Всички имаме коли, нали ?
vencil - специалист
Някой правил ли сам тази гимнастика и как се е справил? Аз нещо се лутам и не откривам правилната настройка, а не е възможно да няма правилен начин.

Изображение
По тази схема като че ли е приличен резултата но пък дава огромна разлика във височината изчислена спрямо този 1% който е маркиран на фара.
По формулата за 7м ми излиза 38 см. а по маркировката на фара (1%) трябва да е 66см. и къде е истината, на око както ти харесва или..... :?

Само да уточня че повече пари за регулиране на фаровете не давам, ходил съм в сервиз на Хюндай (понеже колата е такава) платил съм 30лв. и резултата беше че на извънградско едвам карах с 40. Направих си графика пред нас по формулата от снимката (моят резултат е 38) а те ми бяха настроили фаровете на 1см. :lol: . Натаманих ги по моите сметки (нямах време да се занимавам с тях щото имах пътуване), след това ходих и направих рекламация ТЕ провериха фаровете и казаха че били добре.
brum - майстор
Редовно си регулирам фаровете сам.

За целта коридора на подземните гаражи и лазерна или ултразвукова ролетка.

1) Слагам колата на Х метра (примерно 5) от стената. Волана гледа напред.
2) Намирам къде отива допирателната по левите и десните гуми на стената срещу колата и я бележа. Става лесно с лазера на рулетката или просто със залягане и гледане.
3) По двата белега на стената си маркирам къде гледат странично фаровете. Примерно разстояние между двата белега 1.5 метра, разстояние между двата фара 1.1 метър. Меря по 20см вътрешно спрямо белезите и маркирам вертикалата.
4) Вземам разстоянието от точка 1 и смятам 1.2% от него. За 5 метра това са 6см.
5) Меря височината на петното на фаровете непосредствено пред колата и от него изваждам разстоянието от точка 4. Това е височината където трябва да иде чупката която правят фаровете на стената. Бележа и нея на стената.
6) Вдигам капака и почвам да въртя реглажните болтове на фаровете докато всеки фар светне там където е маркирано. Чупката на това дето му викат репери (според схемата в предишният пост) трябва да е точно на зададената точка.

И като детайл - ако колата има копче за регулиране на височината на фаровете го давам на едно преди най-високата позиция. Като седнат двама души отпред и най-високата позиция идва правилната. Като почне да се товари отзад сваляш така, че линията на фаровете да е по-ниска. В града карам често на най-ниската позиция. За извънградско е видимо дали фаровете светят нагоре или надолу.
vencil - специалист
Значи си ги направил по маркировката на фара, моите ще ги направя на 1% (толкова е моята) и ще видя как е и ако се наложи ще ги свалям по малко докато улуча точната височина. Явно тази формула не е точна въпреки че много хора я ползват.
brum - майстор
Хм, върти ми се, че 1.2% е стандарт. Но това са подробности.

h е = H - L * наклона.

Или в цифри (при L = 500cm и H = 80см): h = 80см - 1.2% от 500см = 80см - 6см = 74см.

При 1% h ще е 75cm.
radius - майстор
И аз съм любител на процентите, но в случая ги неглижирам.
Намирам си стена и равно пред нея. Десния го правя да е съвсем леко вдясно, и мааалко над левия, всичко е на око като гледам все пак лъча да слиза надолу :wink: . Т.е. търси се максимално дълъг лъч. Важно е фаровете да режат добре снопа отгоре, за да не заслепява насрещните.
После се кара вечер и ако мигат насрещните се свалят фаровете, докато спрат да мигат :lol: :lol: .
Доста научно подхождам, както се вижда.
ky-kyy - майстор
пон ное 29, 2021 3:23 pmradius написа:

После се кара вечер и ако мигат насрещните се свалят фаровете, докато спрат да мигат :lol: :lol: .
Доста научно подхождам, както се вижда.
Точно това е истината :supz: Ебем ти и формулите, кога заслепяваш отсрещните :)
kr1100 - майстор
От какъв зор цялата галимация? Заводаки са регулирани.
Не си слагаш джанти и гуми на кенефа 17- ки след като е предназначена за 14 или 15", не се блъскаш челно да си строшиш фаровете , не слагаш някакви измислени фарове. Не слагаш електрожени /ксенони/ не по предназначение.
Оф на прегледите гледат фаровете / ходя при познат на ФТП о питам - как са трябва ли регулиране / Ако трябва действай.
А тия новите пластмасарии /похлупаци на фаровете трябва да се полизат своевременно, че стават матирани с времето и песъчинките.
lyubohar - майстор
Да,наистина много приказки за нещо просто.
Казаха-спираш колата пред някоя стена и регулираш.
И аз използвам подземния ни гараж.
Освен това-няма значение какви гуми ползваш-14-ки,15-ки,17-ки.
Външният им диаметър трябва да е еднакъв.
Ако пък не е-значи трябва да се сменя част за километража.

Тема "Регулиране на фарове?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: