• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15
Всички имаме коли, нали ?
Киррил - специалист
https://novini.bg/bylgariya/obshtestvo/824613
В проекта е записано, че екологичният коефициент за най-вехтите коли (на над 20 или повече години), които нямат екологична категория или отговарят на стандарта Евро 1, да се увеличи както следва - за бензиновите автомобили между 1,40 и 1,80, а за дизеловите - от 1,80 до 2,50. Към момента пределната ставка, разрешена от закона, е 1,40 и за двата типа.

Към момента за стандартен автомобил среден клас, произведен през 2002 година (голяма част от автопарка под тепетата попада именно в тази категория) и с мощност 82 киловата и екокатегория Евро 1, дължимият налог ще бъде в размер 160,74 лева.

Ако приложим новата формула, данъкът за подобен бензинов модел вече ще бъде с близо 28,56 на сто повече, или 209,65 лв. Още по-голям е скокът, ако примерният автомобил е с дизелов мотор. При него, ако приемем, че местната администрация ще избере максималния коефициент (2,50), увеличението ще стигне 78,57%.

В числово изражение това значи 282,21 лева, или цели 121,47 лева повече за данък на 20-годишен дизел.
Последна промяна от Киррил на чет яну 25, 2024 1:26 pm, променено общо 1 път.
Andri01 - майстор
ТЪПО!!! Ако дизЕла е с чисто нов катализатор,дюзи и други карантии? Ще пише"Еко 1",но ще пуши в пъти по-малко от някоя кошница с Еко 3, например?!
Последна промяна от Andri01 на вт яну 23, 2024 10:04 pm, променено общо 1 път.
hidrazin - майстор
А така, браво. Само архангел Габриел шъ въ опрай... :-D
промените, готвени от кабинета "Денков-Габриел"
Мен ми е през оная. Таралясника ми е Euro 5,5 (пет и половина :shock: )
:partyman:
Avas_co - майстор
Някои забравиха, че в махалата имаше по три лади и три москвича.
Притежаването на автомобил е лукс, а не привилегия, за която си абониран.
Колкото и да се противим, и тук ще се наложи да се научим на някаква дисциплина.
Не може всеки да кара някаква изпърдяна трошка, с избушен катализатор. Или всеки лайнар да е с някаква "бегачка", с отрязано гърне.
Като много държиш да го правиш, ами ще си плащаш.
П.П.
За частни случаи, в които 20 годишен нужник е поддържан перфектно, в заводски вид, всички сме чували, но все още не сме виждали.
Освен тУй, нали не било проблем колко харчиш, а баланса да е положителен?!
Та, кво му е тъпото- за чиста и свята Планета съм, щото екологичното "еко" (Euro 1) вече духа не само през катализатора, а освен това е и за памперс- достатъчно е да се погледне под него.

Да, Вася, напълно те подкрепям. Бракувах две, предстои още една и оставам на еко.....Euro 6 де.
Скоро време на преглед няма се явя. Против рушвети и таралясници съм.
Последна промяна от Трифон П.Трифонов на вт яну 23, 2024 9:53 pm, променено общо 1 път.
MamaMy - майстор
Автомобила беше лукс само през социализма за другарите със служебни волги. За всички останали автомобилите са били необходимост. От друга страна ако в София може с помощта на метрото или още 5 вида градски транспорт да се придвижиш от т.А до т.Б, то за хората живеещи в по-малки населени места дори ходенето на пазар е свързано с пътуване на поне 25-30 км. В повечето случаи няма никакъв градски транспорт. Викането на такси също не е оферта. Тук пак важи приказката за сития и гладния. Не трябва да се прехласваме по ония времена когато имаше автобуси на всеки час примерно. Но това не означава, че трябва да се сравняваме с изостаналите икономически общества. Едно време дори да закъснееш с доставката на нещо с няколко часа не беше проблем. Сега за минути е проблем. Динамиката на живот е друга и ако не сме в крак живота ни изхвърля, но дори на борсата те искат в точен ден и час без значение имаш ли транспорт или не.
Avas_co - майстор
вт яну 23, 2024 9:46 pmMamaMy написа:
Автомобила беше лукс само през социализма за другарите със служебни волги. За всички останали автомобилите са били необходимост. От друга страна ако в София може с помощта на метрото или още 5 вида градски транспорт да се придвижиш от т.А до т.Б, то за хората живеещи в по-малки населени места дори ходенето на пазар е свързано с пътуване на поне 25-30 км. В повечето случаи няма никакъв градски транспорт. Викането на такси също не е оферта.
Знаеш, че не съм в София. На мен също ми е необходимост. Което не променя някой факти. Никой не е абониран да има и кара кола.
Винаги съм се чудил на напъните на масовия сънародник да кара премиум курник, на възраст разрешена за сексуални извращения. Но няма да се качи на нова/сравнително нова малолитражка.
Имам приятелче с две "ретро" БМВ-та, всеки път ми става зле, като чуя колко пари оставя по майстори.
С тия пари, спокойно ще кара нова лизингова кола, ама няма да е баварец. :lol:
hidrazin - майстор
Само дето Хаяско пак се е обАркал.
Първо - времето когато "в махалата имаше по три лади и три москвича" е ходил още с памперси.
Второ - автомобилът отдавна не е привилегия и лукс а необходимост.
Необходимост защото по времето на "три лади и три москвича" имаше огромно количество държавен транспорт на символични цени и "гъсто" разписание.
Трето - и сега всеки иска да кара нова кола ама с тая управа от последните десетилетия и в обозримите петилетки няма да стане.
Четвърто - нови коли (макар и не толкова морално нови но нови) карахме по времето на "три лади и три москвича".
Сега караме огризките на "братята" ни от бялата част на ЕС, ония дето много ни "обичат". :-D
:partyman:
MamaMy - майстор
вт яну 23, 2024 9:59 pmAvas_co написа:
[Знаеш, че не съм в София. На мен също ми е необходимост. Което не променя някой факти. Никой не е абониран да има и кара кола.
Винаги съм се чудил на напъните на масовия сънародник да кара премиум курник, на възраст разрешена за сексуални извращения. Но няма да се качи на нова/сравнително нова малолитражка.
Имам приятелче с две "ретро" БМВ-та, всеки път ми става зле, като чуя колко пари оставя по майстори.
С тия пари, спокойно ще кара нова лизингова кола, ама няма да е баварец. :lol:
Пак ти казвам, не съди за всички по себе си. Има по селата хора които държат по някоя антика не от носталгия, а защото не могат да си позволят друго. Карат я по 3 пъти в годината и седи за линейка. Чинно си плащат държавен данъчен и мутренския застрахователен рекет 3 пъти по-голям от стойността и само защото освен градския транспорт и бърза помощ не идва когато трябва. Готвения нов рекет цели да удари най-бедните, а не най-богатите. Богатите влизат в кое да е представителство и излизат след час с нов автомобил. Стареца или бабата с пенсия 350 лв Не може да си позволи дори колело.
Andri01 - майстор
Вече даже и прекрасните "Лади", станаха китайски. Да не споменавеме нечий т.н."кортеж" :lol: :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Тема "Увеличение данък за старите бензин и дизели?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: