Разликата от 6 до 8мм на разтягане не е толкова голяма. Предполагам не всички болтове си сменил с по дебели. Щом толкова искаш да си прецизен стегни един оригинален. Премери усилието с динамометричния ключ и стегни със същото усилие осмицата.
Всичките са М8. Стъпката на резбата е 1мм и на оригиналните, и на правените.
Заводски М6 няма как да го стегна, защото тоя мотор е рядкост и няма кой да се хване да мери на колко е стегнат болта. Затова изхождам от процеса за стягане на оригинален болт.
Температурата не е толкова висока. И 12.9 болт ще устиска до 200 градуса, а там където са монтирани температурите са по-ниски. Съдя за това по температурите на маслото. На 12.9 му дават да работи без драма до 300-350 градуса. Нагоре му пада якостта.
12.9 е предазположен към процес дето му викат hydrogen embrittlement. При продължителна употреба може да се скъса неочаквано след месеци работа. Та ще правя болтовете от 10.9, че там тоя проблем е много по-слабо изразен. Най-вероятно и 8.8 болт ще свърши работа.
Да тръгна от спецификации на стягане на оригиналният болт дава гаранция за идентичен с препоръчаният от производителят резултат. Отделно дава повтаряемост. Стига стругаря да си свърши добре работата и да докара правилен диаметър на стеблото.
На оригиналният болт стеблото е 5мм (цялото е с резба, основата под резбата я меря на 5мм). Та ще струговам болт дето да има М8х1 резба там където контактува с главата и да е с 5-5.2 мм стебло нагоре. Стягаме на заводските спецификации и гледаме дали ще има драма с изпуснали дифтунги (или дихтунги, така и не разбра как се пише) после.