• 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 58
Всички имаме коли, нали ?
Svetoslavoff1 - майстор
нед юни 04, 2023 7:31 amschuldiner написа:
Абе забелязвам, че тези, дето много разбират от коли, все дараци карат :-D Абсолютно важи и за разбирачите от жени... как пък един път не им завидях за избора!
Индианец, гледай Човека! Свестните хора са склонни да продадат старата си кола евтино и без да крият недостатъците, само и само да не я дават на скрап. За тях също е важно да им се покажеш свестен и да се грижиш за колата им.
Ей на, в момента жената пътува от София с "нова" Хонда Сивик. Знам само, че е червена с четири врати газ/бензин. Продавачът е приятел на приятел - друго не ми трябва да знам. За 1500 лв. ще кажеш егати риска. Не сме се пазарили, не сме искали оглед при механик... На тръгване й натоварил 4 лети джанти с 2-годишни зимни гуми :-D Все ще изкара няколко години търкаляне по плажовете...
Да се пробере по живо по здраво, а ти се приготви за "придружаващите" харчове - обувки в тон с колата, чанта/и в тон с колата, тоалети, летни и зимни в тон с колата. :) Шегичка, разбира се. На хубави места да ви води колицата!
LazarGanev - "Велик майстор"
нед юни 04, 2023 7:31 amschuldiner написа:
Абе забелязвам, че тези, дето много разбират от коли, все дараци карат :-D Абсолютно важи и за разбирачите от жени...
Е, то това си е открай време, може би защото ги кефи да лежат под тях (жените, пък и колите). Помня в детството си, че сред всеки уважаващ себе си майстор си купуваше Москвич на старо, щото и му разбира и може да го настройва, регулира, бъзика... Към ладите гледаха с насмешка - женска кола :-D . Ма той и Индианеца май влиза в категорията на майсторите :cool: Свако ми, лека му пръст, минаваше за махленски майстор, оправяше колите на всички комшии и познати, си беше взел през 70-те Москвич 407 на старо и много се гордееше с него. Братчеда ми се е хвалил, че тати му веднъж на широкия път (бяха пуснали Хемус) вдигнал 100! Нашите, щот нищо не разбираха от техника, по същото време си взеха нов Полски Фиат 125Р и "майсторите" им се присмиваха - "карай Фиат, да те е яд". Е, свакото през 80-те смени 407 с дефорциран и го кара до края на живота си
kr1100 - майстор
съб юни 03, 2023 11:18 pmhidrazin написа:
съб юни 03, 2023 10:47 pmkr1100 написа:
E какво са му на годините ?
......Ми ЧЕТВЪРТ ВЕК. То хората и жените си не ги използват толкоз време бе. :-D
.....Чугунен блок не мое да се мери с халуминиев + КАЧЕСТВЕН Никасил + читави горива.
Нито като тегло, нито като топлопроводимост, нито като издържливост.
Разбира се с условия - правилни горива, масла и поддръжка.
Ама то важи и за Чугуния... :?
Моята е 1998г и не смятам да я сменям. Купена за 1210 евро през далечната 2011г на 159 к км. Оттогава още 284 к км на газ. Масло не проверявам , смяна на 12 к км., за разлика от някои с модерния никасил и разход 1 л масло на 1000 км.
2 г. беше като линейка и до Турция ходи на кибер ножа.
:partyman:
Последна промяна от kr1100 на нед юни 04, 2023 8:27 pm, променено общо 1 път.
Всеки (почти) зверски натоварен (и тежък) и издържлив мотор е с чугунен блок.
Справка- М на БМВ, легендарните RB на Нисан, старите на C и F на Рено и т.н.
Има някои изключения, (SR от Нисан) които все пок не могат да се похвалят с постигнатото от чугуна.
Предимството на алумина и никасила е в по малките емисии. Всеки грам надолу е в полза, за да се постигат нормите.
Толкос! Хахаааа!
hidrazin - майстор
нед юни 04, 2023 12:01 amIndianec 2 написа:
Всеки с възможностите си.
Лошо няма. Повечето сме така.
нед юни 04, 2023 12:01 amIndianec 2 написа:
...чак роб на колите не съм.
И правилно. За т'ва гледаш да има гуми и после хвърляш.
нед юни 04, 2023 12:01 amIndianec 2 написа:
...Предпочитам газ/бензин, ...
...ДИЗЕЛ.
:partyman:
Немците отдавна са сметнали, че границата е някъде около 50 х.км.
Над тях, годишно- дизел
Надолу- бензин.
Това бяха времената, когато нафтата беше доста по еФтина от бензина. Сега е различно, та вероятно километрите са нагоре.
Същите хора са изчислили, че всеки един студен старт, на дизелов автомобил, струва 7 марки, през деветдесетте. На бензиновият под половината.
Освен това, бензиновата кола върви и с пропан-бутан. Повечето са безпроблемни за газификация, изключая някои съвременни "качествени" мотори, където е спестен много материал. Това е още една препратка към чугуна, ама ае.

Индианец, нямам бензинов автомобил, който да не съм газифицирал. Включително и един C1J788 мотор, който задължително трябваше да се кара със старият 98+ етилиран бензин. Вече няма такива бетнзини.

Бензин/Газ.
hidrazin - майстор
нед юни 04, 2023 8:56 amkr1100 написа:
Моята е 198г и не смтам да я сменям. Купена за 1210 евро през далечната 201г
:shock: :? Нещо бъркаш. Преди 1800 години нямаше Евро.
Вероятно си я купувал с римски денари или по-скоро сестерции. :-D
нед юни 04, 2023 8:56 amkr1100 написа:
Масло не проверявам , смяна на 12 к км., за ралика от някои с модерния никасил и разход 1 л масло на 1000 км.
А сега сериозно - в момента съм с блок и глаава от алуминиеви сплави. Не знам дали е с втулки, никасил, алусил или подобните му.
По спецификация маслото се сменя на 12 месец или 20 000км.
Аз го сменям на 15 000 поради опасения за качеството на маслата в БГ.
При смяната - колкото налял, толкова и източил. Първия ми мотор който не яде масло за разлика от предишните чугуниеви. :-D
нед юни 04, 2023 9:21 amТрифон П.Трифонов написа:
Всеки (почти) зверски натоварен (и тежък) и издържлив мотор е с чугунен блок.
Справка- М на БМВ, ...
BMW M52 - халуминиев блок (без тези за САЩ и Канада заради калпавите им горива тогава) с Никасил който през 1998-ма заменят със стоманени втулки
BMW M60 - халуминиев блок и глава като цилиндрите са покрити с Никасил който после заменят с Алусил
BMW M62 - халуминиев блок и глава като цилиндрите са покрити с Алусил
:-D Толкус за великите М на BMW
Никасил или Алусил и блокове от халумин - Lotus Esprit Turbo 2.2, Maserati Biturbo 2.0 V6, Porsche 911, 924, 928, 944, 968..., Porsche Cayenne V8, BMW N52 I6 .....
Та те така...
Трифуне, тежките и натоварени мотори ги слагат на трактори, камиони, багери... Аз искам да карам кола. :-D
:partyman:
нед юни 04, 2023 12:19 pmhidrazin написа:
Ади вееее, хахааа!!!
Под М имам предвид моторите поставени на М Power.
Няма са прайш на тутманик, чееее........хихиииии!
Кой ше изкара 1500 коня от 4 цил. 1.5см3 от Алуминиев блок и да кара едно състезание?
Сичко тва, къде си го цитирал, е просто комерс. Коментират ги като мотори с детски болести, за отстраняване, а по форумите да не говорим кво чудо е. И по сервизите.
Мазерати с 2000см3 мотор е страшна раота!!!
Споменавам доказани мотори във времето и по пистите.

Я кажи и за другите, дето споменах или само тук намери вратичка?!
Да не си кривим душите, А!
hidrazin - майстор
нед юни 04, 2023 12:47 pmТрифон П.Трифонов написа:
Кой ше изкара 1500 коня от 4 цил. 1.5см3 от Алуминиев блок и да кара едно състезание?
Предполагам говориш за дъртия мотор BMW M12/М13 с турбо на базата от М10 от 1961-ва?
Първа победа с тоя двигател е в Голямата награда на Мексико 1986-та. И ПОСЛЕДНАТА за двигателите на BMW. :-D
Тоя мотор се оказва пълно дърво - нещо типично за BMW.
Редовни взривявания на двигателя и турбото, прекален разход на гориво и класически страдания от прегряване - както вече писах за чугунените блокове.
Днешно време във F1 не знам някой да използва блокове от чугун макар да не са забранени но и не съм търсил.
Ако знаеш за такъв ще ми е интересно да попрочета за такъв.
Сегашните блокове във F1 са основно от ковани алуминиеви сплави.
Е, сега блоковете нямаше да бъдат и от халуминиеви сплави но композитните материали и композити с метална матрица са забранени от FIA.
:partyman:
lyubohar - майстор
Някога,някъде бях чел,че изкупували дърти блокове от БМВ и ги ползвали за изработка на състезателни двигатели.
Иначе не мога да се начудя на мазохизма да си купиш кола на 20+години.Аз лично купувам само нови коли.Карам 10-12г.и пак нова.Вече съм пенсионер и пак се справям с изплащането.Не е толкова трудно.Спестяват се маса пари от ремонти.Да не говоря за нерви и инциденти.
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 58

Тема "RENAULT SCENIC" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: