• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Всички имаме коли, нали ?
Споделете удобства или проблеми!
Все още не допускам идеята до малкия си мозък...
Интерес имам единствено към технологиите свързани с електромобили и хибриди.


https://www.kaldata.com/%D0%B0%D0%B2%D1 ... 38045.html
hidrazin - майстор
пон дек 30, 2024 1:54 pmТрифон П.Трифонов написа:
https://www.kaldata.com/%D0%B0%D0%B2%D1 ... 38045.html
Лъжат. При публикуваните параметри и груби сметки дори "на коляно" - лъжат.
Всеки грамотен в областта на фотоволтаици му е ясно че тези километри няма как да бъдат постигнати.
Пък и навсякъде пишат ДО 12 000 км, ДО 15 000 км, ДО 20 000 км ...
Което реално означава ПОЛОВИНАТА от заявения пробег и то при идеални условия.
И друго, това САМО при условие че тая кола никога не трябва през деня да влиза в гараж, в подземен паркинг, на сянка под дърво, да стои под навес...
Демек колицата целогодишно трябва от сутрин до вечер да стои на слънце и да не се допуска нещо да хвърля сянка върху нея.
:partyman:
torbalan - Дървен философ
Нова технология, за която не знаем нищо.

Интересно тези "до 12 хиляди километра годишно", с колко ще вдигнат цената на автомобила?
nikolson - майстор
Първото, което ми дойде на ум е, тази "боя" колко време ще запази способностите си, стоейки на открито.
vencil - специалист
И кво му е зелено на тази технология, после ще изрежат всички дървета по улици и пътища да не им пазят сянка :-D .
пон дек 30, 2024 6:49 pmnikolson написа:
Първото, което ми дойде на ум е, тази "боя" колко време ще запази способностите си, стоейки на открито.
ThermProtect на други немци се доказва почти десетилетие. При мен от 2019г.
hidrazin - майстор
Аллооо... Хюстън. Слизаме на Земята.
Не мешайте боите с тоците.
Това "изобретение" не е замислено колата да се движи само с тая боя.
Само с тая боя и ако има яко слънце ще може да мърда бавно на паркинг.
Или да се движи ама по добро нанадолнище.
Интересно е колко ще струва едно ПРЕБОЯДИСВАНЕ на калник и врата след като някой ви тресене на паркинга на Кауфланд... :lol:
:partyman:
P.S. Идеята да се покрие кола със слоарни панели/клетки...
Соларна, семейна кола зарежда по 10 км за час на добро слънце
Струва само 250 000 ЕВРА.
То още преди 10-тина години изобретиха соларни керемиди ама гледам че нещо много-много не ги слагат... :? :lol:
nikolson - майстор
Големият проблем е енергийната плътност на батериите, т.е. съхраняването на енергията, а не нейното добиване.
Lisko - майстор
пон дек 30, 2024 8:45 pmnikolson написа:
Големият проблем е енергийната плътност на батериите, т.е. съхраняването на енергията, а не нейното добиване.
По принцип да, но не и в конкретния случай.
Дооста дни ще трябва да седи на слънце за да зареди "до дупка" една нормална съвременна батерия.

На второ замисляне - основният проблем даже не е в плътността, а в скоростта на зареждане. Станции за зареждане може да има на често също както има бензиностанции. При това тока до тях се закарва по-лесно отколкото се закарва бензин с цистерни.
Ако можеше батериите да се зареждат със скоростта с която пълним бензин, съвременната енергийна плътност не е никакъв проблем.
Най-дългото разстояние между две бензиностанции на което съм карал беше 369km.
hidrazin - майстор
пон дек 30, 2024 8:59 pmLisko написа:
На второ замисляне - основният проблем даже не е в плътността, а в скоростта на зареждане.
И на N-то замисляне е все тая. Плътността е определяща.
Нали не мислиш че примерно батерия тегло на батерия Тесла средно 500 кила за 100kWh е едно и също с батерия 100kWh тежаща 2000кг? :)
пон дек 30, 2024 8:59 pmLisko написа:
Станции за зареждане може да има на често също както има бензиностанции. При това тока до тях се закарва по-лесно отколкото се закарва бензин с цистерни.
Да ама на каква цена? На висока и много висока.
Никой няма да ти докара "ток" на точка с непредвидимо потребление.
Той ще трябва да ти подържа мрежата и да ти осигурява мощност когато не теб ти дотрябва (имаш клиенти).
Не може да я прогнозира, да направи заявки ... Абеее... знаеш че мога да пиша още много.
Извода е че тоя ток ще е ЗЛАТЕН.
И ще е много по-скъпо отколкото "да се закарва бензин с цистерни".
Закарания бензин не иска ток, отопление, охлаждане ... и може да чака клиента с години.
Тока ... НЕ.
пон дек 30, 2024 8:59 pmLisko написа:
Ако можеше батериите да се зареждат със скоростта с която пълним бензин, съвременната енергийна плътност не е никакъв проблем.
Да ама НЕ. И няма да е в обозримо бъдеще.
+ Че вече го писах - енергийната плътност също е проблем. :)
ЖОКЕР: Зареждаш 50-100 литра гориво, караш и теглото на колата намалява...
Ако си с акумулатор теглото НЕ НАМАЛЯВА, поне не и толкова, че са се взима в сметките...
Колко тежи 1 kWh ток? :lol:
:partyman:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Тема "Електромобил в гаража." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: