• 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Всички имаме коли, нали ?
burkov - специалист
Ръчката е фън, ама и колата да става за това. Другото са ала-бала.
И понеже е много яко да караш ръчка, най е сладко да боднеш 6та и да изкараш цялата магистрала нали.

Макар и само десетина кола да са ми минали през ръцете, вече предпочитам автомат.
Удобно е, не се занимаваш. Има всякакви системи за потегляне под наклон, спиране и прочее.
Да, харчи малко повече, но е по-комфортно. В семейството имам два автоматика. Първото DSG на Touran и един дъртанян с 5 скорости на крузер. DSG е по-бързичко, има повечко скорости. Но за 100к почна да се глези.
Сега майсторите казват, че понеже сме изпуснали да сменим масло на 80к, по-добре да не го сменяме изобщо и колкото изкара. Ами доста е тъпо това.
Крузера не знам с какво е, но е на 390к и кутията не е мръднала. Надали и ще мръдне. Обаче е мудничък и бавно сменя и нам си кво си. Дреме ми, нали се возя да пристигна, не да ръчкам постоянно нещо.
И някой се беше изцепил че не можело да се тегли с автомат :lol:
Може да си избере нещо до 3 дона и да го потегля. Коооолкото иска ще го тегля.
На тая кутия на тойотата ѝ закачат и в8 мотор дето тегли почти 4 тона, та така.

Та като цяло и ръчката си има предимства и автомата. Но е до време.
silent - майстор
пет авг 05, 2022 11:11 amКики написа:
чет авг 04, 2022 6:25 pmsilent написа:
Затова пък всяка предавка е с пакет съединители плюс локъпа който се намира в трансформатора и има живот колкото конвенционален съединител...едно фабрично рециклиране на хидротрансформатора е колкото демферен маховик и съединител...
Ето заради такива глупости и небивалици писани по форумите някой "ръчка-джии" намират поле за изява с "железни" аргументи в полза на празните си теории.
Фрикционните првключватели в автоматичната скоростна кутия нямат нищо общо с класическия едно, или многодисков съединител, без значение сух или маслен. Ако познаваш устройството (всъщност по устройство си приличат и от там идва заблудата) и начина на работа на двата възела ще си го изясниш сам, аз нямам намерение. За LOck UP-а на хидрото се отнася долу-горе същото.
Не заблуждавайте хората когато се опитвате да обясните нещо от което хал хабер си нямате.
Аз с радио не мисля да споря жив и здрав....
nork - специалист
пет авг 05, 2022 11:47 amburkov написа:
И някой се беше изцепил че не можело да се тегли с автомат :lol:
Може да си избере нещо до 3 дона и да го потегля. Коооолкото иска ще го тегля.
На тая кутия на тойотата ѝ закачат и в8 мотор дето тегли почти 4 тона, та така.

Та като цяло и ръчката си има предимства и автомата. Но е до време.
Не е да не може, а не е полезно :wink:
Потегли малко с DSGто и после ще плачеш и ти къв боклук е автомата :lol:
Пък и сам си усетил разликата между автомат и роботизирана :weedman:
BLUEPUPIL - майстор
пет юни 10, 2022 3:01 pmfeikot написа:
==== Преди 5 години взех ML - 300 к.с. със СК 7G tronic.====
То това ML си е алабамска версия на 4х4
с 3 отворени диференциала. Голям цирк е.
:)
пет юни 10, 2022 3:01 pmfeikot написа:
===След мерца казвам, че повече в кола
която не е автоматик и не е 4х4 няма да се кача ===
Пробвай ценрален Torsen за асфалт
и три заключващи дифа за offroad.
Без електроника! Добрата стара
механика е безупречна!
:cool:

Автоматичните скоростни кутии имат
само един проблем- много са скъпи.
Затова дори и топ моделите серийно
производство имат орязани „детайли“.

Чакаме потребителя да приеме по-
високата цена на автоматите, че да
се вложат още пари в разработките им.

Ниският клас коли имат АСК, които са
пълен joke. По-добре качествена ръчка.
:wink:
burkov - специалист
Не е да не може, а не е полезно :wink:
Потегли малко с DSGто и после ще плачеш и ти къв боклук е автомата :lol:
Пък и сам си усетил разликата между автомат и роботизирана :weedman:
Няма шанс да плача какъв боклук е автомата, щото тая кола не е направена за теглене и щото и преди казах че кутията е калпава. Но това не значи че не е по-удобно.

А за това дали е полезно или не, след толкова километри и никакви проблеми, не разбирам за кой не е полезно.
Да не говорим, че най-продавания автомобил в света е автомат и се ползва точно за товарене и теглене.
kozl - майстор
Изчетох написаното до тук и не открих отговор в стила на форума.
Обаче и аз нямам отговор, защото с колата, която се вписваше към форума се разделих, а тя беше с ръчна скоростна кутия.
А и в съвременните коли електрониката стана масово натъпкана, та требат и още познания.

И един пример от експлоатация на VW със и без АСК.
Намаляване на скоростта при понижаване на предавката при АСК и с ръчно превключване на скоростите. И при двата двигателя е дизел, комънрейл 2000 см3.
Та при тоя с ръчката се усеща много повече задържащия ефект на двигателя.
Та мисля си, е то зависи и от стила на управление, но дали спирачките на колите с АСК се налага да се обслужват по-често от ръчката или и за това са помислили :?
А спирачния ефект на двигателя с АСК е по-неусезаем от ръчката, но предполагам, че причината може би не е от АСК.
Защото правих експеримент с Партнера с ръчка. Още откак го изкарах нов от СФА отсъпвам от газта и не усещам спирачен ефект :shock: . Питах тук там, що тъй. Изкараха ми некво обяснение, че понеже 1600 см3 и компресията на HDI по-малка та за това било така. Ама това - дрън дрън. И като за проба махнах бушона на километража и спирачния ефект се появи, а Партнера почна да вози в стил родео :-D
Натиснеш, пуснеш газта къч назад, къч напред :-D Нема обяздване, докато не му върнах бАшону :lachtot:
Та тъй и след доста наблюдения стигнах до заключения, че не само аз ми и електрониката управлява ми возилото. Така са съвременните коли - ръчките ги забрави :-D
Обаче с екстрите на автоматични фарове се напатих. Та там си ползвам ръчката поне извън града де.
Киррил - специалист
Ръчната скоростна кутия произлиза от щатите, където болшинството трудно превключва с ръчните скорости.
Който има много пари да си купува с автоматични, който има ум в главата, да си ползва ръчните.
Chefo77 - майстор
съб авг 06, 2022 9:26 amКиррил написа:
Ръчната скоростна кутия произлиза от щатите, където болшинството трудно превключва с ръчните скорости.
Който има много пари да си купува с автоматични, който има ум в главата, да си ползва ръчните.
Точно така. Електрическите прозорци също от там идват - който го мързи да върти ръчката, си взема ел. И климатиците така, на който не му се поти в жегите. И дизелите са измислени за тези, на които не им харесва миризмата на бензин.
Как ги измисляте такива тъпотии, не знам просто...
silent - майстор
Глупаво е да се абсолютизира ...., всеки си има свои съображения когато решава каква кола да кара.... аз на базата на своя опит съм споделил своите и нито искам да убедждавам нито искам да ме убеждават...виж аргументирана дискусия е друго нещо .....ма в повечето случаи тя се изчерпва със спора Левски-ЦСКА...
hidrazin - майстор
Автомат?
О.К. - идеален за ЛГБТ
Няк’ви въпроси?
:partyman:
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Тема "Автоматични или ръчни скорости на колата - за и против?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: