Всички имаме коли, нали ?
jacko - специалист
изпадна ми гърненцето, насред пътя, на един прелез. явно му е било дошло времето. смених го с ново, и нали съм си уник, махнах и катализатора :( сега колата ми работи на празен ход с много по-ниски обороти, понякога даже сама гасне. казаха ми че трябвало да се "шунтира" ламбда сонда. някакви идеи, някои друг препатил????
masteradmin - майстор
Ами как се шунтират датчици ? Отрязваш го и или изолираш проводниците (имитираш безкрайно голямо съпротивление) или ако не стане ги даваш на късо (безкрайно ниско съпротивление). И ако и това не стане, отиваш на сервиз с думите: Абе там едни ...... от един форум как ме преебаха ...... :lol: :lol: :lol:
jacko - специалист
В повечето автомобили ламбда-сондата е монтирана на изходящият тракт до катализатора. В този случай катализаторът не може да влияе на работата на датчика, въпреки, че има обратна зависимост и тя се заключава в това, че системата за впръскаване на гориво регулира горивната смес така, че да няма преобогатяване и по този начин увеличава срокът на служба на катализаторът. Някои собственици самостоятелно заменят излезлият от строй катализатор с резонатор/гърне/ и изключват ламбда-сондата. В този случай ECU работи по усреднено значение и не може да обеспечи оптимално приготвяне на състава на горивната смес. Освен това да се постигне ниско ниво на съдържание на СО в изходните газове на такива автомобили е много проблематично.
Често в такива случаи след изключване на акумулатора работата на двигателя става неустойчива и не винаги може да се оптимизира дори и след значителен пробег на автомобила, т.к. не във всички ECU има система за корекция на режимите съхранявани в оперативната памет и при изключено захранване ECU загубва тези данни. Възстановяването на тези данни може да е по-скъпо от стойността на нов катализатор заедно с О2.
Липсата на контрол на датчика може да доведе до неговото пълно разрушение, а неговата основа е съставена от керамични пластини.
Най-сериозното последствие от изключена ламбда-сонда може да е излязъл от строя двигател. т.к. на много автомобили от разхлабен ремък на ангренажа (а и не само ) могат да не са затворени изпускателните клапани в началото на обратният ход на буталото. В този момент има много голяма вероятност от попадане на керамика в горивната камера, оттам нататък не е трудно да се досетите какви са последствията.
Ако сте решили да заменяте катализатора с резонатор/гърне/ или просто да го махнете, не трябва да изключвате ламбда-сондата, а ако и тя е излязла от строя, то поставете нов датчик.
В автомобилите където ламбда-сондата е поставена на катализатора, работата става още по-сложна , т.к. О2 контролира вече очистените газове. В този случай , ако е махнат катализатора ( даже ако е запазен О2), да се постигне оптимална работа на двигателя е много трудно, т.к. програмата на ECU може да не е разчетена за по-„замъсени” изходни газове и често ги възприема като неизправност на ламбда-сондата.

Тема "катализатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: