Чакаме вашите въпроси за банята, ваната и т..н.
deianr - специалист
Бойлера е емайлиран. С какво най-безопасно мога да изчистя казана там, където ще легне уплътнението на фланеца? Наистина там има натрупване ме притеснява, че ще протече.
шоп - майстор
marin_ks написа:
Пълен бойлер не гърми, гърми когато е празен. Проверявай за топлина след клапана и ако има и минимална - сменяй. Когато бойлера е празен (източен през възвратния клапан) и е включен, топлината от нагревателя веднага отива в горния край. Термостата не сработва защото липсва водата да му предаде температурата. Когато се възстанови водоподаването водата навлиза под налягане вътре,изпарява се и гърми. Друг начин да гръмне бойлер няма (или с тротил де).

Това изобщо не е вярно. Пишете подвеждащи и меко казано "опасни" съвети, които могат да костват човешки живот. Ако не сработи защита и ел. нагревател не изключи е въпрос на време да настъпи авария. Каква ще е щетата не се намемам да гадая.

В доста голям % при нормална експлоатация на ел. бойлери в горната част има въздух. Това е предпоставка за взрив.
Няма да давам примери. Като пожарникар съм бил на доста произшествия, където при експолоадирал пълен бойлер е имало жертви. За съжаление нищо не може да опази стопаните на пълният бойлер с неизключил ел.нагревател и несработила зашита по налягане. Почти винаги резултата е трагичен и хората сме ги прибирали на парчета в черни чували :x

П.П. Буквално съм виждал къщи разпилени на улицата вследствие взривен ел. бойлер.
preslav - майстор
deianr написа:
Бойлера е емайлиран. С какво най-безопасно мога да изчистя казана там, където ще легне уплътнението на фланеца? Наистина там има натрупване ме притеснява, че ще протече.
Новото уплътнение би трябвало да легне точно където е лежало старото - там няма какво да се е натрупало, освен остатъци от старото, които внимателно се отстраняват с нещо остро. Другото, с което можеш да премахнеш натрупан котлен камък е слаба киселина - с какво почисти нагревателя, не с шкурка, нали? Също така можеш да попиташ майка си с какво се чисти загоряла емайлирана тенджера - някои бабички търката със ситен пясък, други ползват БИНГО. Важното е да не повредиш емайла.
marin_ks - специалист
шоп написа:
marin_ks написа:
Пълен бойлер не гърми, гърми когато е празен. Проверявай за топлина след клапана и ако има и минимална - сменяй. Когато бойлера е празен (източен през възвратния клапан) и е включен, топлината от нагревателя веднага отива в горния край. Термостата не сработва защото липсва водата да му предаде температурата. Когато се възстанови водоподаването водата навлиза под налягане вътре,изпарява се и гърми. Друг начин да гръмне бойлер няма (или с тротил де).

Това изобщо не е вярно. Пишете подвеждащи и меко казано "опасни" съвети, които могат да костват човешки живот. Ако не сработи защита и ел. нагревател не изключи е въпрос на време да настъпи авария. Каква ще е щетата не се намемам да гадая.

В доста голям % при нормална експлоатация на ел. бойлери в горната част има въздух. Това е предпоставка за взрив.
Няма да давам примери. Като пожарникар съм бил на доста произшествия, където при експолоадирал пълен бойлер е имало жертви. За съжаление нищо не може да опази стопаните на пълният бойлер с неизключил ел.нагревател и несработила зашита по налягане. Почти винаги резултата е трагичен и хората сме ги прибирали на парчета в черни чували :x

П.П. Буквално съм виждал къщи разпилени на улицата вследствие взривен ел. бойлер.
Не оспорвам опита натрупан през годините. Също, опазила ме съдбата да видя и последствията от взривен бойлер. Водата има свойството да се свива и разширява, но не и да се нагнетява. Т. е. не може да детонира. В един литър обем пълен с вода и 500 атмосфери налягане да подадеш вътре пак ще има един литър вода. (бутилките за въглероден двуокис, кислород, метан, ацетилен и пр. се изпитват на 400 бара пълни с вода, и да гръмне просто се разлива малко мода и това е. Детонация няма.)И да има свободен обем в бойлера, той е от порядъка на 500 мл. което е незначителна част и не е предпоставка за подобна авария. Да съгласен съм, че е възможно, но той трябва да е включен да няма термореле и да няма термозащита, което води по-скоро до умисъл отколкото до съвпадение. Просто казах, че когато е празен няма как да сработят защитите въпреки, че са си в изправност. При парогенераторните инсталации умишлено се оставя свободен обем в котела, за да се произведе пара под налягане, (ел. централи, парни машини, пароотоплителни инсталации) иначе пара има, но налягане не. Извинявам се ако съм засегнал някои, но не смятам, че съм дал грешен или опасен съвет.
Годността на възвратния клапан е две години. Аз го сменям задължително даже и по-рано ако усетя че пропуска макар и малко. Това, че ние караме с един по 10 и отгоре си е друго. Така или иначе бойлера на колегата е поел за Перник. Аз бих изчистил фланеца както трябва и с ново уплътнение и нов нагревател може да изкара още доста, пък каквото стане. Ако емайла по фланеца не е нарушен (което ме съмнява) можеш да отлюспиш с дървена клечка отлаганията и да пробваш така. Успех.......
Junak - майстор
marin_ks написа:
...Проверявай за топлина след клапана и ако има и минимална - сменяй. Когато бойлера е празен (източен през възвратния клапан) и е включен, топлината от нагревателя веднага отива в горния край. Термостата не сработва защото липсва водата да му предаде температурата. Когато се възстанови водоподаването водата навлиза под налягане вътре,изпарява се и гърми. Друг начин да гръмне бойлер няма (или с тротил де)...
Доста си далече от истината. Възвратния клапан връща водата от бойлера при разширението и точно в захранващия тръбопровод. И в крайния етап на нагряване този клапан връща именно топла вода в тръбопровода. И се затопля. Затова тези клапани са на студения тръбопровод и не капят. :)
ESPACE - майстор
Купи си хубав кислол, намокри обилно един парцал и ще светне. Работи с ръкавици и пази очите. Тия глупости за секача все едно не си ги чул. Има възвратни клапани, които пропускат по малко в обратна посока - нарочно са така направени, за да не капят. Абе въобще всички съвети на marin_ks ги игнорирай, съвсем не е в час момчето.
marin_ks написа:
Пълен бойлер не гърми, гърми когато е празен. Проверявай за топлина след клапана и ако има и минимална - сменяй. Когато бойлера е празен (източен през възвратния клапан) и е включен, топлината от нагревателя веднага отива в горния край. Термостата не сработва защото липсва водата да му предаде температурата. Когато се възстанови водоподаването водата навлиза под налягане вътре,изпарява се и гърми. Друг начин да гръмне бойлер няма (или с тротил де).
:lol: Това е за бисерите :lol: Марине, дай да чукнем един бас и да пробваме да взривим един бойлер по твоя метод. За под 5000лв. залог не ми губи времето. :)
marin_ks - специалист
ESPACE написа:
Купи си хубав кислол, намокри обилно един парцал и ще светне. Работи с ръкавици и пази очите. Тия глупости за секача все едно не си ги чул. Има възвратни клапани, които пропускат по малко в обратна посока - нарочно са така направени, за да не капят. Абе въобще всички съвети на marin_ks ги игнорирай, съвсем не е в час момчето.
marin_ks написа:
Пълен бойлер не гърми, гърми когато е празен. Проверявай за топлина след клапана и ако има и минимална - сменяй. Когато бойлера е празен (източен през възвратния клапан) и е включен, топлината от нагревателя веднага отива в горния край. Термостата не сработва защото липсва водата да му предаде температурата. Когато се възстанови водоподаването водата навлиза под налягане вътре,изпарява се и гърми. Друг начин да гръмне бойлер няма (или с тротил де).
:lol: Това е за бисерите :lol: Марине, дай да чукнем един бас и да пробваме да взривим един бойлер по твоя метод. За под 5000лв. залог не ми губи времето. :)
Давам и не за 5 а за 15. За да не си губим времето. С пълен теста ще е у нас, а с празен у вас.... Приемам облога. Пълен бойлер без защити без клапан. И празен бойлер нагрят, без защити и ще му подадем вода под налягане....
Junak - майстор
marin_ks написа:
...Когато бойлера е празен (източен през възвратния клапан) и е включен, топлината от нагревателя веднага отива в горния край. Термостата не сработва защото липсва водата да му предаде температурата. Когато се възстанови водоподаването водата навлиза под налягане вътре,изпарява се и гърми. Друг начин да гръмне бойлер няма (или с тротил де). Компромис със сигурността не бива да се прави. Имаш и още един вариант. Сваляш го, минаваш през вторични суровини и оттам в магазина. Успех......
Я вземи да обясниш какво разбираш под "загрят бойлер" :? . Щото без вода нагревателя няма да изкара и 30 секунди. И колко ще нагрее за 10-20 секунди :? Ако искаш, може да пробваш само с нагревател :-D До червено да е загрят, няма площ за да направи много пара.
P.S. Място в бисерите има достатъчно. Ама недей забравя, че тези твои глупости ги четат и хора, които мислят че нещо разбираш :)
kozl - майстор
Нещо разбира, но нито е на место, нито изказа му правилен. И по-скоро се разбира, колко не разбира :lol:
Да беше се оставил с един шедьовър немаше да се намесвам. Ала ти не се спираш и като котка по гръб не падаш.
marin_ks написа:
Пълен бойлер не гърми, гърми когато е празен. Проверявай за топлина след клапана и ако има и минимална - сменяй. Когато бойлера е празен (източен през възвратния клапан) и е включен, топлината от нагревателя веднага отива в горния край. Термостата не сработва защото липсва водата да му предаде температурата. Когато се възстанови водоподаването водата навлиза под налягане вътре,изпарява се и гърми. Друг начин да гръмне бойлер няма (или с тротил де).
Както ти писаха ВЕЧЕ, бойлера гърми, когато в него има вода, т.е. не е празен и предпазните му системи са неизправни. Дали празен бойлер с включен нагревател може да гръмне при последвало пълнене, зависи пак от работоспособността на предпазния клапан, от дебита на пълнене и от това колко ще издържи нагревателя на сухо. В масовите бойлери не е предвидена защита на нагревателя при празен бойлер.
За топлината зад клапана проверката може да докаже неизправност в ОК на комбинирания клапан ако клапана не е така наречения "диференциален клапан", в който в ОК има вграден още един клапан. Допълнителният клапан се отваря на налягане по-малко от това на предпазния клапан, като по този начин целта е да се ползва обема на водопровода като разширителен съд.
marin_ks написа:
В един литър обем пълен с вода и 500 атмосфери налягане да подадеш вътре пак ще има един литър вода. (бутилките за въглероден двуокис, кислород, метан, ацетилен и пр. се изпитват на 400 бара пълни с вода, и да гръмне просто се разлива малко мода и това е. Детонация няма.)И да има свободен обем в бойлера, той е от порядъка на 500 мл. което е незначителна част и не е предпоставка за подобна авария. Да съгласен съм, че е възможно, но той трябва да е включен да няма термореле и да няма термозащита, което води по-скоро до умисъл отколкото до съвпадение. Просто казах, че когато е празен няма как да сработят защитите въпреки, че са си в изправност. При парогенераторните инсталации умишлено се оставя свободен обем в котела, за да се произведе пара под налягане, (ел. централи, парни машини, пароотоплителни инсталации) иначе пара има, но налягане не. Извинявам се ако съм засегнал някои, но не смятам, че съм дал грешен или опасен съвет.
Годността на възвратния клапан е две години. Аз го сменям задължително даже и по-рано ако усетя че пропуска макар и малко.
Забравяш предпазния клапан или изобщо не знаеш, че има такъв. И буквални един литър вода при 500 бара и един литър газ при същото налягане заемат обем от един литър. Така че аз мога да отговоря, че в един литър пълен с газ и 500 атм. да подаде вътре пак ще има един литър газ :lol: Това е нещо като въпроса ако сравниш 1 кг памук с 1 кг олово, кое е тежи по-малко :?
marin_ks написа:
Давам и не за 5 а за 15. За да не си губим времето. С пълен теста ще е у нас, а с празен у вас.... Приемам облога. Пълен бойлер без защити без клапан. И празен бойлер нагрят, без защити и ще му подадем вода под налягане....
И опа гепи ли се за защитите :shock: Аве мачка по гръб не пада :lol:
pavelvasilev - специалист
Въпреки че това е форум "направи сам" , смятам при положение че става дума за 10 (десет) годишен бойлер, от безопасна гледна точка е по-разумно да се купи нов с 5 годишна пълна гаранция. Разбирам да беше само реле или нещо друго дребно за смяна, то тогава да, но при толкова много неща за смяна, един нов бойлер не е толкова скъп вече.

Безопасността е на първо място!

Тема "Непонятен теч от хоризонтален бойлер Елдом" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: