Всички имаме коли, нали ?
zz_stefanov - майстор
Прав си :)
Hoвoceлckи - майстор
нед фев 16, 2020 2:45 pmzz_stefanov написа:
Лично съм го пробвал с постояннотокови амперклещи... Мит е, че късите разстояния не го дозареждат. Ако системата е в изправност, на първия светофар заряда се е възстановил. Отделно в акумолатора има достатъчно заряд за много стартирания.
Какво си пробвал с амперклещите? Да вземе да го пробвам и аз. Аз виждам някакъв ток протичащ някакво време. Колко кулона обаче? Моите клещи не могат да ми кажат това. Не изключвам да има и такива. Някой би ли показал?
А зареждането е процес със затихване - в началото бурно протичащ, в последствие с повишаване на заряда (и съответно напрежението на полюсите му) интензивността (големината на зарядния ток) спада. Нещо да речем като полуразпада при радиоактивните ...
Акумулатора има капацитет за някакво количество стартове. Но "малко" зависи от колко "тежки" са те. Някога Москвичът ми палеше от "четвърт". Фиестата после - винаги след петия оборот. За дизелите ...
Недозареждането се наслагва. В студа акумулатора се и саморазрежда. Да не говорим за всякакви утечки ...
Та проверката не е за пренебрегване, поне при някои ...
zz_stefanov - майстор
Ми когато зарядния ток стане нула, не можеш ли да твърдиш че заряда приключва. Вярно, ще ми кажеш, че може да е недозареден защото напрежението е ниско, е и него съм мерил. Щом алтернатора (в т.ч. и регулатора) е наред и колата никога не създава проблем с паленето и при студ, за какво да посягаш към зарядното.
Пак казвам, ако всичко е ОК. Предишната ми кола (таралясник дизел) се застъпа 6 месеца със сегашната, беше зима, карана само три пъти, 5 годишен акумулатор, палеше от първия път. Имал съм проблеми и с алтернатор и стартер, е тогава акумулатора си се разреждаше и не стигаше заряда.
Hoвoceлckи - майстор
Ти карай и неебавай щом считаш, че нямаш проблеми - твоя си работа. То и аз нямам с едната кола. С другата имам "едно на ум" ... и те така :partyman:
preslav - майстор
Не се карайте, няма полза, всеки има своите наблюдения, всеки си е направил изводите, всеки сам преценява кое му е по-изгодно!
Едно време в Москвича ми имаше една бобина като постоянен консуматор, а зимно време се добавяше вентилатора на купето - "динамото" зареждаше с 14.6 В, амперметърът падаше почти до 0 след 5 мин. работа на мотора. Дойде бензиновата криза, колата се караше от дъжд на вятър и акумулаторът "паткяса" на третата година. Следващият акумулатор го карах 7 години, плочите изтъняха до такава степен, че се разместиха и едната клетка окъси - след "нежната" намеса на един стар акумулаторджия, клетката се възстанови и акумулаторът отиде с една Латвия (там не знам колко е изкарал). Последният акумулатор (монбатски) си отиде бадева, на втората година от експлоатацията му бракувах колата, акумулаторът стоя в къщи няколко месеца и когато реших да го подаря на един авер се оказа, че е издъхнал.
Сегашната кола (Рено) има електрически подгрев на купето (1800 Вата), подгрев на накалните свещи (4 бр. Х 17 А), които работят дори след запалването на двигателя, подгрев на задното стъкло + подгрев на огледалата, кара се нон стоп на фарове, има купчина електронни блокове, обичайният режим на каране е 6 км. (10-15 мин.) в едната посока, престой 2-3 дена, 6 км. в другата поска, престой 5-6 дена и така цяла зима. Не мога да виня франсетата, че не са разчитали колата да се кара по този начин и не са счели за необходимо да сложат 300 амперов генератор, който да покрива всички постоянни консуматори, че да му остава ред да зарежда и полузареден акумулатор.
Бях длъжен да предупредя, че масово акумулаторите в магазините са недозаредени (залежали) и е добра идея преди слагането на колата да се прекарат през зарядно.
Темата излезе извън заявката си - няма им нищо на Са-Са акумулаторите, напълно подходящи са си за всякакви автомобили (стари и не съвсем), въпросът е на акумулатора да не се гледа като на торба с боб и да не се вярва пркомерно на "добросъвестните" търговци.

Тема "За Ca-Ca акумулаторите" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: