Всички имаме коли, нали ?
Fredfred7171 - специалист
Здравейте, бих искал да споделя проблемя си:
Губят ми се късите светлини на колата.
Водих я на доктор така да се каже, каза че било от ключето-ръчката до волана, сменихме я, проработи, после пак същото след известно време се получи..
После опитах да разбера сам какво става, свалих новия ключ и нещо при размървдването ли, незная и отново проработи като го сглобих, но не мисля че е лош контакт или жици, не зная точно..Чудя се дали има реле, не намирам точен отговор, на едно място пише че има, на друго че няма..
На ел таблото под капака не се вижда кое реле за какво е, но доколкото четох не е там ако го има..

Въпросът ми е според по-опитните тук от мен ако има реле, то за какво е.. и дали е разумно да прекъсна с прекъсвач светлините при крушките, и по този начин да елиминирам релето, като ръчката при волана стой постоянно на включено положение???
Апропо, колата ми е старичка но-това не мисля че е основния проблем-Renault Megan Scenic 1.6 бензин 97
Благодаря много на всеки отзовал се!!
Avas_co - майстор
В ръчката се прекъсват кабели, там е проблема. Съвсем обичаен проблем. Утре може да е клаксона, че и той е там.
getzov - напреднал
Тая ръчка е много гадна, патих я като бях с Рено 19, всичко на нея накачили фр. инженери, както се казва - мултифункционална. При мен проблемът беше превключването къси-дълги, но благодарение на един руски/дано не ме заклеймят/ форум с един кламер/или телче/ се спасих.
vlax - майстор
ср фев 28, 2024 6:33 pmFredfred7171 написа:
... ако има реле...
по спомен няма реле
:partyman:
zz_stefanov - майстор
Карал съм фаза 2 на същия. Реле нямаше.
Изрично ме предупредиха тази ръчка да се сменя с оригинална. Заместителите свършвали много бързо,а тези от моргите са на същия хал като нашите.
Много одъртяха тези практични коли.
preslav - майстор
Имах подобен проблем със Сценик 2, на всичкото отгоре не изчезваха и двете светлини, а само едната - започна се стова, че се включваше по-късно от другата, а после съвсем изчезна. Проблемът се оказа в лоши връзки в така наречения "блок за комфорт". Порови в нета къде е този блок (предполагам за Сценик 1 и 2 няма разлика в наличието и функциите му). Ако куплунзите са безнадеждно изгорели се правят твърди връзки и всичко си идва по местата. Ако се отлага с ремонта, последствията може да са плачевни, изгарят пътечки, поврежда се електрониката и т.н.
Във Варна има кой да ти реши проблема, но не видях от къде си за да те насоча - моят Сценик е 2003 г. но братята се занимават с всичко що е Рено и единствено с рено, дето се вика знаят им и кътните зъби.
kozl - майстор
ср фев 28, 2024 6:48 pmgetzov написа:
Тая ръчка е много гадна, патих я като бях с Рено 19, всичко на нея накачили фр. инженери, както се казва - мултифункционална. При мен проблемът беше превключването къси-дълги, но благодарение на един руски/дано не ме заклеймят/ форум с един кламер/или телче/ се спасих.
Предполагам, че на 19-ката и сценика механизмите са различни.
Ремонтирал съм за 19-ки. Същия механизъм е на Пежо 305 и 405.
Ползва се пластмасова котва за задържане на превключващия механизъм къси/дълги. Именно тази котва след доста еластични движения на огъване при превключване къси/дълги се чупи и в положение за дълги котвата не може да се закачи и механизмът остава в положение включени къси светлини. Т.е. загубата е на дългите светлини, а не на късите.
Fredfred7171 - специалист
ср фев 28, 2024 7:39 pmzz_stefanov написа:
Карал съм фаза 2 на същия. Реле нямаше.
Изрично ме предупредиха тази ръчка да се сменя с оригинална. Заместителите свършвали много бързо,а тези от моргите са на същия хал като нашите.
Много одъртяха тези практични коли.
Мерси...това ми беше важно, предполагам че няма и моята, защото е от най-първите сценици май се води фаза 1 щото е 97г.
Така че според мен да си сложа едно ключе отделно като прекъсна при крушките и ръчката ще си стои включена, няма да пипам ръчката, и надявам се да няма проблеми, освен да ми озгори ключето дето ще сложа, незнам всъщност, не съм спец но така предполагам щом няма реле-няма да има проблем!!
Fredfred7171 - специалист
чет фев 29, 2024 7:34 amkozl написа:
ср фев 28, 2024 6:48 pmgetzov написа:
Тая ръчка е много гадна, патих я като бях с Рено 19, всичко на нея накачили фр. инженери, както се казва - мултифункционална. При мен проблемът беше превключването къси-дълги, но благодарение на един руски/дано не ме заклеймят/ форум с един кламер/или телче/ се спасих.
Предполагам, че на 19-ката и сценика механизмите са различни.
Ремонтирал съм за 19-ки. Същия механизъм е на Пежо 305 и 405.
Ползва се пластмасова котва за задържане на превключващия механизъм къси/дълги. Именно тази котва след доста еластични движения на огъване при превключване къси/дълги се чупи и в положение за дълги котвата не може да се закачи и механизмът остава в положение включени къси светлини. Т.е. загубата е на дългите светлини, а не на късите.
Смятам си сложа едно ключе отделно като прекъсна при крушките и ръчката ще си стои включена, няма да пипам ръчката, пиша ви понеже пишеше че сте ремонтирали, незная дали сте ел. специалист, но понеже един колега по-долу казва че няма реле, си мисля че не е проблем да ги гася и паля с отделно ключе-късите...!!!
Fredfred7171 - специалист
ср фев 28, 2024 6:50 pmvlax написа:
ср фев 28, 2024 6:33 pmFredfred7171 написа:
... ако има реле...
по спомен няма реле
:partyman:
Мерсиии!!!

Тема "Губят ми се късите светлини на колата??" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: