Всички имаме коли, нали ?
shotik - майстор
ср фев 12, 2020 7:56 pmturbocharged написа:
На какво напрежение трябва да се зареждат ca ca акумулаторите? За първи път чувам за такива акумулатори и потърсих из нета на английски и български. Нищо за нуждата от някаква специална експлоатация не намерих.
И аз опитах да се ограмотя , търсих материали, но само обяснения за други видове по поддръжката им и ползването, нищо не намерих за тези Са-Са акумулатори.
Който е намерил или знае, нека качи линк или да обясни на простолюдието.
fantom - специалист
батерията си е нормална оловна, просто в решетката има сплав на оловото с калции, другият вариант е да е с антимон.
в сайта има някой подробности :http://www.tp-battery.com/pb-ca.html
preslav - майстор
Основно се доверих на този - малко е неприятен като изказ, но очевидно е професионал. Който се вълнува може да прегледа и другите му видеа, едно от тях е как възстановява 10-11 годишен акумулатор. В момента се опитвам точно по неговия способ да проверя и възстановя моя акумулатор. Няма нищо ново в контролно-тренировъчните цикли, но никога до сега не съм експериментирал в тази посока. Най-важното е, че при повече старание и внимание, всичко може да се направи в домашни условия без хипер, супер, хай-тек оборудване.
preslav - майстор
Да си довърша темата:
- свалих акумулатора от колата и го дозаредих с обикновено (трансформаторно, 3А) зарядно устройство
- когато напрежението на клемите (при включено зарядно) достигна 15 В, продължих заряда през вързана последователно фарова (60 Ватова) крушка
- след няколко часа напрежението се покачи до 15.43 В и започна плавно да спада
- при 15.4 В реших, че съм приключил със заряда и изключих зарядното
- след 4-5 часа в покой напрежението на клемите (без товар) беше 12.89 В
- включих същата крушка за да разредя акумулатора - токът беше 4.46 А
- нямах достатъчно време за да разредя акумулатора до 10.5 В - 8 часа след началото на разреждането напрежението под товар беше 11.45 В, а след откачането на товара (крушката), напрежението на акумулатора се установи на 12.1 В
- включих акумулатора на заряд, но този път на автоматично зарядно - първоначално токът на заряд беше 3.7 А, след 12 часа 1.2 А, но акумулаторът не беше още зареден (според индикацията на зарядното)
- зарядното "светна" за готов акумулатор след още 4 часа заряд
Днес ще оставя акумулатора на автоматичното зарядно до обяд, гледам че зарядното "надува" батерията до 14.6 В, спира заряда докато напрежението спадне на 13.8 В и отново "надува" до 14.6 В
Мисля, че акумулаторът е напълно зареден, все още е жив и се надявам да ме изкара поне 4-5 години. Естествено ще проверявам периодически какво прави динамото, а профилактично ще дозареждам акумулатора пролет и есен.
Дано съм бил полезен!
kozl - майстор
съб фев 15, 2020 7:10 ampreslav написа:
Да си довърша темата:
...........
- включих акумулатора на заряд, но този път на автоматично зарядно - първоначално токът на заряд беше 3.7 А, след 12 часа 1.2 А, но акумулаторът не беше още зареден (според индикацията на зарядното)
- зарядното "светна" за готов акумулатор след още 4 часа заряд
Днес ще оставя акумулатора на автоматичното зарядно до обяд, гледам че зарядното "надува" батерията до 14.6 В, спира заряда докато напрежението спадне на 13.8 В и отново "надува" до 14.6 В
Мисля, че акумулаторът е напълно зареден, все още е жив и се надявам да ме изкара поне 4-5 години. Естествено ще проверявам периодически какво прави динамото, а профилактично ще дозареждам акумулатора пролет и есен
Некои теми немат довършване докато не ги заключат.
Имаш ли в предвид, че тока, който си измерил зависи от това с какво си измерил.
Мен ме домързя да се разходя за амперклещите и три пъти, с три налични мултицета, свързвани последователно на акумулатора измерих различни стойности на зарядния ток. Това съм описал в темата за необслужваемите акумулатори в последните постове дето със сина изтървахме Бош Силвър до показание 0 V. И живна Боша, но не съм проверявал по ква технология е. Ако се съди по наименованието треба да е сребърна :-D
radius - майстор
Сребърна му е кутията само :razz
Antonii - специалист
Силвър е просто търговско наименование, като и бензина 100 октана.
И идеята е да събуди в потребителя нужните асоциации, както и действително се получава.
kaio - напреднал
съб фев 15, 2020 7:10 ampreslav написа:

Днес ще оставя акумулатора на автоматичното зарядно до обяд, гледам че зарядното "надува" батерията до 14.6 В, спира заряда докато напрежението спадне на 13.8 В и отново "надува" до 14.6 В
Имам и такова зарядно. Когато започне да цикли, слагам лампа 2-3 вата, паралелно на акумулатора. Когато зарядното подаде напрежение, времето за зареждане се удължава, а когато напрежението спре, лампата разрежда акумулатора. Така започва десулфатизация , но са нужни дни работа в този режим.
ESPACE - майстор
Bosch Silver S3 i S4 не, но за премиума им S5 пише че съдържа и сребро в плочите.
preslav - майстор
съб фев 15, 2020 9:26 amkozl написа:
Некои теми немат довършване докато не ги заключат.
Имаш ли в предвид, че тока, който си измерил зависи от това с какво си измерил.
Мен ме домързя да се разходя за амперклещите и три пъти, с три налични мултицета, свързвани последователно на акумулатора измерих различни стойности на зарядния ток. Това съм описал в темата за необслужваемите акумулатори в последните постове дето със сина изтървахме Бош Силвър до показание 0 V. И живна Боша, но не съм проверявал по ква технология е. Ако се съди по наименованието треба да е сребърна :-D
Не споря, че измерения ток зависи от прибора, но говоря за един и същи прибор, едно и също зарядно, един и същи акумулатор, но измервания правени в началото на заряда и почти в неговия край.
Съвсем нормално е автоматичното зарядно да не тръгне на напълно разреден акумулатор - имал съм случай, в който зарядното "разпознава" 12 волтов акумулатор като 6 волтов поради дълбокото разреждане.
Иначе Силвър не е само търговски трик, докато рових за Са-Са акумулаторите попаднах на информация, че технологията на изработване на решеткте на плочите включва и минимални количества сребро, отделен е въпросът кой си го е спестил или само написал на етикета.

Тема "За Ca-Ca акумулаторите" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: