• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
ivanovbg - майстор
Разликата от 6 до 8мм на разтягане не е толкова голяма. Предполагам не всички болтове си сменил с по дебели. Щом толкова искаш да си прецизен стегни един оригинален. Премери усилието с динамометричния ключ и стегни със същото усилие осмицата.
brum - майстор
Всичките са М8. Стъпката на резбата е 1мм и на оригиналните, и на правените.

Заводски М6 няма как да го стегна, защото тоя мотор е рядкост и няма кой да се хване да мери на колко е стегнат болта. Затова изхождам от процеса за стягане на оригинален болт.

Температурата не е толкова висока. И 12.9 болт ще устиска до 200 градуса, а там където са монтирани температурите са по-ниски. Съдя за това по температурите на маслото. На 12.9 му дават да работи без драма до 300-350 градуса. Нагоре му пада якостта.

12.9 е предазположен към процес дето му викат hydrogen embrittlement. При продължителна употреба може да се скъса неочаквано след месеци работа. Та ще правя болтовете от 10.9, че там тоя проблем е много по-слабо изразен. Най-вероятно и 8.8 болт ще свърши работа.

Да тръгна от спецификации на стягане на оригиналният болт дава гаранция за идентичен с препоръчаният от производителят резултат. Отделно дава повтаряемост. Стига стругаря да си свърши добре работата и да докара правилен диаметър на стеблото.

На оригиналният болт стеблото е 5мм (цялото е с резба, основата под резбата я меря на 5мм). Та ще струговам болт дето да има М8х1 резба там където контактува с главата и да е с 5-5.2 мм стебло нагоре. Стягаме на заводските спецификации и гледаме дали ще има драма с изпуснали дифтунги (или дихтунги, така и не разбра как се пише) после.
ср авг 09, 2023 12:29 pmivanovbg написа:
Разликата от 6 до 8мм на разтягане не е толкова голяма. Предполагам не всички болтове си сменил с по дебели. Щом толкова искаш да си прецизен стегни един оригинален. Премери усилието с динамометричния ключ и стегни със същото усилие осмицата.
Ае да не плагиатстваш, хахаааа, "майсторе"!

Бръме, кефи ме прецизността с която подхождаш, за разлика от масовите гаражни майстори.
ivanovbg - майстор
ср авг 09, 2023 1:00 pmТрифон П.Трифонов написа:
ср авг 09, 2023 12:29 pmivanovbg написа:
Разликата от 6 до 8мм на разтягане не е толкова голяма. Предполагам не всички болтове си сменил с по дебели. Щом толкова искаш да си прецизен стегни един оригинален. Премери усилието с динамометричния ключ и стегни със същото усилие осмицата.
Ае да не плагиатстваш, хахаааа, "майсторе"!

Бръме, кефи ме прецизността с която подхождаш, за разлика от масовите гаражни майстори.
Сори, не съм те прочел, че си писал. Иначе това си е излишно главоболие. Да слага нови дихтунки и да кара.
ср авг 09, 2023 1:26 pmivanovbg написа:
...и да кара.
Да кара, Амин!
adventure1 - напреднал
Най - важното е да слагаш нови дихтунги, а не разкалени смачкани.
Веднъж стегната ако я свалиш и опиташ със същите градуси да стегнеш ще превишиш нютоните многократно.
Нашия спринтер е с "нови" резби тип пружина и нямам ядове, 7 N плюс 2X 90* и си пиеш бирата.
brum - майстор
Подкрепям. И аз искам да карам!

Ама тая пущина ми вози децата и не ми се рискува. Та искам решението да е обмислено и обосновано. Тоя ремонт преди да стигнем до него ме остави с 3 деца и половинката на 450км от нас. Туй не искам да го преживявам втори път.
Трифон П.Трифонов написа:
Бръме, кефи ме прецизността с която подхождаш, за разлика от масовите гаражни майстори.
От масови гаражни майстори е на тоя хал мотора ми. Та за това се ходи при проверени хора дето като не могат да се справят с нещо директно казват, че не могат. Сегашният е проверен агент дето следва стриктно процесите на производителят.

Тоя скапан мотор за да му смениш болтовете на главата трябва да смениш болтовете на коляновият вал. Щото едните опъват на долу, а другите нагоре. И глават, и коляновият вал се стягат към една плаваща хуйовина в блока, а не към блока директно. Няма толкова скапан VW мотор. Евентуално 5 литровият V10-то, че е събран от два такива...

А за новите дифтунги/дихтунги - наясно съм. Ако не се лъжа се и нагряваха преди слагане, че да легнат по-добре. Ако тоя преди мен знаеше за хели койовете нямаше да го мисля въобще туй като проблем. Правено е многократно. Ама ... майстура му ще да е бил гаражен.
kr1100 - майстор
ср авг 09, 2023 3:20 pmbrum написа:
...Тоя скапан мотор за да му смениш болтовете на главата трябва да смениш болтовете на коляновият вал. Щото едните опъват на долу, а другите нагоре. И глават, и коляновият вал се стягат към една плаваща хуйовина в блока, а не към блока директно. Няма толкова скапан VW мотор.
Изавинявай , но кой избира вана и двигателя ?? Не беше ли прочел за проблемите ?
brum - майстор
Бях. И тогава бях с идеята, че положението може да е зле :) . Сега го потвърждавам. И гледам да се обаждам за да не страдат други.
kr1100 - майстор
ср авг 09, 2023 9:08 pmbrum написа:
Бях. И тогава бях с идеята, че положението може да е зле :) . Сега го потвърждавам. И гледам да се обаждам за да не страдат други.
=D> =D> :partyman:
  • 1
  • 2

Тема "Разтегливост на болт и сила на натиск която указва" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: