Всички имаме коли, нали ?
Virtex - майстор
съб май 07, 2022 7:01 pmlyubohar написа:
За изпреварване на магистрала-зависи много от мощноста на автомобила.
Това важи и за ръчните.

Вида скоростна кутия не премахва недостатъците на двигателя - неработещ, ниска мощност и т.н.

Хубаво сравнявате недостатъците на автоматика с предимствата на ръчните, но автоматика, особено новият има един огромен плюс - колата не се усеща кога превключва. Особено когато изпреварваш и трябва да е в обороти двигателя, няма никаква разлика, просто си ускорява колата. За "нормално" каране няма занимавка да се мисли коя скорост да е сега, дали да се преключи и т.н.

Нова кола счупи ли се, дали е автоматик или не - пак е сума ремонта. Ако някои си мисли, че ако се окоти 5г дизелов автомобил с 20 маховика на ръчните скорости няма да е скъпо - в грешка е :)

Карал съм и некадърни автоматици (главно щатски модели) и "нормални" европейски, предимството пред ръчните ако може да си го позволи човек (умствено, че не трябва да му пука толкова за колата, не само финансово) е несравнимо.

Между другото най-новите модели автомобили ги правят без скорости, ние говорим за "ръчни" или "автоматични" :-D
nork - специалист
То без конкретен модел работата стана :
- Храниш ли белият кон дет умря :lol:
Всеки си има негово виждане, но за мен автомата е в пъти по комфортната кутия. Всички тея глупости за обороти, превключване и тн във всекидневието са невалидни. Не съм състезател на писта, че да ги търся, а дори и така да е пак има възможност в ръчен режим на работа на кутията :supz:
montoya - майстор
Аз 23 години карах коли с ръчна кутия и си виках като колегата по горе, имам контрол върху колата, предавката и т.н.т какъвто контрол няма да имам с автоматик. В крайна сметка преди 3 години си купих автоматик и вече не искам да чувам за кола с ръчна скоростна кутия.
Съвременните автоматици имат обикновено 2 или 3 режима на работа и освен по комфортното движение градско са и по икономични от същите коли с ръчна кутия. Моята кола е с 20 годишен айсин и въпреки това при движение с 200 км/ч двигателят е на 3800 оборота.
infomar написа:
- Kaк изглеждат нещата относно поддържане, повреди, цена, ремонт? Съизмерими ли са?
- може ли в аварийна ситуация да се превключи на по-ниска скорост веднага, ако изключи спирачната система по някаква причина.
- какво става ако двигателя изключи по време на път?
- може ли с този автомобил ( с авт. скор.) да се тегли друг?
- А може ли той да се тегли от друг автомобил, ако не му работи двигателя?
- при студено време трябва ли да се чака да загрее маслото в авт. скор. кутия
- разходът на горияо еднакъв ли е
- има ли проблем в изпреварване, когато искаме да стане бързо?
-Относно поддръжката и ремонтите на автоматична кутия, ами цените са съизмерими с повечето ръчни кутии със съединители с демпферни маховици.
-Повечето кутии могат в ръчен режим да минеш на по ниска предавка, но ситуацията с "изключването" на спирачките е невъзможна, дори и при скъсан маркуч помпата е направена на два кръга и поне две от колелата спират, вярно с омекнал цензура, но можеш да спреш, имаш и ръчна спирачка
-Ако двигателя спре, колата си остава включена на скорост и спира
-С автоматик можеш да теглиш и да бъдеш теглен като с всяка друга кола.
-Не трябва да чакаш в студено време
-За разхода писах по горе
-Няма проблем с кутията при изпреварване, просто трябва свикване с конкретната кутия и възможностите на двигателя. Превключването на предавките с контролира лесно с педала на газта
infomar - майстор
С една дума, като ви чета мненията оставам с впечатление, че колите с автоматична скоростна кутия са евтини, с лесна и евтина поддръжка, няма проблеми със скоростите, тегленето...... а бе във всичко са върхът.
Съпругата на един приятел иска да си купи подобна кола и ще и предам вашите мнения.
Аз си карам моята с ръчните скорости и въобще не чувствам липсата на това, че не са автоматични. За мен те са за хора, които не могат да си оправят ръцете, но това си е частно лично мнение.
Мързелът провокира прогресът.
Само не разбрах - разходът е без промяна.
"""-Ако двигателя спре, колата си остава включена на скорост и спира"""
След като остава включена на скорост, как така казвате, че няма проблем с провлачването после, ако колата е аварирала, или няма проблем да се влачи така на скорост?
При изпреварване в случай на нужда може да дадеш "ряз" и бързо да дръпнеш напред. Това е добре!!
Lutchezar - специалист
Някои може да се влачат не повече от 5 км със скорост между 2 и 5 км/ч.
Проучване ли правиш или ти е скучно? Постът е все едно бот го е писал. Хората сериозно гледат на нещата и ти отговарят.
infomar - майстор
нед май 08, 2022 9:14 pmLutchezar написа:
Някои може да се влачат не повече от 5 км със скорост между 2 и 5 км/ч.
Проучване ли правиш или ти е скучно? Постът е все едно бот го е писал. Хората сериозно гледат на нещата и ти отговарят.
Както казах, на приятел съпругата му ще си купува кола и се развърза дискусия с него дали да е с ръчни или автоматични скорости. Чул/прочел е, че с автоматични е по-добре, докато аз държа на ръчни, но аз не съм карал кола с автоматични и си нямам представа как се държи кола с тях.
Изчетох всичко и си оформих мнение за себе си. Мисля, че те не са мана небесна, но всеки има право на мнение. те като семейство ще си решат.
Има много противоречиви неща в това което сте писали, но няма да издребнявам. Все пак ми се иска да знам каква е реалността за себе си, за да не простея когато попадна в подобен спор.
montoya - майстор
Когато е изгаснал двигателя и колата е спряла на скорост, на автоматика като е на контакт колата можеш да му местиш лоста, т.е при аварирала кола даваш на контакт и просто преместваш лоста в положение N и колата се тегли Не е е добре в движение на скорост да се връща и да се дава контакт щото може да се счупи кутията. Да, кола с автоматик не можеш да я запалиш на скорост като я буташ или дърпаш, както и ако буксуваш в дълбок сняг примерно не можеш да използваш заклащане на автомобила с преминаване на първа и задна с подритване от съединителя, но това са бели кахъри
joro_tsanev - специалист
Автоматика е благина за който обича плавно и спокойно каране, но е капризен на обслужване. Проблемите идват от липсата на поддръжка. Ако колата е "нов внос" е котка в чувал. В повечето случаи не се сменя масло на време, а има и производители , които все още твърдят че даже не се облужват. Най-скъпата част в повечето модели е клапанното тяло т.нар "мозък", който е съизмерим със смяна на съединител с двумасов маховик при ръчните такива. При избиране на автоматик се внимава за плавно превключване между отделните позиции ( P,R, N, D), трябва да е плавно без тласъци и удари. Ако се случи читав автоматик плюсовете са повече според мен. Има и т.нар. пилотирани кутии, да не се бъркат с автоматик. Те са обикновенна ръчна кутия, която привключва чрез моторчета, уж се адаптира по каранате на шофьора.
Chefo77 - майстор
Той хубаво ще купува кола приятелят ти, но уточни какъв е моделът. Че има коли с автоматични кутии, които нямат нищо общо с истинските автоматични. И съответно нито комфортът им е такъв, нито здравината.
infomar - майстор
пон май 09, 2022 10:01 amChefo77 написа:
Той хубаво ще купува кола приятелят ти, но уточни какъв е моделът. Че има коли с автоматични кутии, които нямат нищо общо с истинските автоматични. И съответно нито комфортът им е такъв, нито здравината.
Колата още не е купена. Явно ще е на втора ръка, бюджетен вариант. В момента си избистрят концепцията каква да бъде и какво да търсят. За момента ще търсят бензин с автоматична скоростна кутия с обем до 1600.
Среден клас кола. Работата е на кантар и умуват.
Аз лично нямам представа от коли с авт. скоростна кутия и само гледам умно. Не съм и привърженик и си мисля, че при кола на втора ръка рисковете за подобна кола не са малко. Решава този който плаща.

Тема "Автоматични или ръчни скорости на колата - за и против?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: