Всички имаме коли, нали ?
ZMeyGorianin - майстор
Някой знае ли какво е налягането на горивоподкачващата помпа на Форд транзит, 2.5Д, атмосферен, 1993 г.?

Положението е следното: двигателя пали нормално, но липсват високите обороти и няма мощност.
Заради смотана нафта - май някакъв биодизел, който ми наляха преди 3 г. /буса не беше каран от тогава/ се получиха посочените симптоми.

Какво направих досега:
- Сваляне, източване и миене с гореща вода и водоструйка на резервоара. Вътре имаше бучки от някаква кафява и лепкава твърда смола.
- Продухване с компресор на сондата /излезе доста голямо парче от смолата/ и тръбите от резервоара до ГПВН-то.
- Нов горивен филтър /стария беше наблъскан със тази смола/, заредено с 20 л. свежа нафта.
- Прозрачни тръбички на вход/изход подкачваща помпа и излишното гориво от ГПВН-то.

На теста, след стартиране, нямаше разлика в работата на двигателя - при форсиране се наема за 2-3 сек. и после оборотите падат. Прозрачните тръби на подкачващата помпа са пълни, но на тази след ГПВН-то няма почти нищо. Предполагам, че нагнетателения клапан на подкачващата помпа не държи от тези смоли, но е капсулована и не мога да я проверя.

Та съм решил преди да се хвърля на нова помпа, да проверя налягането на старата - за целта ще приготвя един тройник с манометър.
:partyman:
Andri01 - майстор
"...но на тази след ГПВН-то няма почти нищо.." Имаш в предвид тръбичката за обратното гориво? Помпата трябвало да има невъзвратен клапан. Предполагам е центробежна и е с ниско налягане. Сложи изходящата тръбичка в бутилка и я пусни да поработи,така ще разбереш .
kartechar - специалист
Помпата е центробежна, но нагнетява на 250 атмосфери. Наличието на въздух в маркуча за обратна нафта не вещае нищо добро. Тъй като работи на голямо налягане, с времето пада циментацията на гърбичния вал с всички произтичащи последствия от попадналите в помпата стружки.
Andri01 - майстор
"горивоподкачващата помпа" За тази помпа става въпрос, не за ГПВН помпа!! За нея писах,че е центробежна.
nikolson - майстор
Ако горивопроводите са чисти, големият враг на дизелите е въздухът. Има ли "кавитация" (мехурчета) след ГНП, или просто няма гориво? Закачане на стенд е най-добрият вариант да разбереш.
ZMeyGorianin - майстор
Помпата трябвало да има невъзвратен клапан
Няма невъзвратен клапан нито цедка и на двата банджо болта.

Днес подадох гориво директно на ГПВН - няма разлика в работата - оборотите не се вдигат повече от средни. Появи се гориво в изходящата /обратна/ към резервоара тръба. Но може и да е от гравитация, заради по-високо разположения външен резервоар.
В същото време свалих подкачващата помпа и с потопени в съд с бензин вход/изход започнах да помпя ръчно. Трети път сменям бензина и още излиза онази лепкава гняс. Обаче забелязах, че при обратния ход на щока горивото от нагнетателната тръба се връща към помпата - при смукателната си стои.
Утре са на дневен ред дюзите. Забелязах, че при форсиране не се усещат пулсации на тръбите ВН към 3 и 4 дюза. И продължава да пуши бяло.

Има ли някаква тънкост при ваденето на дюзите? Гледах клип, че се сваля смукателния колектор и с отвертка се напъва в един жлеб под входящия щуцер на горивото. При мен обаче не мърдат по този начин.

Тема "Налягане на горивоподкачваща помпа Форд транзит" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: