• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13
Всички имаме коли, нали ?
feikot - специалист
За краткия времеви и не толкова километров пробег (за 15 години около 400 000 км.) мога да изразя мнение както за различен тип СК,така за ДВГ и производители. А, също и за пълноприводни ПС.
На 18 години дядо ми ми подари бяла жигула. Прекрасна,от пода на задната седалка падна и изгубих 10 литрова туба с минерална вода,но я обичах тая кола. За 3 години - 56 000 км. кой както иска да си ги представи как се минават с жигула.
Бях впечатлен от съветския автопром и го боготворих. После се качих на автомобил - пасат,дизелов,110 кс. 4х4 (2000 г.),на него за 5 години му направих 100 000 км и смених само съединител без маховик и то по моя вина. По между другото карах и една лагуна 2.0 литра бензин и и намятах 30 000 през тия 5 години с пасата. После карах основно служебни бусове и баничарки всички дизел ръчка. Преди 5 години взех ML - 300 к.с. със СК 7G tronic.

Допреди мерцедеса бях сектант на тема ФВ и си мислих,че другите производители правят клозети. Между другото също както когато карах жигулата в бледите ми младежки години. След пасата казах, че кола която не е 4х4 повече няма да карам и по възможност дизел. След мерца казвам, че повече в кола която не е автоматик и не е 4х4 няма да се кача (въпреки, че следващата при всички случаи ще е електро).

Ако има хора, които са против АСК, то те или не са карали, или са попаднали на тотален боклук, или просто гроздето им е кисело. Не виждам нито едно, повтарям нито едно предимство на ръчната пред автоматичната сравнявайки ДО 10 годишна кола. Ръчната е по-дълговечна,но от тази страна на манталитета си си страдаме. Кефа няма цена.

Единствения плюс, който мога да кажа за РК е,че за малолитражка бензин, предполага че е нисък клас, евтин автомобил и наистина няма смисъл да се купува с АСК, тъй като цената и спрямо возилото е по-голяма в %но отношение.
kr1100 - майстор
пет юни 10, 2022 3:01 pmfeikot написа:
.... Не виждам нито едно, повтарям нито едно предимство на ръчната пред автоматичната сравнявайки ...
Затъни в дълбок сняг ил кал и се опитай да изкараш ML а , като не става с лашкане назад /напред :wink:
feikot - специалист
Първо с МЛ-а нямам работа в голяма кал. В сняг повярвай ми няма проблеми-пробвал съм. Второ имам и Фронтера Б,не мисли,че е по-проходима. Разликата е,че частите са по-евтини и не ми свиди. И трето, имал съм и лада нива. Легенди за проходимост..легенди, ама нъцки. Проходима е само в кал, лед, сняг я няма никаква.

П.С. Точно с нивата съм правил едни от най-грандиозните затъвания в една педя кал. Напред назад напред назад и се пръсна горната помпа на съединителя. Естествено после трактор и се прибирах като с молотовката-сменях без съединител и палих на скорост на бавни.
infomar
Каква кола може да си позволи българинът със средна работна заплата - едва ли 300 к.с. със СК 7G tronic.
Сравни АСК на 10-15 годишни коли с 60 - 100 к.с. И си кажи мнението.

Браво, че си купил подобна и със здраве да си я караш, но не може да сравняваш твоята кола с тези които могат да си позволят над 50% от работещите. Предполагам, че на подобен клас кола като твоята с 300 к.с. е удоволствие да караш с автоматична скоростна кутия.
Lutchezar - майстор
Засега ми се струва че отговорът на заглавието е "Автоматични".
Ако някой не може да си позволи да поддържа кола с автоматични скорости едва ли ще може да поддържа и такава с ръчни. А вторичният пазар, че и първичният са въпрос на късмет. При първичния имаш гаранция. И толкова. Колата си иска ежемесечни вложения.
infomar
Ако имам "Abarth 695 Biposto" или "Lexus LS" разбира се че ще хваля колите с автоматични скорости.
Lutchezar - майстор
Явно не си карал такава достатъчно.
Иначе се получава че хем питаш, хем скачаше срещу всеки който препоръча автоматик.
Намери някой да ти даде да по караш малко.

Малко офтопик: приятел купи ново голямо Субару. Отива на вилата, отваря портата и колата отказва да влезе. Кове спирачки и свирят и свекат аларми и надписи. Причината е високата трева. С много натискане на педала решава че все пак ще тръгне.

Поуката е че времената се менят и техниката става все по-добра, но трябва и ние да сме готови да работим с нея...

Някъде от преди 30 години почти всеки модел има двойка двигател+автоматична скоростна кутия.
Напоследък ръчните скорости са по-скоро екзотика.
infomar
Не скачам на всички.
От цялата дискусия се убедих в следното:
- за да имаш качествена АСК трябва колата ти да е скъпа, защото добрите АСК струват много пари.
- кола на втора ръка с качествена АСК е риск, защото не знаеш дали не прави проблеми, а ремонта и е скъпо удоволствие.
- колите с АСК имат своите проблеми в определени ситуации
- колите с качествени АСК не са за хора със средни доходи.
- горивото поскъпна много и всеки литър в повече не е желателен.

Не отричам, че АСК е нещо по-съвременно, но всяка жаба трябва да си знае гьола и да се простира според парите си.

п.с.
Дали си струва АСК не може да се разбере ако се покара малко. Това си проличава в определени ситуации, ако покараш малко по хубав път все едно си се повозил.
nork - специалист
пет юни 10, 2022 9:01 pminfomar написа:
Не скачам на всички.
От цялата дискусия се убедих в следното:
- за да имаш качествена АСК трябва колата ти да е скъпа, защото добрите АСК струват много пари.
Грешка
- кола на втора ръка с качествена АСК е риск, защото не знаеш дали не прави проблеми, а ремонта и е скъпо удоволствие.
Втора Грешка
- колите с АСК имат своите проблеми в определени ситуации Грешка
- колите с качествени АСК не са за хора със средни доходи.Грешка
- горивото поскъпна много и всеки литър в повече не е желателен.Тук всеки си знае него си, не мога да те упрекна

Не отричам, че АСК е нещо по-съвременно, но всяка жаба трябва да си знае гьола и да се простира според парите си.
По тази логика трябва да караш Жигули или Москвич
п.с.
Дали си струва АСК не може да се разбере ако се покара малко. Това си проличава в определени ситуации, ако покараш малко по хубав път все едно си се повозил.
Защо изобщо пускаш тема след като си твърдо предубеден за вида кутия :?:
Нито е късмет, нито е квантова физика да седнеш и да прочетеш коя кутия на кой модел се слага, какви са отзивите за нея и какво да очакваш като проблеми :idea:
Още в началото те попитах за кой модел става дума, останалото също ти го казах!
:drinkers:
Кики - специалист
Мога да кажа че много хора са карали ръчка, даже всеки го е правил! много са малко тези от тях които са се качили веднъж на автомат и да поискат отново ръчка, дори мога смело да кажа че не познавам такъв. Дори и млади бозайници които постоянно твърдят че имали по-добър контрол над возилото или пък се карало по-спортно с ръчка, когато пробват добър автомат (имам предвид здрав и съвременен) коренно променят мнението си.
Има си добри автомати и от старите, просто трябва да се разбере че това е агрегат който си иска обслужване както двигателя, спирачките, охладителната система и т. н. и т. н.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13

Тема "Автоматични или ръчни скорости на колата - за и против?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: