изпадна ми гърненцето, насред пътя, на един прелез. явно му е било дошло времето. смених го с ново, и нали съм си уник, махнах и катализатора сега колата ми работи на празен ход с много по-ниски обороти, понякога даже сама гасне. казаха ми че трябвало да се "шунтира" ламбда сонда. някакви идеи, някои друг препатил????
Всички имаме коли, нали ?
jacko
- специалист
3 мнения в "катализатор"
masteradmin
- майстор
- Мнения: 2565
Ами как се шунтират датчици ? Отрязваш го и или изолираш проводниците (имитираш безкрайно голямо съпротивление) или ако не стане ги даваш на късо (безкрайно ниско съпротивление). И ако и това не стане, отиваш на сервиз с думите: Абе там едни ...... от един форум как ме преебаха ......
jacko
- специалист
- Мнения: 65
В повечето автомобили ламбда-сондата е монтирана на изходящият тракт до катализатора. В този случай катализаторът не може да влияе на работата на датчика, въпреки, че има обратна зависимост и тя се заключава в това, че системата за впръскаване на гориво регулира горивната смес така, че да няма преобогатяване и по този начин увеличава срокът на служба на катализаторът. Някои собственици самостоятелно заменят излезлият от строй катализатор с резонатор/гърне/ и изключват ламбда-сондата. В този случай ECU работи по усреднено значение и не може да обеспечи оптимално приготвяне на състава на горивната смес. Освен това да се постигне ниско ниво на съдържание на СО в изходните газове на такива автомобили е много проблематично.
Често в такива случаи след изключване на акумулатора работата на двигателя става неустойчива и не винаги може да се оптимизира дори и след значителен пробег на автомобила, т.к. не във всички ECU има система за корекция на режимите съхранявани в оперативната памет и при изключено захранване ECU загубва тези данни. Възстановяването на тези данни може да е по-скъпо от стойността на нов катализатор заедно с О2.
Липсата на контрол на датчика може да доведе до неговото пълно разрушение, а неговата основа е съставена от керамични пластини.
Най-сериозното последствие от изключена ламбда-сонда може да е излязъл от строя двигател. т.к. на много автомобили от разхлабен ремък на ангренажа (а и не само ) могат да не са затворени изпускателните клапани в началото на обратният ход на буталото. В този момент има много голяма вероятност от попадане на керамика в горивната камера, оттам нататък не е трудно да се досетите какви са последствията.
Ако сте решили да заменяте катализатора с резонатор/гърне/ или просто да го махнете, не трябва да изключвате ламбда-сондата, а ако и тя е излязла от строя, то поставете нов датчик.
В автомобилите където ламбда-сондата е поставена на катализатора, работата става още по-сложна , т.к. О2 контролира вече очистените газове. В този случай , ако е махнат катализатора ( даже ако е запазен О2), да се постигне оптимална работа на двигателя е много трудно, т.к. програмата на ECU може да не е разчетена за по-„замъсени” изходни газове и често ги възприема като неизправност на ламбда-сондата.
Често в такива случаи след изключване на акумулатора работата на двигателя става неустойчива и не винаги може да се оптимизира дори и след значителен пробег на автомобила, т.к. не във всички ECU има система за корекция на режимите съхранявани в оперативната памет и при изключено захранване ECU загубва тези данни. Възстановяването на тези данни може да е по-скъпо от стойността на нов катализатор заедно с О2.
Липсата на контрол на датчика може да доведе до неговото пълно разрушение, а неговата основа е съставена от керамични пластини.
Най-сериозното последствие от изключена ламбда-сонда може да е излязъл от строя двигател. т.к. на много автомобили от разхлабен ремък на ангренажа (а и не само ) могат да не са затворени изпускателните клапани в началото на обратният ход на буталото. В този момент има много голяма вероятност от попадане на керамика в горивната камера, оттам нататък не е трудно да се досетите какви са последствията.
Ако сте решили да заменяте катализатора с резонатор/гърне/ или просто да го махнете, не трябва да изключвате ламбда-сондата, а ако и тя е излязла от строя, то поставете нов датчик.
В автомобилите където ламбда-сондата е поставена на катализатора, работата става още по-сложна , т.к. О2 контролира вече очистените газове. В този случай , ако е махнат катализатора ( даже ако е запазен О2), да се постигне оптимална работа на двигателя е много трудно, т.к. програмата на ECU може да не е разчетена за по-„замъсени” изходни газове и често ги възприема като неизправност на ламбда-сондата.
Тема "катализатор" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!