Всички имаме коли, нали ?
vencil - специалист
Светлините са Philips DRL 9 https://www.philips.bg/c-p/12831WLEDX1/ ... ing-lights количката е i10 https://www.auto-data.net/bg/hyundai-i1 ... 67hp-13878
Вече са монтирани и работят НО имам кахъри с това да ги накарам да изгасят след пускане на фаровете. Има схема не е сложно
Изображение

но имам големи съмнения че колата се управлява по "-" и май по този начин нещата се променят.
Фактически как мога да разбера по "+" или "-" се управлява инсталацията :?: . Примерно конектора на фара е с 8 пина (крушка, габарит, мигач и машинка) когато дам на контакт без да съм включил фаровете трябва ли да има някъде напрежение или не . Фактически оранжевият кабел е за габарита и предполагам че трябва да се свърже към плюса на габарита ако не бъркам де, да ама ако по него постоянно има напрежение когато колата е на контакт какво правя тогава.
kuger - майстор
Някъде бях чел, че на азиатките светлините се управляват по минус.
MamaMy - майстор
По тази причина е сложен синия кабел. Масата е отделно от минуса. Ако си ги вързал заедно, това ти е грешката. Масата е към купето, минуса е на клемата.
Отделно на това сигнала от габарита (оранжев) е даден без поляритет. Това значи, че се хваща управляващия, а не + на габарита.
kozl - майстор
В описанието на дневните светлини пише ли, че проводника към светлините трябва да е "+" или "-".
Според мен трябва да разбереш какво гаси дневните на Philips-а, плюс или минус.
След това да решиш какво да гаси дневните: габарити, къси и дълги. С габарити ще стане по-лесно, защото за късите и дългите или ще трябва т 2 релета или схема на ел.инсталацията на МПС-то.
Ако решиш, че ще се гасят от габарити, проверяваш на буксата какво се прекъсва от превключвателя за габарити плюса или минуса. За целта ще ти трябва пробна лампа за 12V.
Направи проверка по пиновете при закачен единия проводник на лампата към минус и при включено и изключено положение на габарити. После същата проверка при закачен проводник на лампата към плюс. Ако откриеш вариант където лампата ще свети в синхрон с превключвателя за габарити, там трябва да свържеш проводника на дневните светлини за гасенето им.
В зависимост от това дали Philips-а реагира само на + и габаритите се палят с комутиране на минуса, може да се наложи употреба на реле, на което бобината се свързва там където е светнала пробната лампа, а контактите НЗ се свърават към към плюса и към проводника към Philips-а.
kozl - майстор
чет ное 11, 2021 12:58 pmMamaMy написа:
По тази причина е сложен синия кабел. Масата е отделно от минуса. Ако си ги вързал заедно, това ти е грешката. Масата е към купето, минуса е на клемата.
Отделно на това сигнала от габарита (оранжев) е даден без поляритет. Това значи, че се хваща управляващия, а не + на габарита.
Може и да си прав за синия кабел, но не мога да вдена какво е значението дали синия е към купето или към минуса ако колата е с шаси към минуса :?
MamaMy - майстор
Ако комутацията на фаровете е по (-), няма нужда от друго реле. Синия кабел се връзва на (+) и комутацията се получава като на кола с обратна полярност :wink:
vencil - специалист
Така... , за оранжевият кабел пише ( Докоснете всеки щифт на конектора с оранжевия кабел. Контролната кутия идентифицира захранвания кабел, като изключи LED DayLight 9), замерих кой е кабела под напрежение при включен габарит и там запоих жичката. Вече всичко работи както трябва, въпреки че се позагледах по хорските коли и масово светят дневни + фарове а до колкото знам е забранено ама явно КАТ не го смятат за проблем. Аз самият исках да ги свържа към късите за да имам габарити (заради задните)+ дневни но не искам да им давам повод за заяждане че за глупости не ми се разправя.

Друго което ми направи впечатление е че когато + е директно свързан към акумулатора при изгасяне на двигателя дневните продължават да светят (5, 10, 15сек. и повече в зависимо от това колко е работил двигателя и какво е напрежението при гасенето на двигателя) изключват на 13V май. При бушоните имам DRL букса която подава напрежение само когато е на контакт че свързах модула към нея. Сега като дам на контакт дневните присвяткат като светкавица на фотоапарат са :lol: , явно някакво реле се задейства вътре в модула :? .

Иначе самите дневни светят изключително ярко (имам усещането че се забелязват по-добре от късите), друго когато си близо пред колата 10-тина м. трябва да клекнеш за да видиш истинската им яркост но с отдалечаването яркостта започва да се вдига на горе (това е готино защото няма да блести в отсрещната кола когато те приближава) рефлектора добре са го измислили от Филипс.

Тема "Свързване на DRL (дневни светлини)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: