• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
пишман_майстор - майстор
Някой да се е захващал с направа на акумулатор за МПС с литиеви клетки?
Имам доста бройки нови елементи Самсунг 18650 3.0aч и 15А продължителен разряд, пиковия не го знам, предполагам едно 30-40А за кратко време, в пакети са по 5 броя ( от батерии за акум.инструменти ) . Имам и други , пак нови, пак Самсунг, разрядния им е мисля или 20А или 22А продължително отдаван ток, с по-малък капацитет , май 2.0ач или 2.5ач, трябва да ги погледна тия дни.
Съмнявам се, че ще са подходящи такива елементи, да се скалъпи стартерна батерия, но все пак да питам дали някой се е заигравал, да си направи стартерна батерия .
Някъде мярках едни празни кутии с гнезда за 18650 + БМС за мото-батерии из нета, китайски разбира се , но много инфо за клетките нямаше .
ESPACE - майстор
За тази цел се ползват LiFePo клетки.
пишман_майстор - майстор
Да, съгласен съм с това. Правилните клетки за целта са посочените от теб.
brum - майстор
Масовите LiFePo4 не държат на такъв ток. По принцип претоварването не ги убива (много). Тези които се използват по акумулатори на МПСта уж са с по-голям ток. Та проучи внимателно. И БМС-а ти трябва да е за голям ток.

Не бих се занимавал с това при все, че оловните акумулатори за мотоциклети не са толкова скъпи, а с правилна грижа (редовно зареждане) жевият дълго време. А и мотоциклет да остане без акумулатор не е драма - сам човек може да го запали с бутане. Моя на времето така палеше около година, щото бях беден студент и нямаше средства за нов акумулатор.
radius - майстор
Освен ако не е скутер :lol:
brum - майстор
Прав си :) . Скутера не го броя за мотоциклет...
пишман_майстор - майстор
А не, не. Бутане не. Тежки са и двете ми моторетки . Единият със сигурност е 260 кила, а втория - вероятно с поне 30 отгоре над първия.
Акумулаторите по мотори са си чест консуматив, дори АГМ тип. Дори и гаранциите им са макс 6 месеца за мотоциклет, не е колкото по коли 2 -3 години примерно.
Една от причината е по-кофти зарядът на над 90% от сегашната техника ( с трифазни магнети са + реле което ограничава по ток и напрежение зарадът към аку-то ) .
Втората - вибрациите.
Третата е периоди без каране ( зимна пауза и т.н. )
То "драмата" е, че имам доста излишни еднакви нови елементи 18650 ( посочените марки , амперчаса и отдаван ток, в първото мнение) Та се чудех за какво да ги ползвам . Каквото имах като батерии необходими за мои уреди съм си ги оправил или направил, та останаха малко в излишък, а не ми се продават излишните клетки , само да спомена има и кой да ги вземе :) .
Лошото е, че с 18650 клетки , ако е триредова става макс 12.6 волта.
Или не е проблем това ? Тока мисля, че няма е зор да се докара. Специално на единия има вариант на ред да са по 12-14 клетки , че дори и повече. Т.е. дори и с ония по 15 А отдаван ток ще го докарам на поне 150А-180А продължителен безопасен отдаван ток на акумулатора, отделно, че в пик режим ще иде буквално на 300 и кусур.
На втория със сигурност ще се съберат без драма поне по десет на ред . Там ще ползвам тия с 22А отдаван прод. ток.
Ако е четириредова пък и се"докара" до безопасните там 14.4-14.6 волта , ще има частично зареждане на клетки .
Тук не съм наясно , ще успяват ли да завъртят достатъчно добре стартера .
ESPACE - майстор
Прави ги 4S, нищо че няма да се зареждат докрай. Ще въртят и още как. При заредени до 3,6V батерии имаш едни 60% запазен капацитет. Само не знам какъв BMS ще ползваш.
brum - майстор
Колко ти е стартовият ток на акумулаторите?

Това, че няма да зареждаш клетките до край не е проблем. Даже е плюс - ще живеят повече.

И да - ако си с 12V акумулатор и просто искаш да събереш нещо от 4.2v клетки бих събрал 4S. Бих осакатил BMS-а до пълен минимум - балансиращ модул. Нещо с по-голям ток (500 милиампера примерно, активно балансиращ). Има риск, факт. Но смислен BMS за тези цели ще е труден за откриване и ще е скъпо удоволствие. Отделно, че няма да е нещо компактно.

Помисли и дали няма да претовариш алтернатора. LiPo клетките позволяват в пъти по-голям ток на заряд от оловният акумулатор. Казваш, че зареждането ти е ограничено по ток и ако това е вярно би трябвало да нямаш проблем тук.
ESPACE - майстор
При него няма алтернатор, няма как да го претовари. В Али-то е пълно с BMS за всякакъв ток и евтини и скъпи.
  • 1
  • 2

Тема "Стартерна батерия за мотоциклет." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: