
Второ най вероятно е да стопиш предпазител. Няма у-во, което да ограничава тока на заряд. Така тока през запалката ще е според състояниоето на II-ри акумулатор.
И изобщо идеята по свързване на два акумулатора в паралел не е за предпочитане, особено когато акумулаторите не са еднакви и работят в различни условия.
nikolov333 - майстор
Може да стане с инвертор и зарядно за акумулатор на 220V включени в запалката.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Зареждане на втори акумулатор в кола" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: