• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
ESPACE - майстор
Мъка
D.Kalchev - специалист
нед яну 28, 2024 2:33 pmvlax написа:

Какво пи,бре?
Да не си пил нафта?
Никога не се знае какво могат да ти налеят в битовката на градския транспорт...! :? :-D
MamaMy - майстор
Истината за производството на автомобили е, че то е районирано и който не я знае я научава по трудния начин.
Нашите умиротворители от първата мисия на България го разбраха по трудния начин. Наш отговорен кадър от МО решил, че имаме достатъчно нова техника в резерва и не направили специална поръчка. Пратили Зил 131, Буханки и открити Джипки. Глупавите западняци сите с бронирани Хамъри. В крайна сметка нашите по спешност се сдобили с няколко Хамъра още първата седмица след като пясъците погълнали Зиловете. Причината е, че Зиловете масово прегрявали и хвърляли колесни лагери и главини. При проверка при нашето "Нефт и газ" които ползват същите камиони за всичко се оказва, че май само рамата и кабината са същите. Всички главини, лагери и подвижни съединения били със специални маншони. Радиатора за водата двоен. Отделно охлаждащи радиатори с вентилатори за всички останали течности в камиона. Дори въздуха от компресора се охлаждал през радиатор. Така и не стана ясно кой е този отговорен кадър в министерството който е сътворил тези недомислици (тъпотии) при все, че всеки автомонтьор знае, че автомобилите и охладителната техника биват поне континентално районирани и разликите съвсем не са малки.
Avas_co - майстор
нед яну 28, 2024 7:08 pmMamaMy написа:
Истината за производството на автомобили е, че то е районирано и който не я знае я научава по трудния начин.
Нашите умиротворители от първата мисия на България го разбраха по трудния начин. Наш отговорен кадър от МО решил, че имаме достатъчно нова техника в резерва и не направили специална поръчка. Пратили Зил 131, Буханки и открити Джипки. Глупавите западняци сите с бронирани Хамъри. В крайна сметка нашите по спешност се сдобили с няколко Хамъра още първата седмица след като пясъците погълнали Зиловете. Причината е, че Зиловете масово прегрявали и хвърляли колесни лагери и главини. При проверка при нашето "Нефт и газ" които ползват същите камиони за всичко се оказва, че май само рамата и кабината са същите. Всички главини, лагери и подвижни съединения били със специални маншони. Радиатора за водата двоен. Отделно охлаждащи радиатори с вентилатори за всички останали течности в камиона. Дори въздуха от компресора се охлаждал през радиатор. Така и не стана ясно кой е този отговорен кадър в министерството който е сътворил тези недомислици (тъпотии) при все, че всеки автомонтьор знае, че автомобилите и охладителната техника биват поне континентално районирани и разликите съвсем не са малки.
За Ирак има и едни интересни истории, как тръгнали без боеприпаси/патрони. И как им се смели, че ходят под строй на обед.
За които му е интересно, има писания от първа ръка в офроуда.
Avas_co - майстор
нед яну 28, 2024 6:41 pmhidrazin написа:
нед яну 28, 2024 6:11 pmESPACE написа:
Не знам после кой ги е купил, но и сега не виждам УАЗ-ки да се карат в близкия изток.
Семки и бонбонки...
Ирак 2017-та.


УАЗ-1.jpg
УАЗ-2.jpg
УАЗ-3.jpg


:partyman:
:lol: :lol: :lol:
Надявам, че не се хвалиш с тия снимки.
hidrazin - майстор
ОФФТОП - извинение за което но е свързано с темата.
нед яну 28, 2024 7:08 pmMamaMy написа:
Нашите умиротворители от първата мисия на България го разбраха по трудния начин. Наш отговорен кадър от МО решил, че имаме достатъчно нова техника в резерва ...
Споко, вече имаше мисии в Камбоджа 92-93-та, Босна Херцеговина и Косово, Афганистан още от 2002-ра (преди Ирак чак на следващата година).
Проблемите не са в техниката а в зле подготвената техника - от вече започналата демоктаризация на заводи "Бета" в Червен бряг и най-вече "Цар Калоян" в Разград, като разбира се не забравяме и ТЕРЕМ – ХОЛДИНГ ЕАД ... :-D
В Афганистан проблеми с техниката няма а Афганистан и Ирак са на една и съща географска ширина.
Просто вече тече якото разграбване на заводите и кой му е до подготовка на техника за някаква си мисия?
Но ИЗПАДНАХ в ШОК. Оказа се че армията ни за последните 10-15 години е добре модернизирана, боеспособна и имаме голямо количество съвременно оръжие.
Направих лека справка по официални "документи":

Прикачен файл:
Джепане.png

Най-многобройното, мощно и съвременно оръжие на Българската Армия в момента са 900 броя джипки Мерцедес G-klass Mercedes-Benz G 270 CDI ...
Е, имаме и цели 80 танка, 100 БМП, 150 БТР, 150 МТЛБ, 190 броя оръдия 152мм и цели 500 броя гаубици с малък калибър 122мм
Но джипките са най-много, най-мощни и по, по-най... :-D
Който разбрал - разбрал. Бог да прости БА.
:partyman:
  • 1
  • 2

Тема "Уаз/Газ-ки в модерният свят - отделена тема" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: