Някой знае ли какво е налягането на горивоподкачващата помпа на Форд транзит, 2.5Д, атмосферен, 1993 г.?
Положението е следното: двигателя пали нормално, но липсват високите обороти и няма мощност.
Заради смотана нафта - май някакъв биодизел, който ми наляха преди 3 г. /буса не беше каран от тогава/ се получиха посочените симптоми.
Какво направих досега:
- Сваляне, източване и миене с гореща вода и водоструйка на резервоара. Вътре имаше бучки от някаква кафява и лепкава твърда смола.
- Продухване с компресор на сондата /излезе доста голямо парче от смолата/ и тръбите от резервоара до ГПВН-то.
- Нов горивен филтър /стария беше наблъскан със тази смола/, заредено с 20 л. свежа нафта.
- Прозрачни тръбички на вход/изход подкачваща помпа и излишното гориво от ГПВН-то.
На теста, след стартиране, нямаше разлика в работата на двигателя - при форсиране се наема за 2-3 сек. и после оборотите падат. Прозрачните тръби на подкачващата помпа са пълни, но на тази след ГПВН-то няма почти нищо. Предполагам, че нагнетателения клапан на подкачващата помпа не държи от тези смоли, но е капсулована и не мога да я проверя.
Та съм решил преди да се хвърля на нова помпа, да проверя налягането на старата - за целта ще приготвя един тройник с манометър.
Положението е следното: двигателя пали нормално, но липсват високите обороти и няма мощност.
Заради смотана нафта - май някакъв биодизел, който ми наляха преди 3 г. /буса не беше каран от тогава/ се получиха посочените симптоми.
Какво направих досега:
- Сваляне, източване и миене с гореща вода и водоструйка на резервоара. Вътре имаше бучки от някаква кафява и лепкава твърда смола.
- Продухване с компресор на сондата /излезе доста голямо парче от смолата/ и тръбите от резервоара до ГПВН-то.
- Нов горивен филтър /стария беше наблъскан със тази смола/, заредено с 20 л. свежа нафта.
- Прозрачни тръбички на вход/изход подкачваща помпа и излишното гориво от ГПВН-то.
На теста, след стартиране, нямаше разлика в работата на двигателя - при форсиране се наема за 2-3 сек. и после оборотите падат. Прозрачните тръби на подкачващата помпа са пълни, но на тази след ГПВН-то няма почти нищо. Предполагам, че нагнетателения клапан на подкачващата помпа не държи от тези смоли, но е капсулована и не мога да я проверя.
Та съм решил преди да се хвърля на нова помпа, да проверя налягането на старата - за целта ще приготвя един тройник с манометър.