Чакаме вашите въпроси за банята, ваната и т..н.
baretata_7_62 - специалист
Добре де, се трябва да има някаква технология която да го позволява. Защо неможе, какво пречи?
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Примерно редуцир вентил за вода на 1 бар, предпазен на 1,5-2 бар, буфер, по-дебела ламарина на бойлера. Що да не може, зависи от парите. Отскоро съм с бойлер от Hr-Ni 2мм. и няма проблем - налягането на водопровода се колебае около 5 bar. Заводските бойлери са от много тънка ламарина - поръчай си от 2мм и си свиркай.
baretata_7_62 - специалист
Е тоя отговор вече ми харесва, а и форума нали е направи сам, а не отиди в магазина :) Къде да тръся предпазен клпан на 2бара? Какво имаш в предвид под буфер, разширителен съд или нещо друго? Каква циркулационна помпа да да търся, или няма значение. Иначе бачкам на лазер в един пройзводсвен цех за метални констуркции и детайли от листов матерял. Само ще проверя валците до каква дебелина могат да изтеглят, та изработката на балона ще ми е на преференциални цени, дори и да се даде някой лев повече, важно е да има полезно действие и удуволетворение от постигнатите цели.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
А радиаторите какво налягане ще понесат? Колкото по-малко им пуснеш - по-малко проблеми.
Единия редуцир вентил (РВ) почва от 0,5 бар, но дали ще им е достатъчен дебита на хората не знам.
Преди доста години на село цялата водна система работеше на около и под 0,1 бар (за душа говоря).
Сега предполагам около 0,3 бар. - Е, не е силна струята ама тогава така си беше -нямаше водопровод.
Предпазният клапан трябва да е съобразен със налягането което могат да понесат радиаторите.
http://www.shop.bg-maistor.com/predpaze ... bar-detail - тези имат за 1,5бар и след това скачат на 2,5бар.
Налягането на изпускане на клапана се калибрира фабрично и не са възможни промени на калибрирането без нарушаване на пломбата,
поставена ръкохватката, с която се задават калибровъчните стойности и щемпела на одобрение. - т. е. може да се настройва.
Въпроса е кое е по-добре да се вземе за 1,5бар и да се увеличава при необходимост или 2,5бар и да се намалява. Аз бих взел за 1,5 бар.
http://www.tashev-galving.com/000000-20 ... L%20S.r.l. - този има доста, че и цените ми се видят добри, качеството нямам идея дали е добро.
http://www.chrysmetal.com/items.php?catid=175 - тези малко по солени но имат точно за 2 бара.
Може редуцира да почва от 0,5 бар-6бар 1/2 малко по-скъп: http://www.tashev-galving.com/010+VDG+5 ... 0%B5%D0%BB
Или 1-4бар 3/4 по-евтин http://www.tashev-galving.com/010+VDG+4 ... 0%B5%D0%BB
Помпата няма значение, каквато имаш - то налягането е от двете и страни.
Затворен разширителен съд на този принцип:http://www.youtube.com/watch?v=I4ShKqetssw
На 33-тата секунда виж нивото на водата при 4,5 бар и обема на въздуха.
По моите груби изчисления (не съм ги учил флуидите) не претендирам че е вярно (който знае да ме поправи):
Пълниш системата с 0,5 бар.студена вода, разширителен съд почти 19 литра (сметнат) ще се напълни с 6,33л. вода.
Под разширителя да има обезвъздушител на системата естествено.
Приемаме че при загряването на водата, тя се разширява с 5л.(зависи от нач. темп.,общия обем вода, крайна темп.).
При това положение налягането в системата е достигнало 1,499 бара и капка не е капнала от предпазния клапан избран 1,5 бар.
- Целта ми е да не капе вода от клапана, ако никой не ползва вода.
Ако почнеш от 1 бар студена, разширяване 5литра, буфера ми излиза 50л. и достигане 1,5бара без да капне де. - Ако са ми верни сметките де.
Някой ако знае да каже: Буфер с атм. налягане, пълним го с вода със налягане:
а) 0,5 бара; б) 1 бар; в) 1,5 бар; г) 2 бар.
Колко процента ще е обема на въздуха в буфера?
Според мен а) 66,66%; б) 50%; в) 40%; г) 33%.
bareta ти ще дойдеш почти колега бе :supz: . На СО2 лазер или фибро лазер? Колко вата е?
Май стана дълго като моя ник, ами ... прескачайте.
LazarGanev - "Велик майстор"
Нахакере си се потил, това е кауза пердута - постоянно да подгряваш свежа и твърда вода :wink:
baretata_7_62 - специалист
Как да разбера колко бара могат да издържат радиаторите? Алуминиеви са втора употреба и стоят от 5-6 години в гаража. Дали чугунените биха били по удачни? Какъв е проблема с новата вода? Нали всеки бойлер затопля нова вода, това си им е принцип на действие. Като също така се предполга и една малка консумация на топла вода от 2ма пенсионери. Колега благодаря за отговора много ми е полезен, лазера е СО2 но за образуването на лъча се смесват и хелии и азот, 3200W на Трумф. Ти на какъв си? Лазаре, виждам че си песимистично настроен, кажи какви са проблемите и недостатъците ефентуално на една такава система, щото аз за това питам да видя кво да правя. Ако трябва да се вложат пари но да стане добре и да върши работа, ще го правя. Но ако има проблеми при експлоатацията и само създава ядове, няма смисъл. За това дай един тежък коментар да ме удариш от земята и да не се занимавам повече, иначе ше требва да даваш алъл при изграждането :)
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
LazarGanev написа:
Нахакере си се потил, това е кауза пердута - постоянно да подгряваш свежа и твърда вода :wink:
- Само това ли ти се видя проблемно? По въпроса за обема на въздуха – коментар някакъв?
На село се ползва бойлер на дърва и ток точно от 2-ма пенсионери и по-скоро се пробива ламарината отколкото да се забелязва проблем. Примерен срок 20години. А твърдостта на водата е в пъти по-голяма от водопровода защо се ползва основно от кладенеца (към 10 пъти по-евтина излиза). Като си направя 2-3 кафета и бързовара побелява. Да не задълбавам повече.
Моята мисъл е всички големи проблеми могат да се решат. – било то с повече пари, да се сведат до по-малки проблеми, да се заобиколят или компромис със изискванията.
Цялата идея за отопление с дърва си е кауза пердута според мен (това не е най-икономичното отопление, ако щеш таблици и графики да вадиш, ... както и да е), но да го обясниш на пенсионер (по-зле са от малки деца) – това също е кауза пердута.
Работното налягане на алуминиеви радиатори FERROLI POL е 10 bar, като тестовото им налягане е 13 bar. - http://bas85.com/
Изпитателно налягане 9 bar. - http://www.amigobg.com/bg/focus.html
Чугунените радиатори от серията KALOR са предназначени за отоплителни системи:
- водни- до 120 С и работно налягане 0.6MPa = 6bar http://www.toplo-efekt.com/Default.aspx?id=25
Максимално допустимо експлоатационно налягане 0,4 MPa =4bar -http://www.korado.bg/bg/products/radiat ... al-m.shtml
Аз си мислех че са по-кекави, ама те доста им дават - дано не е излъгано много. :prayer:
Bareta, занимавам се с програмиране и поддръжка на лазери (и др. CNC машини) СО2, ама са по-кекави 3бр. х 500W и 1бр. х 600W - С тези постоянно ми белее главата.
А тези като се скапят съвсем - 2х500W и 2х750W и 1х800W.
Успех!
LazarGanev - "Велик майстор"
abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
Моята мисъл е всички големи проблеми могат да се решат. – било то с повече пари, да се сведат до по-малки проблеми, да се заобиколят или компромис със изискванията.
Не разбирам защо трябва да се създават проблеми и после да се мисли как да се решават с повече пари. Хората са измислили котли и камини за отопление, пък ние сега да се отопляваме с бойлер за БГВ, за да търсим начини за борба с неминуемо възникващите проблеми. А най-лесно е уредите да се ползват по предназначение :wink:
baretata_7_62 - специалист
Добреее, аиде като наближи времето ще коментираме пак, на тоя етап темата остава отворена, поне вече знам че идеята може да се реализира и да работи. А това че е по трудно за изпълнение, никой не го оспорва.
a4o_ivanov - специалист
Топла вода през цялата зима, докато гори печката.

Прикачен файл

снимка0236.jpg

Тема "Бойлери на ток и дърва ?!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: